http://czarnepaliwo.pl/

Moderatorzy: KiDMaN, CzarnePaliwo

 #120926  autor: mario1979
 14 sie 2019, 16:54
Pacjent Punto II 2000r, 1.2 60KM, przebieg ok 160.000km, ma LPG, codziennie 10km do pracy + 10km z powrotem, obecnie wlany Valvoline synpower 10w40. Co polecisz bo wymiana się zbliża
 #120967  autor: CzarnePaliwo
 16 sie 2019, 08:42
@mario1979, jak wygląda kwestia ubytków na obecnie zalanym 10w40? Nie jestem zwolennikiem tej lepkości z uwagi na kiepską pompowalność na zimno. Szczególnie, jeśli samochód pokonuje od rozruchu krótkie odcinki. Tak jak Punto, o które pytasz.
 #120977  autor: mario1979
 16 sie 2019, 12:18
Poszło na priv

Wysłane z mojego COL-L29 przy użyciu Tapatalka

 #121194  autor: CzarnePaliwo
 22 sie 2019, 13:10
Zmagaliśmy się po długim weekendzie z brakami różnych produktów. Wyjazdy klientów w dalsze, wakacyjne trasy i przygotowanie pojazdów w związku z nimi przetrzebiło nasze stany magazynowe. Jesteśmy już po dużych dostawach od Amsoil i Ravenol Polska :yeah: Do oferty powrócił ponownie jakościowy trzon gamy olejów Penrite. Czekamy jeszcze tylko aż Archoil Polska wróci z urlopu i dośle nam brakujące dodatki do paliw i modyfikatory tarcia :jump:

https://czarnepaliwo.pl/ :)
 #121260  autor: watermelon
 23 sie 2019, 23:17
Czesc,
Bravo 1.4 90KM, w tej chwili wg poprzedniego wlasciciela zalany jest Castrol Magnatec 5W40. Ubytek okolo Max -> min na 6-7 tys kilometrow. Przebieg okolo 10 tys rocznie, miasto.

Myslalem o Motulu X8100 5W40, co o tym sadzisz?
 #121352  autor: DariusBtm
 26 sie 2019, 09:41
Jakbyś chociaż trochę poczytał ten temat to byś wiedział co o nim sądzi...
 #121360  autor: CzarnePaliwo
 26 sie 2019, 13:47
watermelon pisze:co o tym sadzisz?

Wypłucz silnik przy użyciu 1/2 opakowania płukanki AR2820: https://czarnepaliwo.pl/dodatki-do-olej ... 250ml.html a następnie zalej 5w40 z pełną zawartością popiołów o realnie dobrych parametrach np. Amoil European Car Formula 5w40 Classic ESP ;) https://czarnepaliwo.pl/5w40/23-amsoil- ... galon.html
 #122032  autor: LifeRelax
 12 wrz 2019, 10:16
Hej @CzarnePaliwo, jaki olej polecał byś do KII ProCeed 1.6 T-GDI? Zamierzam pierwsza wymiane zrobić po 2k km, kolejne przy przeglądach co 15k km. Jakoś do zalecanego przez KIA oleju Platinium nie mam zaufania. Czy słusznie?

Pozdr
Bartek

 #122040  autor: Ibiszek
 12 wrz 2019, 13:05
Witam. Potrzebuje porady.
Pacjent Bravo II 1.4 90KM LPG 2009rok. LPG od nowości zamontowane. Przebieg 180tys.
Przebieg roczny 16-18 tys km. Ubytek przez 14 tys około 1.2 litra - przez niecałe 11 miesięcy.
Co polecasz?
 #122041  autor: CzarnePaliwo
 12 wrz 2019, 13:58
@LifeRelax, jakie zalecenia stawia instrukcja obsługi? Nie udało mi się jej jeszcze zdobyć. Stingery już ogarniamy od strony olejowej ;)

@Ibiszek, skróć interwał wymiany oleju do 10 tys. km. Zastosuj 5w40 o niskiej odparowalności np. Amsoil European Car Formula 5w40 Classic ESP:
https://czarnepaliwo.pl/5w40/23-amsoil- ... galon.html po ówczesnym płukaniu silnika: https://czarnepaliwo.pl/dodatki-do-olej ... 250ml.html (do płukania 1.4 zużyjesz 1/2 opakowania tj. 125 ml, będzie na dwa razy)
 #122059  autor: LifeRelax
 13 wrz 2019, 07:01
KIA zaleca (w instrukcji do auta) Total Quartz 3.5L z normą ACEA A5/B5. Silnik niestety ma GPF

Pozdr
Bartek

 #122067  autor: CzarnePaliwo
 13 wrz 2019, 12:08
@LifeRelax, A5/B5 to nie jest specyfikacja o obniżonej popiołowości. Spodziewałbym się czegoś innego pod GPF. Czy mógłbyś zeskanować strony instrukcji dot. doboru oleju? Możesz zamieścić je tutaj bądź wysłać mi na [email protected].
 #122083  autor: LifeRelax
 13 wrz 2019, 23:30
Proszę, zdjęcie z instrukcji w której ilość (volume) oleju określają jako głośność :-)Obrazek

Pozdr
Bartek

 #122163  autor: CzarnePaliwo
 16 wrz 2019, 14:38
@LifeRelax, dziwi mnie taka rekomendacja przy obecności GPF. Polecę Ci w tej sytuacji olej Ravenol DXG 5w30. Spełnia wymagane ACEA A5/B5, ale dodatkowo (ode mnie) API SN Plus (przeciwdziałanie LSPI). Ma także popiołowość na poziomie jak dla ACEA C2 (<=0,8%) ;)

https://www.ravenol.de/uploads/tx_raven ... 5W30_0.pdf

https://czarnepaliwo.pl/glowna/367-rave ... 30-4l.html

W składzie znajduje się 40-70% syntetycznej bazy PAO (nr CAS: 68037-01-4). Obecne są również związki molibdenu i wolframu :)

PS zwracam uwagę na małą pojemność układu smarowania. Dla porównania 1.6 turbo Mercedesa mieści aż 5,8 L oleju. W KII dużo mniejsza ilość oleju musi radzić sobie z cyklami termicznymi i zanieczyszczeniami. Polecam interwał wymiany co 10 tys. km. Nie więcej.
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40