Witam wszystkich, przeczytałem sporo tego wątku ale widzę że na temat 1.4 90 KM (bez lpg) jest mało info. Chciałby poprosić o poradę, jaki olej najlepiej wlać, obecnie jest rowe hitec 5w40 tak się domyślam bo taka zawieszka z datą i nic więcej. Zamierzałem wlać elf lsx 5w40 lub total ineo c3 5w40, co do skrzyni ravenol mtf1 75w-85. Druga kwestia doblo 1.3 jtd 70km, wlany elf nf 5w40, potem shel h7 5w40 i jest jakby gorzej pod względem jazdy ale to może tylko subiektywne odczucia. Podobno elf informuje że ich oleje wyciszają działanie hydraulicznych popychaczy zaworów. Co wlać najlepiej do tych dwóch bolidów. Dziękuję.
blabla7 pisze:przeczytałem sporo tego wątku ale widzę że na temat 1.4 90 KM (bez lpg) jest mało infoWzględem wymagań olejowych traktujemy 1.4 tak samo jak 1.4 T-Jet. Identyczna jest też pojemność układu smarowania. Wynosi 2,9 l oleju.
Polecam Ravenol VST 5w40:
https://czarnepaliwo.pl/szukaj?controller=search&s=VST
Olej prawdziwie syntetyczny. Bazujący na PAO. Posiadający oficjalną licencję API SP.
blabla7 pisze:Zamierzałem wlać elf lsx 5w40 lub total ineo c3 5w40To są dość kiepskie oleje. Szczególnie Ineo C3 5w40:
https://totalenergies.com.au/system/fil ... 202_en.pdf
Dawno nie widziałem 5w40, który nie osiąga nawet -30'C punktu płynięcia. Marnie to świadczy o jakości zastosowanej bazy olejowej.
Filtr oleju https://czarnepaliwo.pl/oleju-puszkowe/ ... 103-1-szt-
Podkładka pod śrubę spustową https://czarnepaliwo.pl/inne/399-piersc ... ing-110604
Skrzynia biegów mieści 1,9 l oleju:
https://czarnepaliwo.pl/oleje/189-raven ... 1-75w85-1l
blabla7 pisze:doblo 1.3 jtd 70kmSilnik mieści 3 l oleju. Może z powodzeniem pracować na VST 5w40