• Pomoc przy zakupie Fiata Bravo - linki/ocena

  • Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Regulamin forum: Obrazek
Dział jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
 #87877  autor: Cwiara
 08 mar 2018, 17:03
Auto na zdjęciach wygląda na swieżyznę blacharsko lakierniczą.
IMHO nie wart tych pieniędzy.
Jeśli szkoda była pomiędzy 5000/7500 euro to ubezpieczalnia skreśliła to auto w kraju macierzystym i przeznaczyła na sprzedaż pozostałość.
Jak lubisz dreszczyk emocji możesz dopytać i zobaczyć na żywo.
I jeszcze taki drobny szczegół Pawłowice nie są k.Katowic tylko k.Jastrzębia Zdroju !
Od Zabrza to godz. drogi.
Z tamtej okolicy bardzo dużo częsci do BRAWO jest sprzedawanych na A....o i O.X w tym sporo z UK.
Nie trudno sprawdzić.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2018, 17:07 przez Cwiara, łącznie zmieniany 2 razy.
 #87878  autor: Michu
 08 mar 2018, 17:04
ducato12 pisze: 08 mar 2018, 15:34 Sprawdziłem historię pojazdu który linkowałem wyżej. Samochód wyprodukowany w 2011r przebieg 115k km
W 2015r miał dzwona w Niemczech z przebiegiem 58k km . Wartość szkody 5000-7500 euro. Rzeczywisty przebieg nie potwierdzony.
Po dzwonie i ponad 30k , ja bym zdecydowanie odpuścił.
W tej cenie spokojnie dostaniesz krajowy z pewną historią.
 #87882  autor: ducato12
 08 mar 2018, 18:05
Akurat będę w okolicy więc przejadę się sprawdzić jak to wygląda na żywo.
Jaka powinna być odpowiednia cena? Oczywiście jeżeli dzwon nie naruszył podłużnic itd.
 #87885  autor: Cwiara
 08 mar 2018, 18:30
W cenie z oferty jest niesprzedawalny.
Najpierw wnikliwe oględziny i potem racjonalne negocjowanie ceny.
Wątpie że zjedzie poniżej 27tyś (zarobek mu przepadnie) a 25/26 to już na pewno usłyszał i wyśmiał takie propozycje.
Więc czeka...wiosna idzie , samochód nie jest zarejestrowany więc stratny nie jest.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2018, 18:42 przez Cwiara, łącznie zmieniany 1 raz.
 #87887  autor: Kyle90
 08 mar 2018, 18:32
Witam od pewnego czasu poszukuje Bravo 1.4 T-Jet (obojetnie czy 120 czy 150) w cenie do 22 tysiecy. W tej cenie znajdę już coś porządnego?
Wersji Sport w tej cenie nie dostanę , ale zależy mi przynajmniej na pakiecie Sport bo siedziałem i na zwykłych fotelach i na tych ze Sporta i te drugie przemawiają do mnie dużo bardziej .
Może ktoś polecić jakiś egzemplarz warty uwagi do 50km od Zabrza?

Co powiecie o tych egzemplarzach?

1.
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... tml#seller

Do tego mam najbliżej , dziwi mnie tylko że samochód z Niemiec i zarejestrowany jeszcze przed sprzedażą więc mam pewne obawy ze ktoś kupił a teraz chce się pozbyć jakiegoś problemu .

2.
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... a1819fd95b

Najlepiej wyposażony ale miejsce sprowadzenia zapala lampke ostrzegawcza bo trochę się naczytalem o samochodach z Belgii i Holandii.

3 i 4
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... 215c64afce
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... 06070a4d7e

Biały i czarny wrzucam jako jeden bo i wtak jednym miejscu do zobaczenia .


