@BK90:
N początku zaczęło się niewinnie.. po tym jak potraktowałem układ płukanką i zmieniłem olej.. patrzę a tam kałuża na osłonie.. a to chłodnica oleju przepuszczała olej... decyzja zmiana na nową..
Niestety podczas jej demontażu wyszło to co u innych.. pęknięty kolektor. praktycznie pół.. i pęknięty korpus na turbinie aż do wirnika..
Żadnych oznak mnie było...
Miałem jeszcze cyrk z zamawianiem części.. bo chciałem GT1446 tam wpakować.. ale jak zobaczyłem jak próbują się do tego zabierać...
to dałem spokój i kupiłem też w dobrej cenie nową VL36... zmianę na GT1446 może kiedyś.. na razie nie mam czasu się w to bawić.. bo trzeba jeszcze katalizator lub downpipe załatwiać i przewody olejowe przerabiać no i program znowu trzeba wgrać od nowa... pojeździć posprawdzać...
Przyczyny pęknięć będzie widać jak umieszczę zdjęcia.. dla mnie temperatura oleju.. zresztą poprzednik zmieniał olej raz co 30 tys km, drugim razem 35tys km... no i taki efekt, pewnie pęknięcia były już podczas kupna, ale tego nie sprawdzisz, nawet w ASO.. mocy nie ubywało.. seria wyszła ładnie..zresztą kto zdejmuje turbo podczas kupowania auta..
Jedyne co mi się nie podobało to branie oleju.. tak 125 ml na 1000 km.. niby niedużo, ale wolałem to sprawdzić.. no i wyszło.. co wyszło...
Auto muszę mieć do weekendu najlepiej bo mam wyjazd.. wszystkie części muszę załatwiać sam.. no a z tym trochę schodzi..