• Pomoc przy zakupie Fiata Bravo - linki/ocena

  • Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Regulamin forum: Obrazek
Dział jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
 #85642  autor: Cwiara
 13 lut 2018, 09:25
U Mnie na lewo od radia pod przyciskiem CITY jest ASR OFF.
W sprzedawanym brak lewego rzędu małych przycisków.
 #85660  autor: MariuszCLX
 13 lut 2018, 14:46
szakal64 pisze: 13 lut 2018, 08:40 Cwiara - dzięki.
A w opisie piszą że ASR jest .

Wyposażenie poniżej, auto też miało szkodę wiec trzeba dokładnie obejrzeć co i jak było naprawiane.

POJ.CYLINDRÓW 1368 (CC1.4)
MOC 90KM (KW66)
KIEROWNICA STR.LEWA (GSX)
TYP NADWOZIA 2 BRYŁOWY (TC2V)
ZBIORNIK PALIWA BENZYNA (CMBBZ)
POZIOM WYPOSAŻENIA NEW DYNAMIC (MYNO) / EASY (MY12/13) (LL6)
(SSĄCY/TURBO) SSĄCY (A/TASP)
EKOLOGIA EURO 5 (ECOCF5)
LICZBA ZAWORÓW 16 ZAWORÓW (VLE16)
MODEL ROKU BRAK (MYNO)
RODZAJ SKRZYNI B. SKRZYNIA MECH.(1.4 SSĄCY BZ.) (PCC514)
TYP ZASILANIA WTRYSK WIELOPUNKTOWY (TAMPI)
WYPOSAŻENIE RYNKU WŁOCHY/ŚRODKOWA EUROPA (AM00)
2 LUSTERKA ZEWN.ELEKTR I PODGRZEW. Yes (041)
3 TYLNY ZAGŁÓWEK Yes (511)
AIR BAG PRZEDNI BOCZNY Yes (505)
DEZAKTYWACJA AIR-BAG PASAŻERA Yes (4DK)
KIEROWNICA I GAŁKA ZM. BIEGÓW W SKÓRZE Yes (320)
KLIMATYZACJA 1 Yes (025)
KOŁO ZAPASOWE DODATKOWE Yes (886)
KOŁO STALOWE EXTRA SERIA 2 Yes (404)
LAKIER PERŁOWY Yes (270)
LUSTERKA ZEWN. MALOWANE Yes (976)
PASY BEZPIECZEŃSTWA PRZEDN.Z REG.WYSOKOŚCI Yes (198)
RADIO Z CD i MP3 Yes (41A)
SIEDZENIE PASAŻERA Z REG. WYSOKOŚCI Yes (454)
SIEDZENIE KIEROWCY Z REG. WYSOKOŚCI Yes (450)
TABLICZKA W J. I/A/D/F/E/PL Yes (4XA)
UNIWERS.ZACZEP FOTELIKA (ISOFIX) Yes (631)
WOSKOWANIE Yes (868)
Z LICZNIKIEM KM Yes (050)
ZAMEK CENTRALNY STEROWANY PILOTEM Yes (008)
 #85663  autor: bis
 13 lut 2018, 17:34
Cwiara pisze: 12 lut 2018, 22:59 Autko całkiem fajne.
Eee tam. Golas po szkodzie ze zniszczoną tapicerką za 23 tys. Nie warto.
 #85665  autor: Cwiara
 13 lut 2018, 18:05
Na foto wszystkiego sie nie wyłapie , ale taki szczegół rzucił ( przynajmniej Mnie ) się w oczy. Nie jestem jakiś czepialski.Najlepiej zobaczyć na żywo.
Napisane "bezwypadkowy - tak" ale że pokolizyjny lub szkoda parkingowa to nikt nie napisze :crazy:
 #85669  autor: Cwiara
 13 lut 2018, 18:25
Zapytaj MariuszCLX skąd ma info o szkodzie. Dwa posty wyżej.
 #85673  autor: MariuszCLX
 13 lut 2018, 18:45
szakal64 pisze: 13 lut 2018, 18:08 Gdzie znaleźliście info o szkodzie :?: :?:
