• Lancia Delta

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #34596  autor: SkyNet92
 17 sie 2016, 10:08
Witam
Zaczynam się rozglądać za zamiennikiem dla mojego Bravo 1,4 90km.
Pierw chciałem zamienić na 1,4 150/140 km ale rozglądam się już jakiś czas i niestety nie ma nic na rynku i zacząłem rozglądać się za innymi modelami i spodobała mi się Lancia Delta np. ta

http://otomoto.pl/oferta/lancia-delta-s ... 4cdf78491a

Ktoś miał już styczność z tą marką i może coś mi o niej opowiedzieć bo pytałem znajomych w pracy to nikt nie mógł mi nic powiedzieć na ich temat, a widziałem już jeden temat się pojawił w tej zakładce tylko była to wersja z innym silnikiem i skrzynią biegów, a ja właśnie nie chce automatu preferuję prosty manual.

Dziękuję i życzę miłego dnia.
 #34597  autor: Shaq
 17 sie 2016, 10:21
Bravo z inna skorupa. Także cała wiedzę o Bravo możesz przełożyć na Delte.

Wysłane z Tapatalka
 #40726  autor: dawidlewandowski
 24 paź 2016, 16:20
Co do delty byłbym ostrożny tylko z silnikiem 1.4 Turbo Multiair 140KM Start&Stop.
Wymiana oleju max co 10k km i po każdym razie płukanie silnika. Wiem co mówię, jeżeli poprzedni właściciel nie zlecał w ten sposób wymiany oleju, prędzej czy później będzie kosztowna naprawa systemu multiair.
 #40764  autor: Dawid
 24 paź 2016, 21:16
Miałem przez kilka chwil do czynienia z Deltą.I tak jak chłopaki na wstępie napisali to jest to samo co Bravo.Zasadniczą różnicę widać tylko i wyłącznie po ilości miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy.Jest tam naprawde bardzo obszernie.
Zadziwiającym jest fakt że Delta pozycjonowana jest jako klasa premium.Pytanie gdzie to premium czuć? Materiały użyte do wykończenia są identyczne jak w Bravo.A np panel radia woła o pomstę do nieba.Ten w Bravo wygląda dużo lepiej i dużo lepiej jest zrobiony.Skóra? A można to tak nazwać? Myślę że dobrze wyposażone Bravo choćby w pakiecie sport w niczym Delcie nie ustępuje.
Odnośnie tylnych lamp jest wiele tematów na LKP jak one się psują.A to nie działa kierunkowskaz,a to znów kilka ledów odmówiło posłuszeństwa.
Ogólnie jest Delta autem fajnym,na pewno zwracajacym na siebie uwagę ze względu na stylizację ale czy aby na pewno można ją brać pod uwagę jako następce Bravo?
 #43335  autor: mrozek
 20 lis 2016, 13:13
Różnica między Bravo a Delta jest większa niż by się wydawało. Mam Bravo 1.4 140 KM Multiair i Deltę III z tym samym silnikiem. Wnetrzę Delty jest wygodniejsze. Więcej miejsca, dużo lepsze fotele, rewelacyjna kanapa z tyłu. Rozstaw osi o 10 cm większy. Dzięki temu jest dużo więcej miejsca z tyłu. Bagażnik jest lepszy niż w Bravo, można go powiększać przesuwając całą lub tylko część kanapy. Kanapa jest nie tylko suwana, ale także z regulowanym oparciem. Jest lepiej wytłumiona (w papierach to chyba 3dB mniej, czyli dużo). Zawieszenie jest bardziej komfortowe, w niektórych egzemplarzach zdarza się nawet aktywne. Od 2011 jest bardzo zaawansowana kontrola trakcji Absolute Handling System oddziałująca na kierownicę (opis poniżej). Jest zdecydowanie lepiej zabezpieczona antykorozyjnie, ma bardzo dobrej jakosci powłokę lakierniczą. Blachy i plastiki są lepiej spasowane, nic nie trzeszczy, drzwi i klapy lepiej się zamykają. Nie ma tak tandetnego plastiku tunelu, który w Bravo doprowadza mnie do pasji (muszę wymienić na podłokietnik). Ma dzienne światła led, z tyłu ma ledy, nie martwisz się żarowkami. W wyposażeniu jest więcej opcji, takich jak grzane fotele czy asystent parkowania. Jako użytkownik obu aut twierdzę, że Delta jest zdecydowanie lepszym autem, wartym wydanych na nią pieniędzy.

Dodano po 2 minutach 40 sekundach:
Opis kontroli trakcji w Delcie III od 2011:

Absolute Handling System i kierownica z systemem DST (Drive Steering Torque)
Dla zapewnienia idealnej kontroli nad pojazdem, nowa Lancia Delta posiada Absolute Handling System (nowocześniejszą wersję ESP). Jest to system, który interweniuje w warunkach zbliżonych do granicznych, kiedy zagrożona jest stabilność pojazdu. Absolute Handling System wspiera kierowcę w opanowaniu samochodu. Dodatkowo Absolute Handling System współpracuje z systemem Hill Holder (pomoc kierowcy w ruszaniu pod górę), systemem zapobiegający poślizgowi kół ASR (Anti Slip Regulation), który przy każdej prędkości za pomocą hamulców i kontroli silnika dba o optymalizację trakcji, oraz system MSR (Motor Schleppmoment Regelung), który interweniuje w razie nagłej redukcji biegów, przywracając moment obrotowy silnika. Jednak system Absolute Handling w nowych samochodach Lancia Delta jest jeszcze bardziej rozwinięty. Wprowadza bowiem tak ważne funkcje jak na przykład LTF (Linearization Torque Feedback) i TTC (Torque Transfer Control). Ponadto system kontroli interweniuje w dyskretny sposób dzięki zespoleniu z DST (Drive Steering Torque) – aktywnym elektronicznym układzie kierowniczym, który automatycznie dokonuje korekt i kontroluje także nadsterowność na nawierzchni o małej przyczepności. System DST (Drive Steering Torque) pomaga utrzymać kontrolę nad pojazdem i powoduje, że interwencja systemu Absolute Handling jest bardziej dyskretna.

System TTC (Torque Transfer Control) poprawia przełożenie momentu obrotowego silnika na koła. Gwarantuje również poprawę właściwości jezdnych pojazdu na zakrętach - auto jest bezpieczniejsze w warunkach słabej przyczepności, a także daje kierowcy dużo przyjemności w jeździe sportowej. Innymi słowy, system TTC symuluje elektronicznie obecność samoblokującego mechanizmu różnicowego.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2016, 17:34 przez mrozek, łącznie zmieniany 1 raz.