• Fiat 500X Cross 1.4 MA 2016

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #62454  autor: Dareek
 17 maja 2017, 23:07
Jak w temacie. mam okazję testować przez kila dni ten właśnie model Fiata. Nie ukrywam ze także interesuje mnie to auto z perspektywy potencjalnego zakupu.
Zacznijmy od wyglądu- Wersja Cross czy inne zderzaki przód i tył wyższy prześwit i inne wzory felg 17 cali.
Jakość spasowania naprawdę na przyzwoitym poziomie żadne elementy nie odstają a lakier równo położony.
Drzwi po zamknięciu osłaniają progi co ważne w tego typu podwyższonych samochodach. wada słaba widoczność przy cofaniu. kolejny minus małe lusterko wsteczne ale za to ogromne zewnętrzne.
Wygląd - kwestia gustu jednym się podoba innym nie - mi im dłużej patrze tym bardziej. :shock:
plus za spory prześwit.
Obrazek

Zawieszenie- hmm. tu mam dylemat bo zauważyłem jedną wadę- samochód ma tendencję do podskakiwania na poprzecznych nierównościach jak samochody klasy mini. Po za ty żadnych odgłosów. dobijania myszkowania etc. przy prędkościach ponad 200 również idzie jak po szynach.
autko mega stabilne na zakrętach, choć nie sprawdziłem jego możliwości do końca bo jakiś kretyn zamontował w nim zimówki Sava z indeksem T :roll: hamulce b.sprawne ciężko je zmęczyć.
wnętrze - ilość miejsca z przodu b dobra w tej wersji regulacja fotela w pionie el regulacja lędźwiowa.jakoś foteli półskóra z solidnie wyglądającym materiałem w środkowej części.
Obrazek
z tyłu też sporo miejsca plus za ciemne szybki z tyłu.
Obrazek
Obrazek
Co ważne b. dobra jakość tworzyw zarówno w dotyku jak i wyglądu. wiele schowków - w bocznych kieszeniach drzwi przednich w pionie mieszczą sie butelki 1,5 litra. na konsoli środkowej wnęki na puszki schowek w podłokietniku i ..2 schowki na desce przed pasażerem, półeczka na konsoli środkowej - idealna na komórkę.
Obrazek
Obrazek
rozbudowane menu kompa pokładowego -ładowanie turbo, temp oleju, ciśnienia oleju można ustawić cyfrowy prędkościomierz czy ustawienia nawigacji.
Obrazek
Obrazek
Klimatronik 2 srefowy b. wydajny.
całość kompa sterowania jest z .. kierownicy- fajnie leząca w dłoniach lekko pocięta dołem
- podobnie jak tempomat którym możemy ustawiać prędkość co do kilometra a sterowanie np stacjami radiowymi i głosem jest umieszczone od..tyłu kierownicy za ramionami.
w testowanym autku seryjne audio ma nawigację tom tom - działa sprawnie ale ma nieaktualne mapy do tego port USB i Aux a tuner radiowy ma opcję radia cyfrowego (DAB) jakość dźwięku- nawet w miarę lecz to poprawy głośniki niskotonowe i ich wytłumienie. komunikaty navi płyną z lewego tweetera. ;) Ogólnie to urządzenie uważam za czytelne i proste w obsłudze - czyta sms-y- ma opcję Uconnect- LIVe oczywiście streaming danych. brak kamery cofania.
światła- tu zaskoczenie -widać jak w dzień mimo halogenów a lampy duże i wysoko umieszczone wiec naprawdę super. do tego doświetlenie zakrętów
został nam bagażnik - mały niestety i to największa wada - płytki,
Obrazek
owszem jest ruchoma podłoga której nie skorzystamy bo pod spodem jest ogromna dojazdówka. Oceniam że około 25% powierzchni zajmuje..koło zapasowe. gdy wyjmiemy koło to tak jest nawet spory i foremny.
Obrazek
na koniec - silnik i przeniesienie napędu
silnik 140 koni MA w mojej ocenie aż nadto radzi sobie z tym pudełkiem - samochód meega sprawnie przyśpiesza ma 3 tryby jazdy -All Terrain, Normal i Sport. Kwestia reakcji na gaz i ustawień hamulców oraz ABS i ESP i układu kierowniczego.
Obrazek
Bez problemu rozpędziłem do licznikowych 215 aczkolwiek potem zorientowałem się ze opony to jakaś porażka
Obrazek
- oceniam że licznikowo pójdzie i więcej ale chyba nie jest do tego stworzony. Skrzynia biegów nie haczy ale ma ciut za długie drogi szczególnie miedzy 1 i 2.
Obrazek
spalanie - autko ma nieco ponad 12 tkm wiec mało średnie z 5 tkm to....9,9 ale wiadomo jak testówka i głownie miasto to nikt nie żałuje. w Moim przypadku pogonienie autostradą ze sprawdzanie możliwości autka sprawiło że spalanie po 50 km wynosiło 10,5 litra. Dziś jazda normalna na tempomacie pokazała 6,5. Kolejna zaleta b .dobrze wyciszona- silnika nie słychać lekko wiatr i ....nadkola tył. :D
samochód ma całkowicie wyłączalny start & stop i odpalany jest z przycisku. Wystarczy z pilotem podejść do autka i złapać za klamkę.
Obrazek
podsumowanie:
zalety:
- sprawny układ napędowy
- pewne zawieszenie i hamulce
- bardzo dobra jakość plastików i ogólnego montażu wnętrza
- dobre wyciszenie
- b. dobre lampy halogenowe
- wydajna klima
- przyzwoite wyposażenie
- spory prześwit
- ogólny wygląd.
wady:
- fatalnie zestrojone zawieszenie mimo pewnosci prowadzenia kompletny brak komfortu skacze jak piłka
- słaba widoczność do tyłu - kamera cofania w opcji " must be"
- brak czujników parkowania
- brak nawiewu środkowego na tył
- brak środkowego zagłówka i podłokietnika z tyłu
- malutki bagażnik.
- wyraźny szum od nadkoli z tyłu.
- nawet jak na możliwości autka spore spalanie.
- niedokładny elektroniczny wskaźnik paliwa.
- brak opcji auto el szyb z tyłu
- el hamulec ręczny

