• Fiat Tipo - następca Bravo? -dyskusja, opinie..

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #87574  autor: bahamut24
 04 mar 2018, 16:18
Potwierdzam ze w Tipo zwykle h7 ( bez soczewek) na fabryczbych zarowkach swieca bardzo dobrze. W porownaniu do Bravo niebo a ziemia. Chce zakupic osram nb laser - ponoc jeszcze lepiej jest.
 #87576  autor: LifeRelax
 04 mar 2018, 16:24
A w soczewkach hidy po prostu robią dobrze. Wieczorem jakiś filmik wrzucę
 #87702  autor: dam9an
 05 mar 2018, 23:23
LifeRelax pisze: 27 lut 2018, 13:17 Niemniej odnośnie Tipo (na podstawie przejechanych 22k km):
1. Uważam, że jest to zakup, który się opłaca dla firmy, lub konkretnych grup zawodowych - z racji rabatów do 20%.
Na jaką grupę i gdzie dają 20%.???
Mi na grupę proponowali max 12% za sedana 1.6mj longue
 #97623  autor: 68oct
 12 lip 2018, 11:27
nom "noc cudów" cena na tą noc CUDOWNIE rośnie o 10 tyś zł w przypadku giuli którą sobie upatrzyłem:P (w stosunku do ceny regularnej w której stoi normalnie w salonie).

NOC CUDÓW to nabijanie ludzi w butelkę, przynajmniej przez jeden salon, nie wiem jak inne.
 #97624  autor: kml
 12 lip 2018, 11:35
To nieźle, może każdy przypadek jest inny.

Sprawdziłem z ciekawości ceny dla Tipo Longue 95KM (2018) - kiedyś taki rozpatrywałem i jednak jest dużo taniej niż było rok temu - sprawdzałem oferty z całej Polski. Może nie każdego modelu chcą się równie mocno pozbyć :)
 #97630  autor: 68oct
 12 lip 2018, 12:18
Znajdź jakieś auto w ofercie danego salonu a później poprzez noc cudów.
 #116958  autor: Slawek
 13 maja 2019, 18:25
Witam

Po 7 latach użytkowania Bravo (1.6 mjet w wersji dynamic) przesiadłem się do Tipo HB (1.6 Mjet w wersji loungage). W porównaniu Tipo do Bravo to:
+ Wyciszenie jest dużo lepsze
+ Światła mijania są dużo lepsze
+ Wygodniejsze fotele, lepiej trzymają na boki
+ Więcej miejsca na tylnej kanapie
+ lepsze dojście do filtra powietrza - ale gorsze do wymiany żarówki od strony pasażera
+ Silnik nieco ciszej pracuje
+ Ogólnie w środku jest więcej miejsca
- Plastik na boczku drzwi w stosunku do bravo - aczkolwiek po paru tys. kilometrów już je zaakceptowałem.
- Układ hamulcowy - Bravo dużo lepiej hamowało (pomimo że średnica tarcz jest podobna - a nawet taka sama).

A tak poza tym jako pracownik branży automotive (robimy układy wspomagania - elektryczne), zdradzę że obecnie najwyższe wymagania mają koncerny:
1. Toyota
2. FIAT
3. Ford
A reszta jest daleko w tyle. O czymś to jednak chyba świadczy...
 #116999  autor: Ardaenye
 14 maja 2019, 12:14
kubajg pisze: 12 lip 2018, 15:56 Info odnośnie dalszych losów Tipo:

http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/art ... barth.html
Ciekawe co zrobią żeby dopasować T-Jeta do nowych norm. W sumie jestem ciekaw jaki im wyjdzie spalanie w WLTP
 #117029  autor: stpman
 14 maja 2019, 21:17
Zapewne z T-Jet'm nic już nie zrobią, tylko zastąpią go jednostkami z serii FireFly, zapewne 1.0 120KM.

Generalnie nie wiem, czemu był tutaj taki hejt na Tipo, że to niby nie jest pełnoprawny kompakt, że to bardziej nowe Punto, że syf, dziadostwo i jego miejsce to szrot.

