• Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Moderatorzy: metalman, Wochu

 #94874  autor: houki
 03 cze 2018, 09:47
Tomek: Ja mam 16-stki i czuję wjeżdżając na wjazdach na niskich kraweznikach, po dziurach staram się nie jeździć ale też czuc. Wydaje mi się że ogólnie zawieszenie w bravo jest dość sztywnie zespolone i dobrze trzyma się drogi, ale kosztem tego jest odczuwanie nierównosci na kierownicy, nie można mieć wszystkiego w takiej klasie samochodu:-)
 #94875  autor: Tomek
 03 cze 2018, 09:52
No właśnie, najbardziej mnie to denerwuje jak wjeżdżam na progi, krawężniki. Zawieszenie proste i tanie w eksploatacji kosztem komfortu niestety.

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

 #94876  autor: marcin555
 03 cze 2018, 10:06
moris10 pisze: 02 cze 2018, 22:42 Być może ten będzie jeszcze pasował, na wygląd podobny do mojego w chłodnicy, ale dokładnych parametrów nie znam
http://www.romix.pl/sruba-odpowietrznik ... p3377.html
Dzięki, niestety ten z Bravo, który mam wygląda inaczej, choć chłodnica od 3 miesięcy już NRF po zmianie z cieknącej ori.

Uzupełnię swój wcześniejszy wpis: mimo, że ułamany trzpień siedzi w gwincie chłodnicy to płyn ucieka po nagrzaniu układu, spada poniżej poziomu minimum, także nie ma jazdy samochodem :thx:
 #94891  autor: bravoLechu
 03 cze 2018, 12:53
Czy może ktoś wymieniał uszczelkę pod tzw. głowiczką - pokrywą zaworów w silniku 90 km . Czy wystarczy zdjąć obudowę filtra powietrza, wymontować cewki i odkręcić pokrywę, czy trzeba ingerować w rozrząd . Może jakiś manual ktoś wrzuci?
Pozdrawiam
:fiat1:
 #94896  autor: Cwiara
 03 cze 2018, 14:31
Rozrządu nie ruszasz, ustawiasz koło pasowe dolne /górne na znaki, blokujesz wałki w otworach technologicznych i ustalasz pasek zębaty dwoma morsami lub ściskami przez przekładkę izolującą ( pompa i napinacz najlepiej) żeby nie zniszczyć paska , ściągasz z koła wałka rozrządu pasek i zdejmujesz pokrywę. Wymienisz uszczelkę i składasz.
Najlepiej zostawić auto na 1 lub wstecznym i zaciągasz ręczny żeby się nie przetoczył.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2018, 17:51 przez Cwiara, łącznie zmieniany 1 raz.
 #94897  autor: kerajkaso
 03 cze 2018, 14:34
Tez przymierzam się do kupna kabla diagnostycznego. Mam instalację gazową, w złącze OBDII mam wpięty przewód od sterownika gazu, w komorze silnika mam wyprowadzony przewód do podpięcia przewodu diagnostycznego. Czy najlepiej było by zakupić: https://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327 ... -2013.html i jeszcze: http://allegro.pl/przejsciowka-adapter- ... 51496.html Czy dzięki temu będę mógł sprawdzić parametry pracy silnika i innych podzespołów, czy tylko ustawienia LPG ?
Ostatnio zmieniony 04 cze 2018, 08:02 przez metalman, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Dodano brakujące znaczniki [url] [/url] do linków.
 #94900  autor: grzech1991
 03 cze 2018, 15:06
Ostatnio zauważyłem, ale mogło to być wcześniej, że w moim t-jet przerwa przy przyspieszaniu... Takie jedno szarpienicie i idzie dalej. Najczęściej się to zdarza gdy nie pałuje auta i przy większych prędkościach. Gazu brak. Auto może być po chipie, jakieś rady?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 #94901  autor: maciaty
 03 cze 2018, 15:47
houki pisze:Tomek: Ja mam 16-stki i czuję wjeżdżając na wjazdach na niskich kraweznikach, po dziurach staram się nie jeździć ale też czuc. Wydaje mi się że ogólnie zawieszenie w bravo jest dość sztywnie zespolone i dobrze trzyma się drogi, ale kosztem tego jest odczuwanie nierównosci na kierownicy, nie można mieć wszystkiego w takiej klasie samochodu:-)
Bravo akurat jest dość miękkie. Prosta konstrukcja zawieszenia powoduje, ze tak a nie inaczej odczuwa się jakość naszych dróg Obrazek
Do sztywnego zawieszenia to w Bravo dość daleka droga, może po wrzuceniu obniżający sprężyn robi się twardo ale na serii - nie.