ujawnione usterki :D
nie byłbym sobą
wiec najpierw zapach spod maski - okazało się że odpadło i leżało na silniku wytłumienie maski :D
kwestia czasu jakby się zapaliło :kaktus:
Obrazek
Obrazek
- swobodnie zwisały węże do spryskiwaczy
- połamane mocowanie tylnej półki
nie winie za to autka tylko niechlujstwo ASO które w połowie maja daje klientowi autko brudne z zimówkami i kompletnie niesprawdzonym samochodem. :!:

Podsumowanie- jestem na tak- naprawdę kawał fajnego samochodu ze sprawnym silnikiem i pewnym zawiasem co wielu zadziwia do tego przyzwoicie wyposażonego.
Cena- tej wersji około 75-80 tys ale od czego są rabaty :D
Wyposażenie
- Uconnect z NAVI TOM TOM
- półskóra z podłokietnikiem regulacją wysokości el regulacją lędzwi
- 2 -stefowa klima
- skórzana kiera z pełnym sterowaniem
- przyciemnianie szyby
- pełna elektryka
- ABS ESP BAS HH
- system bzekluczykowy
- przyciemniane szyby tył
- doświetlanie zakrętów

co ja bym dołożył?
- większy ekran navi
- poprawa zestrojenia zawieszenia
- czujniki parkowania to minimum
- mimo wszystko xenon
- 18 fele
- napęd 4x4