Ale porównując Tipo do Bravo... To chyba jedyne czy Tipo przegrywa to ten głupi plastik na boczkach drzwi. Bo ogólna ergonomia wnętrza jest zdecydowanie po stronie Tipo. Do tego o wiele, wiele więcej miejsca za tyłu. Dużo miejsca na stopy i kolana, większe szyby boczne.
Hamulce... Hmmm są inne niż w Bravo i GP, bo tam "łapały" bardzo szybko, w Tipo trzeba głębiej wcisnąć pedał, żeby ostro przyhamować. Jedni powiedzą, że lepsza modulacja, drudzy, że gorsze hamulce.
Ogólnie Tipo jest tak zwyczajnie fajnym, normalnym autem. Niczym się specjalnie nie wyróżnia na plus ani na minus. Nie ma się tu co doszukiwać jakiejś filozofii...
Ot, kolejny poprawny dupowóz ma rynku.
 #117031  autor: Paninaro
 14 maja 2019, 21:38
no właśnie- normalny poprawny dupowóz, tyle że brak mu tej włoskiej stylistyki którą ma Bravo, brak wersji wyposażeniowej "sport" - ( no dobra, teraz niby się pojawiła ,ma jakieś tam nakładki na progi, inne zderzaki,ale środek to to samo co zwykłe Tipo ), - Bravo tutaj w pakiecie Sport czy wersji Sport różniło się znacząco od zwykłych wersji,
i jednak te plastiki w środku żywcem przeniesione ze starego Poloneza- pewnie można sie przyzwyczaić,ale jednak to nie to samo co w Bravo
 #117038  autor: stpman
 14 maja 2019, 22:50
Bravo w pakiecie sport miało inną tapicerkę. W Tipo masz wersję S-Design z półskórami i czarnymi akcentami. Jaka tu różnica ? Bo nie ma czerwonej tapicerki?

Fakt, że na początku Bravo miało szerszą gamę silnikową i były ciut mocniejsze benzyny.

Po za tym Bravo też rewelacyjnych plastików nie miało. Góra boczków drzwi może i ma ciekawszą fakturę, ale też jest twarda jak skała. Tapicerki ma boczkach Bravo ma mniej. W Bravo cała góra deski twarda, w Tipo (Lounge) jest miękka. W Bravo miękka jest tylko ta wstawka z imitacją carbonu. Reszta jest bardzo podobna.

Co do stylistyki... Wg mnie Bravo to pomimo swojego wieku (auto z 2007!) do dziś jest jednym z ciekawszych i ładniejszych kompaktów na naszych drogach. Jest inne, wyróżnia się.

Tipo jest bardziej generyczne, ale też wpisuje się w gusta szerszej klienteli.
Choć z kolei wiele osób (zanim Tipo kupiłem) mówiło: "ale fajne auto, podoba mi się, co to jest?" (nawet mój szef - fan Forda i Hondy stwierdził, że Tipo mu się podoba z wyglądu).

Choć Tipo na 17' jest jak dla mnie ładne i całkiem atrakcyjne.
 #117039  autor: LifeRelax
 14 maja 2019, 22:57
A po dwóch latach i 60k km po przesiadce z Bravo na Tipo, mogę szczerze polecić Tipka każdemu ;-) tylko dla spokoju ducha której brać wersję z silnikiem T-Jet lub 1.6 MultiJet.

Pozdr
Bartek

 #117055  autor: LifeRelax
 15 maja 2019, 10:09
Tak, w tym miejscu warto zaznaczyć, że coś tam pomodzili z T-Jetem i ten najnowszy już nie jest tak skory do pracy z gazem. Gdzieś czytałem, że potrzebna teraz jest instalacja z dotryskiem benzyny .

Także pewnie jest to ostatnia norma jaką spełni ten silnik..

Pozdr
Bartek

 #117094  autor: stpman
 15 maja 2019, 18:15
A jesteś w stanie podać link, gdzie o tym czytałeś?
 #117103  autor: faradek
 15 maja 2019, 20:44
To raczej dotyczy wersji wolnossącej w której na LPG wypalają się zawory i gniazda zaworowe bo zrobili je z jakiego szitu.
 #117104  autor: krupniok200
 15 maja 2019, 20:58
jeżeli jest tendencja do wypalania a jest pośredni wtrysk to nie trzeba dotrysku benzyny robić. Albo pakujesz 4gen czyli faza lotna + lubryfikacja lub 5gen faza ciekła
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28