Wysłane z iPhone 7
 #94930  autor: Ozz
 04 cze 2018, 00:29
U mnie Eibach nie wniósł tyle sztywności,
ile wyniosły Pu.
 #94937  autor: marcin555
 04 cze 2018, 10:09
Może mi ktoś powiedzieć, jaki jest korek do odpowietrzania ORYGINALNEJ chłodnicy wody montowanych w T-Jet'ach, plastikowy czy metalowy ?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
 #94959  autor: bravoLechu
 04 cze 2018, 16:45
Cwiara pisze: 03 cze 2018, 14:31 Rozrządu nie ruszasz, ustawiasz koło pasowe dolne /górne na znaki, blokujesz wałki w otworach technologicznych i ustalasz pasek zębaty dwoma morsami lub ściskami przez przekładkę izolującą ( pompa i napinacz najlepiej) żeby nie zniszczyć paska , ściągasz z koła wałka rozrządu pasek i zdejmujesz pokrywę. Wymienisz uszczelkę i składasz.
Najlepiej zostawić auto na 1 lub wstecznym i zaciągasz ręczny żeby się nie przetoczył.
Podziękował. :)
 #95145  autor: ZajcuNS
 06 cze 2018, 22:59
Mam mega dziwny "problem".

Od kliku dni z deski rozdzielczej wydobywa mi się "klikanie". Sam odgłos dobiega po przekręceniu kluczyka (doprowadzeniu prądu) nie ma znaczenia czy auto jest tylko na zapłonie czy uruchomiony. To czy jade czy stoję też nie ma znaczenia. Klikanie nigdy wcześniej nie występowało a teraz od chyba 3 dni tak się dzieje. Dźwięk wydobywa się gdzieś z kolumny kierowniczej tak jakby z "pod" zegarów. Co to może być? Jako iż jestem przeczulony na wszelakie dziwne chrząknięcia swojego auta tak te kliknięcia słysze nawet przy włączonej muzyce. Help :fiat1:
Film poniżej:
Zaznaczam że nie ma żadnych błędów i wszystko działa. Komputer był podpinany i żadnych błędów wszystko stan igła.
 #95267  autor: Radexx
 09 cze 2018, 09:50
Zmagał się ktoś z syczeniem w okolicy pedału hamulca? Jak go nacisne ustaje. Było kilka tematów na forum, jednak żaden bez konkretnej odpowiedzi. Serwo do wymiany czy jakaś uszczelka? Hamulce działają normalnie... jeszcze :D
 #95269  autor: Cwiara
 09 cze 2018, 09:57
Serwo podejrzane a jak ze skutecznością hamowania :?:
Zobacz przewód od pompy podciśnienia do serwa.
Może gdzieś być nieszczelny/przetarty lub zawór jednokierunkowy.
Zrób jeszcze tak : przy zgaszonym aucie naciśnij 5 razy pedał hamulca i trzymając naciśnięty hamulec odpal auto.Zaobserwuj jak szybko opada pedał hamulca i czy coś towarzyszy uruchamianu silnika co nie miało poprzednio miejsca np. inny dzwięk/syknięcie/szarpnięcie/zdławienie...
 #95272  autor: Radexx
 09 cze 2018, 10:25
Nie zauważyłem spadku skuteczności hamowania, a stało się to chyba niedawno. Posprawdzam dzisiaj przewody i zrobie ten test, dzięki! :thx:

EDIT: Przewody sprawdzone, serwo będzie do wymiany. Ktoś wymieniał i podzieli się wskazówkami? :thx:
Druga sprawa, nie mam ręcznego w obu kołach. Jeden zacisk jest zatarty a drugi chodzi ( linka "zaciąga" ), ale koło dalej się kręci. Jak to ugryźć? Jakiś zestaw naprawczy czy nowe zaciski? Mowa tylko o hamulcu ręcznym, zwykły działa prawidłowo
 #95426  autor: Cwiara
 11 cze 2018, 18:55
Czy ktoś ostatnio kontaktował się z raf31 :?:
 #95522  autor: ananaspai
 12 cze 2018, 22:12
szukałem w kilku tematach, ale albo jestem ślepy albo nie ma
czy ktoś poleca jakiś konkretny 'model' plastdipa do malowania grilla czy to tak naprawdę wszystko jeden pies jesT?
 #95526  autor: Radexx
 12 cze 2018, 22:49
Wymieniał ktoś serwo? Jakieś wskazówki? Czy wszystkie serwa w bravo 2 są takie same czy jednak kierować się numerem z EPER?
 #95528  autor: Paolo
 12 cze 2018, 23:28
@Radexx mojemu mechanikowi udało się reaninowac mechanizm ręcznego tydzień temu. Zapiekl się w jednej pozycji i już myślałem że będzie lipa ale po zdjęciu udało się to wyczyścić i naprawić. Co do drugiego koła to trzeba by podciągnąć linkę ręcznego skoro mechanizm działa ale kolo się kręci.
  • 1
  • 299
  • 300
  • 301
  • 302
  • 303
  • 474