Bo jeżeli to fakt to odpada. No i golas.
Jeżeli znasz VIN to nie ma problemu ze sprawdzeniem tego w necie. Oczywiście o ile szkoda została zlikwidowana przez ubezpieczalnie.
 #85698  autor: abezus
 14 lut 2018, 06:27
Cwiara pisze: 13 lut 2018, 18:05 Napisane "bezwypadkowy - tak" ale że pokolizyjny lub szkoda parkingowa to nikt nie napisze :crazy:
Bez jaj, przecież szkoda parkingowa nic nie znaczy, po co o tym pisać. Nie uwierzę że pisałbyś o każdym przetarciu i malowaniu samochodu. Trzeba rozróżnić przeszłość powypadkową od szkód parkingowych. Dla mnie osoby szukające aut niemalowanych są ludźmi oderwanymi od rzeczywistości bez pojęcia o tym na czym polega eksploatacja samochodu.
Zasada jest taka, jak jeździsz samochodem (mówię JEŹDZISZ, nie tylko w niedzielę do kościoła i w środę po bułki) to w pewnym momencie o coś zahaczysz albo ktoś zahaczy o Ciebie, scenariuszy może być milion. Ryska czy tam wgniecenie, naprawa i już masz malowane auto (według niektórych prawie jak powypadkowe). Największa beka generalnie jest z ludzi którzy przepłacają grube pieniądze żeby mieć auto niemalowane. Nie bierze taki pod uwagę że dziś kupi niemalowane, a jutro przed kauflandem jakiś zenek przypierdoli mu drzwiami w błotnik i jego grubo przepłacone cebuliony poooooszły w Polskę :). Pomijam już fakt że nawet powypadkowe auto można zrobić tak że mierniczek będzie pokazywał w miarę fabryczne wartości. Dlatego ważniejsza jest ogarnięta osoba która sprawdza z nami samochód do kupna niż to że ma coś malowane.
Na koniec jeszcze dodam że serwisy typu autobaza czasami (nie często ale czasami) pokazują fikcyjne szkody dlatego najlepiej wykupić drugi raport na przykład w automo, a na miejscu i tak dokładnie zweryfikować stan.
 #85702  autor: moris10
 14 lut 2018, 07:00
Tu się zgadzam w 100%, szukanie nie malowanego to jakaś pomyłka. Jak kupiłem swoje Bravo był malowany lewy błotnik i przednie drzwi. Po pół roku od zakupu w tą samą stronę uderzyła nam starszy Pan i błotnik i drzwi zostały wymienione na nowe :) w teorii stluczka podniosła wartość auta :D.
Dowcip całej sytuacji jest takie, że tylne lewe drzwi maja grubszy lakier, bo "cieniowali perłe", a same drzwi nigdy nie były uszkodzone.
Moje zdanie jest takie, że rozsądek i dobre oględziny są lepsze od masy raportów. Niestety, ale Mirki to już wiedzą jak zatrzeć ślady i sprzedać dobrą scieme.
Mirka jak nie sprzeda to zostawi dla córki ;)