Tak czy inaczej wszystkie mają podejrzanie niskie przebiegi jak na wiek .
Ktoś może cos powiedzieć o tych egzemplarzach? Któryś z nich jest warty szczególnej uwagi czy szukać innych egzemplarzy w tej cenie ?
 #87888  autor: Ardaenye
 08 mar 2018, 18:33
Za 30k myślę, że spokojnie ktoś go prędzej czy później kupi, jeśli nie wywęszy, że jest po dzwonie. Jeśli auto grubo nie oberwało, podłużnice całe próbowałbym zbić cenę do ~27k. No i sprawdź nr modułu Multiair, jeśli to ten najnowszy (czyli ktoś wymienił) to brałbym (pod warunkiem, że nie był mocno uszkodzony). 5000E w Niemczech za naprawę można bardzo łatwo osiągnąć, u nas za dzwon w tył auta gdzie uszkodzony był zderzak i klapa wgnieciona ubezpieczycielie potrafią wypłacić 6-7k zł.
 #87937  autor: endorph1n
 09 mar 2018, 16:30
Witam,
rozglądam się ostatnio za nowym autem (obecny Fordzik niestety już się rozpada :(). Jedną z moich opcji jest właśnie Bravo.
W oko wpadł mi ten egzemplarz:

2007 - 1.4T-Jet 150km 19.5k zł
https://www.aaaauto.pl/pl/fiat-bravo/ca ... =204354503

Z tego co widzę krajowy, niby "sprawdzony", serwisowany w ASO, podobne na otomoto wystawione w zbliżonej cenie. Co o tym myślicie? :)

Z góry dzięki za pomoc :)
 #87941  autor: kubajg
 09 mar 2018, 17:20
Na moje oko to za drogi ten egzemplarz jak na swój rocznik i bieda wersję wyposażenia... i jeszcze ten rabat "7000zł", śmieszni są :D
 #87945  autor: Cwiara
 09 mar 2018, 18:24
@endorph1n
Auto jak na 116kkm przez 11 lat troszkę za bardzo zużyte.
Na foto szyby reflektorów matowe = oświetlenie jak przy świecach na kolędzie , halogeny wypalone , kierownica - bardzo wytarta od lewej ręki ( na dole" ubytek" skóry) jak na taki przebieg , próg lewy za kołem już dosyć "wypiaskowany".
Ciekawy jestem jak podwoziowo i hamulcowo oraz bebechy pod maską się prezentują i działają.
 #87946  autor: Ardaenye
 09 mar 2018, 18:24
Wyposażenie najbiedniejsze z możliwych. Przebieg to zagadka ale jest podejrzanie niski. Reflektory wyraźnie już zmęczone mimo, że auto wypucowane na błysk. Halogeny też zmęczone życiem. Szukałbym czegoś innego, bo auto wygląda na takie z przebiegiem z 2-ką z przodu. Obstawiam też, że M32 jest na wykończeniu.

Edit. @up akurat kierownica w Bravo niszczy się w sposób dość losowy.
 #88215  autor: MikeR
 12 mar 2018, 13:15
 #88259  autor: aniol1447
 12 mar 2018, 21:25
Witam,
jestem nowym klubowiczem. Od dłuższego czasu interesuje się bravką II i coraz bardziej przymierzam się do zakupu. Tak naprawdę byłoby to moje pierwsze auto z prawdziwego zdarzenia. Mechanik proponował mi zakup doładowanego silnika benzynowego 1.4 o mocy 120km lub diesla 1.9jtd 120km. Interesowałyby mnie auta z początków produkcji, z racji pewnego ograniczenia budżetowego. Jak przeglądam oferty na internecie, to można zauważyć bardzo duży rozrzut praktycznie od 13 do 25 k. Szczerze mówiąc to ciężko mi powiedzieć ile mniej więcej musiałbym dać za egzemplarz, który by się nadawał do kupna. Auto często będzie używane na trasie Bielsko-Wrocław, Bielsko-Gliwice. Byłbym bardzo wdzięczny za jakieś wskazówki dotyczące zakupu Bravo II.

