• Fiat Tipo - następca Bravo? -dyskusja, opinie..

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #83255  autor: Toolbox
 16 sty 2018, 21:40
Piter pisze: 16 sty 2018, 13:21 Moze wybór duzy, ale pokaż mi silniki benzynowe w nowych autach o tak małej awaryjności i długiej żywotności jak t-jet 120KM . Ja znalazłem toyoty 1,6, kia gdi 1,6 jeszcze dostępna w salonach i honda 1,8 też jeszcze dostępna i to by było na tyle z trwałych silników, wszystkie wymienione to wolnossaki. Trwałej benzynki na turbinie dostępnej w salonach oprócz t-jeta nie znalazłem. :)
Turbobenzyna 1,5 EcoBoost z Forda, moc 150-182 KM, trwała, bezawaryjna i o wysokiej kulturze pracy. Mój wspólnik ma taki silnik (160 KM) w Mondeo, aktualny przebieg 167 tys km, zero awarii, silnik cichy, nowocześniejszy od T-Jeta i pracuje niemal aksamitnie w porównaniu w T-Jetem
 #83258  autor: Dareek
 16 sty 2018, 21:59
Ardaenye pisze: 16 sty 2018, 13:46 Auto to nie tylko silnik :) Nie wiem jak w Tipo ale w Bravo jest sporo rzeczy "dookołosilnikowych", które sprawiają problem - skrzynia, turbo, kolektor, climatronic. Nowe TSI ponoć poprawione są już na tyle, że są to dobre motory. Spalanie T-Jeta też niskie nie jest, materiały wykończeniowe większość konkurentów ma lepsze. Tipo to jest jakaś opcja ale na pewno nie jest to najlepszy wybór.
Umówmy się na jedno- to forum poważne i nie piszmy bredni w stylu awaryjne skrzynie turbo kolektory etc. bo ktoś to przeczyta i jeszcze uwierzy.
O poprawieniu TSI już tu było i też nie pisz o pobożnych życzeniach bo tak nie jest! tego się nie da poprawić podobnie jak M32 i wbij sobie to do głowy!! to nie moje słowa tylko mechaników ASO VAG.

Dodano po 3 minutach 16 sekundach:
Toolbox pisze: 16 sty 2018, 21:40
Piter pisze: 16 sty 2018, 13:21 Moze wybór duzy, ale pokaż mi silniki benzynowe w nowych autach o tak małej awaryjności i długiej żywotności jak t-jet 120KM . Ja znalazłem toyoty 1,6, kia gdi 1,6 jeszcze dostępna w salonach i honda 1,8 też jeszcze dostępna i to by było na tyle z trwałych silników, wszystkie wymienione to wolnossaki. Trwałej benzynki na turbinie dostępnej w salonach oprócz t-jeta nie znalazłem. :)
Turbobenzyna 1,5 EcoBoost z Forda, moc 150-182 KM, trwała, bezawaryjna i o wysokiej kulturze pracy. Mój wspólnik ma taki silnik (160 KM) w Mondeo, aktualny przebieg 167 tys km, zero awarii, silnik cichy, nowocześniejszy od T-Jeta i pracuje niemal aksamitnie w porównaniu w T-Jetem
no i ?
TIpo a Mondeo? no nieźle :mrgreen:
 #83263  autor: Toolbox
 16 sty 2018, 22:24
@Dareek przecież o silniku piszę a nie o modelu w którym jest dostępny, jest też np. w Focusie który ktoś wspominał powyżej ;)
 #83264  autor: LifeRelax
 16 sty 2018, 22:35
Oby tylko Fiat nie strzelił sobie w stopę podnoszeniem cen Tipo.

Ostatnio oglądałem w salonie Tipo HB S Design. Wygląda (dla mnie) obłędnie. Tylko ta cena... 77 450 to już kosmos.

Dokładnie ten:

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-tipo ... zc9qN.html
 #83267  autor: Ozz
 17 sty 2018, 00:57
Jprdl, ktoś na głowę upadł z tą ceną. Na koniec produkcji będą je wypychać za 50k. Za 83k można wyrwać nowego outlandera fwd z atmosferyczną beną 2.0 150KM, gwarą na 5 lat, na feldze 12stce ;) co prawda, ale ile samochodu dostajesz... Fele można zmienić. :D Tydzień temu były jeszcze tańsze. Musiały się sprzedać, co mnie nie dziwi.

https://www.otomoto.pl/oferta/mitsubish ... z8Ygr.html
 #83271  autor: Toolbox
 17 sty 2018, 05:55
LifeRelax pisze: 16 sty 2018, 22:35 Oby tylko Fiat nie strzelił sobie w stopę podnoszeniem cen Tipo.

Ostatnio oglądałem w salonie Tipo HB S Design. Wygląda (dla mnie) obłędnie. Tylko ta cena... 77 450 to już kosmos.