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 #85721  autor: Cwiara
 14 lut 2018, 10:17
Na naszym forum jak ktoś chce sprzedać auto i być fair to pisze co było robione , malowane , wymieniane , załącza zdjęcia i to jest OK .
Sprzedający omawiane auto pisze w opisie
Bezwypadkowy - oryginalny lakier.
Czy to jest prawda, to już zainteresowany kupnem musi sprawdzić sam lub osoba z nim dokonująca oględzin.

Kupując auto bite i malowane mam tego świadomość że płacę za pojazd który jest poszkodowy i to nie tylko blacharsko-lakierniczo ale mechanicznie również i ma to odzwierciedlenie w cenie.
Od września ub. roku szukałem auta i znalazłem - bezwypadkowy OPEL ASTRA IV rok prod.2014 /rej.2015 - ale po dokładniejszym sprawdzeniu taki kwiatek...Cena nie była wcale atrakcyjna
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W tym aucie nikt nie zginął więc jest bezwypadkowy.
Po przedstawieniu sprzedającemu zdjęć , auto zostało wycofane z oferty na kilka dni i ponownie wystawione ze zmienionym opisem i ceną.Ja już tam nie dzwoniłem i nie odwiedzałem tego sprzedawcy.Samochód został sprzedany :mur:
Ostatnio zmieniony 14 lut 2018, 10:58 przez Cwiara, łącznie zmieniany 1 raz.
 #85727  autor: szakal64
 14 lut 2018, 10:58
MariuszCLX pisze:
szakal64 pisze: 13 lut 2018, 18:08 Gdzie znaleźliście info o szkodzie :?: :?:
Bo jeżeli to fakt to odpada. No i golas.
Jeżeli znasz VIN to nie ma problemu ze sprawdzeniem tego w necie. Oczywiście o ile szkoda została zlikwidowana przez ubezpieczalnie.
To jest jasne, tylko ze większość raportów jest płatna , ale czy jest możliwe (gdzie) sprawdzenie przeszłości auta bez płacenia?
CEPIK - potrzebny VIN, nr rejestracyjny i data rejestracji ,a to nie zawsze sprzedawcy wpisują do opisu. Po za tym jest nie ma w nim Niemieckiej przeszłości.
 #85736  autor: MariuszCLX
 14 lut 2018, 12:22
Tak raporty są płatne ale metodą porównawczą doszedłem do pewnej powtarzalności. Jeżeli raport jest do 40 zł to warto się takim autem zainteresować, wszystko co powyżej należy traktować jako poważne uszkodzenie pojazdu włącznie ze szkodą całkowitą.
Sprawdza mi się dla strony, którą podesłałem Ci na piv.
Oczywiście nie należy traktować tego jak wyrocznię a raczej podpowiedź do rozmowy ze sprzedającym i późniejszych oględzin pojazdu.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2018, 17:06 przez MariuszCLX, łącznie zmieniany 2 razy.
 #85749  autor: abezus
 14 lut 2018, 14:39
Panowie wytłumaczę poprawną definicję słowa bezwypadkowy. Proponowałbym nie wiem przypiąć gdzieś na forum czy coś w ten deseń.
Samochód bezwypadkowy to nie taki w którym nikt nie zginął. To nie jest też takie auto które ma oryginalny lakier. Samochód bezwypadkowy to pojazd w którym podczas stłuczki lub też innego uszkodzenia nie została uszkodzona konstrukcja nośna auta. Więc jeśli ktoś na parkingu ktoś przerysuje nam błotnik my ten błotnik naprawimy to auto w dalszym ciągu jest bezwypadkowe. Powiem więcej, nie ma różnicy czy zostanie położona niewielka ilość szpachli plus lakier, czy dany błotnik zostanie wymieniony na nowy i polakierowany tak jak u kolegi parę postów wyżej. W dalszym ciągu samochód jest bezwypadkowy. To są naprawdę nieskomplikowane kwestie, niestety w naszym kraju ludzie mają problemy z ich rozgraniczaniem, dlatego później rynek samochodów używanych wygląda jak wygląda. Co za tym idzie każdy narzeka na mirka handlarza że chce go oszukać.
 #85752  autor: kocyk
 14 lut 2018, 14:51
Witam
Jakiś czas temu mój typ na następny samochód padł na fiata bravo .... i nie jestem w stanie na razie zmienić tej decyzji (uważam że w cenie do 20 tys jest tu najlepszy stosunek ceny do jakości ) co silników to po przeczesywaniu neta podobno wychodzi że najlepszy jest 1.4 90KM a z diesli 1.9 KM - samochód chciałbym kupić do 150 km od Gdynia

Proszę o ocenę moich pierwszych typów - czy coś tu jest warte zainteresowania
1.https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... zyW24.html
2.https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... zydw2.html
3.http://allegro.pl/fiat-bravo-polski-sal ... 69039.html

Bedę wdzięczny za każdą uwagę
 #85796  autor: Cwiara
 14 lut 2018, 20:19
kocyk warto zerknąć na pkt.2 ( instal.LPG - silnik OK - przebieg do przyjęcia - ciekawe wyposażenie )
Pkt. 1 odjechał trochę z ceną - to auto ma 11 lat więc mały przebieg nie może powodować takiego przewartościowania auta.
Pkt. 3 dla znającego podzespoły i silniki JTD do zobaczenia - tylko że zdjęcia nie z tej pory roku.Więc ciekawe jak długo "się sprzedaje" :?:
 #85804  autor: kocyk
 14 lut 2018, 21:34
Cwiara dziękuje za opinię - takie same mam odczucia - tylko pkt.2 serwisowany poza serwisem ( jutro będę dzwonił i jeżeli będą faktury do tych pieczątek w książce to ok ) ... chociaż nastawiony byłem do wersji 90KM - podobno są mniej awaryjne ... i jeszcze pytanie czy ma tą oplowską skrzynie biegów :(
 #85806  autor: Cwiara
 14 lut 2018, 21:41
Daj do sprawdzenia numer VIN dla Pympek i będziesz wiedział co siedzi w środku.
Książka gwarancyjna/serwisowa FIAT prowadzona dość rzetelnie (pomimo serwisu poza ASO) i to samo z instalacyjną LPG.Co rok przegląd jest OK. Wydruk z CEPIK-u pokrywa się z serwisami warsztatowymi.
Silniki 1.4 16V to chyba blizniacza konstrukcja , te mocniejsze mają turbo , inne oprogramowanie , sprzęgło , koło zamachowe , filtr powietrza ...
Sprawdzić turbo - koniecznie żeby nie było wydatku na regenerację zaraz po zakupie.
Jeśli będzie serwisowany jak do tej pory to następne tyle zrobi. Wymieniać olej co 15 max 20 tyś. i często kontrolować poziom jeśli dużo masz jazdy autostradowej. Auto w porównaniu do 90 km bardzo fajnie przyspiesza a z LPG jest ekonomiczne przy większych przebiegach jak diesel.
  • 1
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 239