Pozdro !
 #88281  autor: Ardaenye
 13 mar 2018, 09:08
Za rocznik 2007-2008 musisz dać 20-21k żeby to się nadawało do jazdy. Poszukaj na otomoto/allegro i wrzuć linki w odpowiedni dział to się oceni. Jeśli robisz sporo tras, możesz myśleć poważnie nad dieslem ale z tego rocznika zapewne będzie już mocno przelatany. 10 letni diesel będzie miał minimum 200-300kkm zrobione.
 #88287  autor: aniol1447
 13 mar 2018, 10:48
Dostałem już odpowiedź od jednego z kolegi z forum, że Bravo w dobrej cenie z początku produkcji, aby jakoś jeździło to musi kosztować z 20-21k, czyli rozumiem omijać takie ogłoszenia z daleka z racji niskiej ceny ? :

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... b3b3d88df7
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... c37c85eb68
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... b3b3d88df7

A co powiecie o tych samochodach :
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... 2a2689892e
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... xtor=SEC-8

Z góry dzięki za pomoc !
 #88289  autor: Ardaenye
 13 mar 2018, 11:01
20-21k jeśli chcesz fajnej sztuki w miarę bogato wyposażonej. Biedniejsze wersje kupisz pewnie spokojnie w okolicach ~18-19k. I pytanie czy chcesz koniecznie złapać "okazję" czy szukać czegoś konkretnego. Ja przynajmniej wolę zapłacić nieco więcej i mieć pewniejsze auto.

Nikt się nie pozbywa auta z przebiegiem 110-120 kkm za 14-15 tysięcy i to jeszcze sprowadzanego. Możesz oczywiście brać takie auto ale musisz się liczyć, że na dzień dobry wpakujesz w niego parę ładnych tysięcy i wyjdzie Ci jakbyś kupił inny model za 20 ;) Albo zaliczył mocny dzwon.

Ten pierwszy wygląda ok, przynajmniej na zdjęciach.
Co do drugiego, wymyty nawet silnik :shock: Kierownica i gałka wymieniane, wyprany i wyczyszczony. Jakoś budzi to moje obawy.

Mówiłeś chyba o częstych trasach. Szukałbym 6-biegowej wersji.
 #88290  autor: aniol1447
 13 mar 2018, 11:05
Na jakimś super bogatym wyposażeniu mi nie zależy, z racji późniejszych większych kosztów eksploatacji. Nie widzę problemu, żeby było nawet "bieda edition" w formie manualnej klimy i z tyłu korbotronik, no ale jedna tempomat by się przydał.
 #88291  autor: kml
 13 mar 2018, 11:10
Dlaczego zaraz omijać, na pewno trzeba dobrze sprawdzić i pewnie uwzględnić budżet na naprawy. Opcja za 14-15k plus wkład własny 5-6k, by wymienić kulejące podzespoły może okazać się lepszym wyjściem niż zakup za 20-21k, gdzie również może się okazać, że trzeba po czasie coś zrobić. No chyba że te tańsze okażą się rozbitkami poskładanymi do kupy.. dlatego każdy przypadek trzeba analizować indywidualnie - te za 20k też mogą być rozbitkami :village: :)
 #88294  autor: Ardaenye
 13 mar 2018, 11:50
No tak, ludzie i za 20k próbują wcisnąć szroty. Tym niemniej jak ktoś świadomie sprowadzane auto wystawia za 14-15 to musiał kupić jeszcze sporo taniej.. Można tylko się domyślać co się stało z tym autem, że tyle kosztuje.
 #88297  autor: gross57
 13 mar 2018, 13:34
MikeR pisze:Możecie coś Panowie powiedzieć o tych egzemplarzach?

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... zCmC5.html

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... zGVk2.html

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... zsHQd.html

I coś droższego:

http://allegro.pl/fiat-bravo-street-201 ... 97536.html

Z góry dziękuję :)
Pierwszy jest na pewno nieaktualny bo już stoi u mnie pod domem :D sprzedawca musiał nie zamknąć ogłoszenia
drugi - pisze odtwarzacz MP3 a na radiu takiego napisu brakuje, z tego co mi się wydaję to w bravo było maksymalnie 7 poduszek powietrznych anie 9 (ale może się mylę), kierwonica i gałka zmiany biegów wydaje mi się, że były obszywane na nowo (co akurat w bravo jest normą)
  • 1
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 235