Dokładnie ten:

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-tipo ... zc9qN.html
Mi w listopadzie w Ganinexie proponowali Tipo T-Jet Lounge z 17", kamerą itp. za 65K brutto - dostępny od ręki, albo S-Design z 18" biały za 69K brutto (oferty na firmę)
 #83273  autor: Ardaenye
 17 sty 2018, 08:11
Dareek pisze: 16 sty 2018, 22:03 Umówmy się na jedno- to forum poważne i nie piszmy bredni w stylu awaryjne skrzynie turbo kolektory etc. bo ktoś to przeczyta i jeszcze uwierzy.
O poprawieniu TSI już tu było i też nie pisz o pobożnych życzeniach bo tak nie jest! tego się nie da poprawić podobnie jak M32 i wbij sobie to do głowy!! to nie moje słowa tylko mechaników ASO VAG.
A ja mam zupełnie inne opinie odnośnie nowych TSI po 2012/2013 roku.

I wytłumacz mi jakie brednie o awaryjnych skrzyniach? A co M32 nie była awaryjna? Kolektory nie pękają, turbo też (IHI)? Climatronic nie sprawia problemów?
 #83277  autor: MichalO
 17 sty 2018, 09:38
Panowie, niech każdy kupi sobie po Bravo takie auto o jakim marzy. Nikt nikomu rozkazuje zmieniać Bravo na Tipo czy Julkę, to indywidualny wybór kto i czym będzie jeździł. Pewnie gdybyśmy mieli takie same potrzeby oraz możliwości finansowe to wszyscy by chcieli zmienić Bravo na Julkę czy Giulię, najlepiej w wersji Veloce. I nie ma co się spinać, że wiele osób nie wybiera Tipo, gdyż każdy szuka czegoś innego w nowym aucie. Cena Tipo może jest i dobrze skalkulowana, ale w niskim wyposażeniu i słabym silniku. Gdy chcemy już lepsze doposażenie czy mocniejszy silnik niestety, w porównaniu do konkurencji, nie robi się już tak atrakcyjnie. Zgadzam się z @Ozz że ktoś z ceną za wersję którą wrzucił @LifeRelax upadł na głowę. Nie patrząc już co może się zepsuć a co nie, za takie pieniądze można kupić wiele aut z porównywalnym mocą silnikiem, lepszym wyposażeniem, dłuższą gwarancją i mniejszą stratą wartości co Fiat. Niech @Dareek dobrze służy Alfa, @LifeRelax i @Piter będą zadowoleni z Tipo, @Ardaenye znajdzie wymarzonego przez siebie następcę Bravo, a ja będę narzekał na moje 1.4 TSI :P.
 #83278  autor: LifeRelax
 17 sty 2018, 09:47
Amen :-) Dodam jeszcze, że T- Jet ma plus w postaci współpracy z LPG. Aczkolwiek w Tipo będę odradzał instalację fabryczną. Poza aspektem wizualnym i wzmocnionymi zaworami jej koszt utrzymania jest nieproporcjonalnie wysoki a i z podnoszeniem mocy trudniej przez wspólny sterownik benz i LPG. :-P
 #83285  autor: Alfa
 17 sty 2018, 11:34
MichalO pisze: 17 sty 2018, 09:38 Pewnie gdybyśmy mieli takie same potrzeby oraz możliwości finansowe to wszyscy by chcieli zmienić Bravo na Julkę czy Giulię, najlepiej w wersji Veloce.
Ja tam bym nie chciał jakiejś Veloce , mój faworyt to :
https://www.otomoto.pl/oferta/lamborghi ... c1b2d538ff
wracając do fiacika za 80k wersja despatipo 120KM to chyba jakiś żart . W fiacie się chyba komuś sufit na głowę spierd .. spadł.
 #83332  autor: Dareek
 17 sty 2018, 20:43
Ardaenye pisze: 17 sty 2018, 08:11
Dareek pisze: 16 sty 2018, 22:03 Umówmy się na jedno- to forum poważne i nie piszmy bredni w stylu awaryjne skrzynie turbo kolektory etc. bo ktoś to przeczyta i jeszcze uwierzy.
O poprawieniu TSI już tu było i też nie pisz o pobożnych życzeniach bo tak nie jest! tego się nie da poprawić podobnie jak M32 i wbij sobie to do głowy!! to nie moje słowa tylko mechaników ASO VAG.
A ja mam zupełnie inne opinie odnośnie nowych TSI po 2012/2013 roku.

I wytłumacz mi jakie brednie o awaryjnych skrzyniach? A co M32 nie była awaryjna? Kolektory nie pękają, turbo też (IHI)? Climatronic nie sprawia problemów?
5 sztuk TJET-a w domu- tylko w jednym wysypała się M32 ale masz wybór możesz kupić bez M32. W ŻADNYM nie było kłopotów z turbo IHI w ŻADNYM nie było kłopotów z klimatronikiem.
łącznie auta najechały jakieś 500 tkm wiec chyba jakaś grupa porównawcza to jest.

na temat TSI nie będę więcej pisał tylko skwituję to jednym :mrgreen: dla mnie poprawa TSI to jak rzekoma poprawa M32 jak sie pieprzyły tak pieprza sie dalej i tyle w temacie. ale jest wybór i każdy może protestować na sobie.
właśnie kuzyn wyleczył się z VAG bo z ASO nie wychodził i rozważa coś z FCA AR
 #83355  autor: Piter
 18 sty 2018, 10:23
Prawda jest taka ,że dobrych i trwałych silników w benzynie jest tyle,że mozna je zliczyć na palcach jednej ręki, do tych silników należy tez t-jet 120KM, ciekawe jak wypadną te nowe silniki benzynowe od fiata firefly, producent zapewnia ,że te silniki mają bez problemu wytrzymać 240tyś/km, ale jak to bywa w życiu producenci sobie ,a życie sobie. Pojawiły się też silniki 1,8 etorq, ale to ponoć tylko na rynek południowoamerykański gdzie nie ma norm spalin. :)
 #83391  autor: abezus
 18 sty 2018, 18:16
Dareek pisze: 17 sty 2018, 20:43
5 sztuk TJET-a w domu- tylko w jednym wysypała się M32 ale masz wybór możesz kupić bez M32. W ŻADNYM nie było kłopotów z turbo IHI w ŻADNYM nie było kłopotów z klimatronikiem.
łącznie auta najechały jakieś 500 tkm wiec chyba jakaś grupa porównawcza to jest.
Spokojnie, przyjdzie czas i na Ciebie. Tak jak kolega napisał, skrzynia, kolektor, turbina, klimatornik to standardowe usterki które każdego czekają. Kwestia tylko kiedy.

Generalnie trochę śmieszne bo to że Tobie M32 nie padła nie znaczy że są one bezawaryjne. Ogrom ludzi na forach opla czy fiata raczej się nie myli. Mi też M32 nie padła i co z tego? Po prostu sprzedałem auto przed usterką tego barachła. Jeśli chodzi o kolektor + turbinę, to rozbierz sobie 3 z tych 5 które masz "w domu" i pewnym jest że conajmniej jedna będzie pęknięta. Zresztą przecież pękanie tych podzespołów jest związane ze zdupionym softem więc podobnie jak m32 każdemu musi się to przydarzyć.


Żeby nie robić offtopów, dla mnie ten cały S Design to jakiś dowcip. Samochód wygląda tragicznie, stoi wysoko jak kobyła, no przecież dramat. Prawda jest taka że fiat od bravo nie zrobił ładnego samochodu (nie licząc giulii). Nooo może freemont jest jeszcze znośny ale był robiony z amerykańcami więc nie biorę go do porównania. Freemonta bym kurczę przygarnął oj przygarnąłbym, niestety nie moja półka cenowa.
 #83404  autor: Ardaenye
 19 sty 2018, 08:26
Dokładnie tak. Nie interesują mnie pojedyncze przypadki, że coś padło albo nie padło bo to żaden argument. Patrząc na ogół to są to rzeczy problematyczne, które ponadprzeciętnie często sprawiają problemy. Plus, to że dla Ciebie poprawa TSI jest rzekoma też nic nie znaczy. Nowe TSI uchodzą za dobre i trwałe silniki. Zawsze jest tak, że jak coś na początku sprawiało problemy to ciągnie się potem za tym taka łatka przez lata i ludzie zupełnie negują fakt, że coś mogło się poprawić. Bo kiedyś było złe to znaczy jest złe i koniec. Ja wiem lepiej.
Prawda jest taka, że T-Jet się zestarzał. Ma 10 lat na karku a i w chwili debiutu była to jednostka niezbyt nowoczesna (co oczywiście działa też na plus). Jest mało awaryjny ale charakterystyka pracy nowszych jednostek, zużycie paliwa pozostawia T-Jeta daleko w tyle, niestety. Multiair trochę się broni spalaniem ale w Tipo z jakichś powodów go nie ma.

Żeby nie było, nie hejtuje T-Jeta (bo teraz takie czasy, że każde słowa konstruktywnej krytyki są uznawane za hejt). Sam jestem z niego bardzo zadowolony, ale nie będę zaklinał rzeczywistości, że nic lepszego na świecie nie istnieje. Denerwuje mnie trochę wysokie spalanie, gdzie przy spokojnej jeździe ciężko (w trasie) zejść poniżej 6.5L, podczas gdy nowsze silniki spokojnie wykręcają wyniki w okolicach 5L.
 #83416  autor: Piter
 19 sty 2018, 11:03
Mi seat leon sw tsi 110KM 1,2 2016 palił w trasie przy szybkosci przecietnej 120km/h 5l, tak jak pisałem wcześniej te silniki sa poprawione juz nie biorą oleju , ale jednak ludzie dalej mają z nimi kłopoty, wystarczy wejść na forum leona czy skody, aby sie o tym przekonać. Ja przez rok uzytkowania nie miałem najmniejszego problemu z tym silnikiem, ale to był rok i 11tyś km, ciekaw jestem co będzie po 100tyś km, czy silnik dalej bedzie bezawaryjny. :)
 #83420  autor: kml
 19 sty 2018, 12:02
Ojciec ma skodę octavię III 1.8 TSI, 3 rok biegnie 120k km i zero problemów. Nie słyszałem żeby też oleju dolewał. Jeździ raczej dynamicznie do czego zachęcają parametry. Ale... generalnie u nas w rodzinie samochody żadne się nie psuły.. więc może zależy od użytkowania.
 #83425  autor: rybsztein
 19 sty 2018, 12:14
Szczęścia prędzej. Jak coś jest awaryjne to jest awaryjne i sposób użytkowania niewiele zmienia - może trochę opóźnić lub przyspieszyć, ale nie zlikwiduje problemu.
 #83432  autor: Ardaenye
 19 sty 2018, 13:59
Piter pisze: 19 sty 2018, 11:03 ale jednak ludzie dalej mają z nimi kłopoty, wystarczy wejść na forum leona czy skody, aby sie o tym przekonać.
Wystarczy poczytać to forum i się okaże, że nie ma rzeczy w tym aucie, która by się nie psuła. Tematy z turbo, kolektorem, climatronickiem, skrzynią mają po kilka/naście stron. Każdy inny element też ma swój temat :D
 #83433  autor: Ozz
 19 sty 2018, 14:02
Osobiście nie chwalę, ani nie ganię tsi. Ale przykład sprzed 2 miesięcy. Kuzyn brał superba L&K z salonu wimar-modlińska. Chciał 1.8 lub 2.0 tsi. Sprzedawcy mu wprost odradzili te motory i jeździ tdi...
Także prawda, jak zwykle, leży gdzieś pośrodku.
Ps.
Każda sroka swój ogonek chwali... ;)

Kulturalnie zaproponuję, może odejdźmy już od tematu tsi. :roll:
 #83436  autor: Dareek
 19 sty 2018, 14:17
abezus pisze: 18 sty 2018, 18:16
Dareek pisze: 17 sty 2018, 20:43
5 sztuk TJET-a w domu- tylko w jednym wysypała się M32 ale masz wybór możesz kupić bez M32. W ŻADNYM nie było kłopotów z turbo IHI w ŻADNYM nie było kłopotów z klimatronikiem.
łącznie auta najechały jakieś 500 tkm wiec chyba jakaś grupa porównawcza to jest.
Spokojnie, przyjdzie czas i na Ciebie. Tak jak kolega napisał, skrzynia, kolektor, turbina, klimatornik to standardowe usterki które każdego czekają. Kwestia tylko kiedy.

Generalnie trochę śmieszne bo to że Tobie M32 nie padła nie znaczy że są one bezawaryjne. Ogrom ludzi na forach opla czy fiata raczej się nie myli. Mi też M32 nie padła i co z tego? Po prostu sprzedałem auto przed usterką tego barachła. Jeśli chodzi o kolektor + turbinę, to rozbierz sobie 3 z tych 5 które masz "w domu" i pewnym jest że conajmniej jedna będzie pęknięta. Zresztą przecież pękanie tych podzespołów jest związane ze zdupionym softem więc podobnie jak m32 każdemu musi się to przydarzyć.


Żeby nie robić offtopów, dla mnie ten cały S Design to jakiś dowcip. Samochód wygląda tragicznie, stoi wysoko jak kobyła, no przecież dramat. Prawda jest taka że fiat od bravo nie zrobił ładnego samochodu (nie licząc giulii). Nooo może freemont jest jeszcze znośny ale był robiony z amerykańcami więc nie biorę go do porównania. Freemonta bym kurczę przygarnął oj przygarnąłbym, niestety nie moja półka cenowa.
Inaczej- Fiat rozwiązał problem skrzyń M32 ich nie montując w ŻADNYM modelu od 2010 r. wiec pisanie w wątku o tipo tych rzeczy jest nie na miejscu. Podobnie jak z klimatronikiem -w Tipo jest zupełnie inny i do tego jednostefowy wiec również mijamy się z prawdą. Piszmy proszę rzetelnie!!
owszem każde auto się psuje wcześniej czy później - ja tam wole jak później niż wcześniej. :mrgreen:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 18