foty potem :D
Ostatnio zmieniony 18 maja 2017, 22:58 przez Dareek, łącznie zmieniany 4 razy.
 #62755  autor: daras
 21 maja 2017, 10:40
Oglądałem kiedyś 500X.
Świetnie wykonane auto ale ma wady: mały bagażnik, mały zbiornik paliwa, tudne wsiadanie na tylną kanapę.
Poza tym wesja Lunge jak dla mnie, jest kompletna.
Tyle, że 500X nie ma silników. Jedynym rozsądnym jest 1.6 Multijet.
 #63169  autor: Dareek
 26 maja 2017, 09:02
kolejne kom lecą- na szczęście już dziś zamierzam się z tym wehikułem rozstać. :D
przejechane ponad 1800 km spalanie 8,6 głownie autostrady i miasto prędkości max 130 km/h - powyżej wir w baku jakby było M power pod maską. :D
ogólnie normalnej jeździe miejskiej nie stanowi kłopotu wyciągnięcie z baku 12 litrów!!!
Z kolejnych wad
- szum opon
- przy opadach deszczu cała woda z przedniej szyby ląduje na wysokości lusterek wiec w nich... nic nie widać.
- totalnie niedokładny wskaźnik poziomu paliwa.
- stare mapy tom tom
- beznadziejne resorowanie a raczej jego brak- samochód- taczka- także dla pasjonatów wszelkiej maści tjunów typu gwint polecam :D
- czy bym to kupił? - NIE NIE I JESZCZE RAZ NIE!!!!!! :D
w mojej ocenie dużo lepsze jest 500 L trekking - naprawdę dopłacanie do 500 X dla wyglądu jest kompletny nieporozumieniem.
jest jeszcze kilka kwiatków które opisze po oddaniu samochodu z fotografiami. :D
 #63777  autor: Dareek
 01 cze 2017, 22:39
dziś oddałem 500 X :yeah:
Jako podsumowanie -autko maiłem około 2,5 tygodnia przejechałem 2800 km średnie spalanie 8,6 litra śr. prędkość 53 km/h
Zacznijmy od plusów:
- dynamika silnika- zapiernicza niezależnie od prędkości - mi się udało licznikowe 217 km/h
- system bezkluczykowy- się przyzwyczaiłem
- bardzo dobry układ wentylacji i klimatyzacji
- b .dobra jakość plastików i materiałów we wnętrzu
- ogólny wygląd i prześwit- niektórym to się podoba
- obudowanie plastikami - drzwi sięgają progu
- stosunkowo dużo miejsca wewnątrz
- b dobrze działający system doświetlenia zakrętów
- mega pojemne schowki półeczki
- b dobre rozplanowanie przycisków na kierze multifinkcyjnej- fajny patent ze sterowaniem radiem od tyłu kierownicy
- mega stabilne na zakrętach - idzie jak gokart
- b dobre hamulce
- genialny system tankowania bez korka

pora na minusy:
- auto jedzie po przekroczeniu 2 tys obrotów - T-JET wstaje wcześniej
- spalanie dla mnie zdecydowanie za duże w mojej ocenie o około 1-2 litów
- mała sztywność nadwozia - wjazd np na krawężnik skutkuje wyraźnymi trzeszczeniami w okolicy słupka środkowego
- zawieszenie w stylu taczki - czyli kompletny brak resorowania - jak nie mam choroby lokomocyjnej tak mi się objawiła :D
- zbyt mały chłodzony schowek
- automat el szyb tylko z przodu
- płytki bagażnik
- brak czujników parkowania tył - w tej wersji powinny być w serii
- ogólne szumy opływu powietrza i opon szczególnie słyszane z tylnej części nadwozia.
- woda z wycieraczek ląduje na bocznych szybach na wysokości lusterka- efekt- w deszczu nic nie widać w bocznych lusterkach.

no i usterki- dostałem samochód I rej grudzień 2015 r. z przebiegiem nieco ponad 11 tkm
- odpadło wygłuszenia maski- o mało nie spaliłem autka
- luzem latające wężyki od spryskiwaczy szyby przedniej
- uszkodzone/ połamane mocowanie tylnej półki - naprawiłem we własnym zakresie ;)
- uszkodzony mikrostyk w listwie tylnej klapy
- korozja od wewnątrz tylnej klapy
- wyraźna korozja na elementach przedniego zawieszenia.
- korozja punktowa na ozdobnych listwach wewn progów
- delikatny plastik kloszy przednich lamp podatny na zadrapania
- korozja końcówki wydechu
- ślady przebarwień na felgach
Jako usprawiedliwienie dla autka to
Większość usterek to wynik kompletnego niechlujstwa ASO- dostałem auto brudne zapuszczone w środku do którego raczej nikt nie zaglądał i na oponach zimowych.

czy bym to kupił ? powiem tak mając doświadczenie z 500X, Renagade i Oplem Mokka - NIE NIE I JESZCZE RAZ NIE!!!
ta klasa samochodu to jakieś nieporozumienie!!!
jedyne autko które naprawdę dorównuje kompaktom to 500L!!! polecam!!!
jak wsiadłem do swojego samochodu to dopiero poczułem ogromną różnicę Afly na plus!! prowadzenie, wyciszenie, komfort jazdy - naprawdę Polecam!!!
Już dawno się tak nie cieszyłem wracając do swojego samochodu. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 #87134  autor: kml
 27 lut 2018, 23:40
Jako auto zastępcze testuję 500x z silnikiem 1.6 e torq. Odpycha się to.. poprawnie (i tyle), ale przy prędkościach pozamiejskich robi się ciut głośno. Trafiła się wersja dosyć bogato wyposażona. Fajnym bajerem jest podgrzewana kierownica, którą bardzo fajnie się dotyka od rana przy -14 za oknem :D To byłby na pewno dobry mod w bravo :idea: