• Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Moderatorzy: metalman, Wochu

 #77972  autor: MichuRZE
 12 lis 2017, 22:41
Czy mechanizm zamka z tylnych drzwi będzie pasował z rocznika 2012 do 2007?
 #78003  autor: lukaselk
 13 lis 2017, 13:30
@wrotecki przychodzi obniżenie temperatury i prawie każdemu skrzypi. Przyjdzie wiosna i przestanie. Poszukaj na forum, jest to norma w Bravo. U mnie jest identycznie. Jak się trochę przejadę to przestaje. Postoi chwilę na zimnie i znowu skrzypi. A zawieszenie jest tip top.
Skrzypienie pojawia się gdy pracuje przednie zawieszenie np na podjazdach, zjazdach oraz hamowaniu przed skrzyżowaniem gdy przód lekko nurkuje. Jedyne moje podejrzenie to gumowe tuleje na łączniku stabilizatora. Możliwe, że pod wpływem zimna się jakoś kurczą i skrzypią. Może poliuretan by załatwił sprawę ale nie widziałem go do Bravo II, tylko do Bravo I.
 #78007  autor: Ozz
 13 lis 2017, 14:25
@kwach1982, jest jeszcze przelotka mniej więcej za zbiornikiem płynu chłodniczego, trzeba zajrzeć niżej.
 #78028  autor: BeYourself
 13 lis 2017, 17:30
Słuchajcie, w przyszłym roku chce podnieść trochę moc w swoim T-Jetcie 150. Ile maksymalnie da rade to zrobić samym chipem bez ingerencji w mechanike typu turbo itd., 200 kunia się uda?

Czy w trybie overboost w wersji sport, skoro zmienia się moment obrotowy, to ile km idzie w górę?
 #78040  autor: BravoMJet
 13 lis 2017, 20:25
Co w naszych 1.9 150km może być powodem ciężko wchodzących biegów przy obecnych temperaturach? Szczególnie 1,2 :/ Po nagrzaniu wszystko wraca do normy.
Dodam ze olej świeży od @CzarnePaliwo pentire.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 #78041  autor: Sat1i
 13 lis 2017, 20:32

BravoMJet pisze:
Wymień olej w skrzyni :))



Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

 #78042  autor: wojtekm
 13 lis 2017, 20:32
Chyba każde Bravo tak ma ze na zimnym oleju biegi ciężko wchodzą
 #78054  autor: Sz4jba
 13 lis 2017, 22:27
Potwierdzam, w moim nawet po zmianie oleju przy niskiej temperaturze czuć wyczuwalny opór.
 #78079  autor: syzygy
 14 lis 2017, 11:58
Jak często wymieniacie olej? Mi 12 tysi niedługo stuknie, ale samochód mam od kwietnia, więc nawet roku na tym oleju nie jeździ. Obiegowe opinie są różne, ale zgodne co do tego, że cykle co 30 tysi można między bajki włożyć.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2017, 13:06 przez syzygy, łącznie zmieniany 1 raz.
 #78080  autor: wojtekm
 14 lis 2017, 12:05
10, max 15 kkm
 #78083  autor: Eberebere
 14 lis 2017, 12:21
Co 10k, zawsze. Nie istotny jest dla mnie czas, a przebieg.

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka

 #78087  autor: BravoMJet
 14 lis 2017, 12:42
Również popieram teorie jak i praktyke co 10-12k


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 #78091  autor: lukaselk
 14 lis 2017, 13:49
@syzygy podstawowe pytanie to czy auto ma DPF. Jeśli ma to przy jeździe głównie w trasie można spokojnie co 10kkm. Jeśli jeździ się dużo po mieście to warto by było ten interwał znacznie zmniejszyć. Ja mam DPF i jeżdżę głównie w trasie. Ze względu na podniesioną moc zmieniam co 7-8kkm. Przy takim interwale DPF wypala się jakieś 14-16 razy. Przy jeździe miejskiej DPF może wypalić się nawet 40+ razy. Każde wypalenie to olej napędowy w misce olejowej. Można sobie wyobrazić jak taka mieszanina smaruje silnik szczególnie przy słabym smarowaniu w 1.6 i 2.0 względem 1.9 :shame:
Jeśli nie ma DPF to można co 10kkm.
Oczywiście niezależnie od innych czynników wymiana co rok ;)
 #78092  autor: syzygy
 14 lis 2017, 13:58
Ok, dzięki za odpowiedzi - czyli muszę już myśleć poważnie o wymianie.
Tak, ma DPF. Auto głównie w trasach, do pracy nim nie jeżdżę, ale na jakieś zakupy, kino itp. czasem już tak, więc trochę miasto też. Ale to pewnie będzie 10% przebiegu.
 #78112  autor: ntt
 14 lis 2017, 20:31
Cześć

Mam pytanie a szkoda zakładać nowego tematu. Czy ktoś z was spotkał Bravo w sporcie(wersji nie pakiecie) bez chromowanych listew pod oknami bocznymi ?
 #78117  autor: moris10
 14 lis 2017, 21:53
Z tym olejem to bez przesady, nawet przy obecności dpf wymiana co 10kkm będzie ok. Wypalanie dpf nie polega na dolewaniu ropy do oleju. Ropa w oleju może się tam znaleźć poprzez ściekanie po ściankach cylindrów, więc normalnie przeprowadzane wypalania w zdrowym silniku nie powinno powodować znaczego przedostatnia się ropy do oleju.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 #78127  autor: MarcinPL
 15 lis 2017, 05:08
ntt pisze: 14 lis 2017, 20:31 Cześć

Mam pytanie a szkoda zakładać nowego tematu. Czy ktoś z was spotkał Bravo w sporcie(wersji nie pakiecie) bez chromowanych listew pod oknami bocznymi ?
Ja mam taki model, sport bez chromu
 #78136  autor: lukaselk
 15 lis 2017, 09:03
@moris10 oczywiście, że olej spływa tylko po ściankach ale nawet przy prawidłowym wypaleniu się przedostanie. Dodatkowo jazda po mieście na niedogrzanym silniku utrudnia odparowanie paliwa z oleju. Nie bez powodu poziom oleju w aucie z DPF się zwiększa a skoro widać to na bagnecie to nie są to śladowe ilości :shame:
Oczywiście każdy wymienia tak jak uważa ale według mnie to nieduży koszt za spokój mając na uwadze wadliwe uszczelki oraz zacofaną względem 1.9 magistralę olejową ;)
  • 1
  • 244
  • 245
  • 246
  • 247
  • 248
  • 474