Różnica między Bravo a Delta jest większa niż by się wydawało. Mam Bravo 1.4 140 KM Multiair i Deltę III z tym samym silnikiem. Wnetrzę Delty jest wygodniejsze. Więcej miejsca, dużo lepsze fotele, rewelacyjna kanapa z tyłu. Rozstaw osi o 10 cm większy. Dzięki temu jest dużo więcej miejsca z tyłu. Bagażnik jest lepszy niż w Bravo, można go powiększać przesuwając całą lub tylko część kanapy. Kanapa jest nie tylko suwana, ale także z regulowanym oparciem. Jest lepiej wytłumiona (w papierach to chyba 3dB mniej, czyli dużo). Zawieszenie jest bardziej komfortowe, w niektórych egzemplarzach zdarza się nawet aktywne. Od 2011 jest bardzo zaawansowana kontrola trakcji Absolute Handling System oddziałująca na kierownicę (opis poniżej). Jest zdecydowanie lepiej zabezpieczona antykorozyjnie, ma bardzo dobrej jakosci powłokę lakierniczą. Blachy i plastiki są lepiej spasowane, nic nie trzeszczy, drzwi i klapy lepiej się zamykają. Nie ma tak tandetnego plastiku tunelu, który w Bravo doprowadza mnie do pasji (muszę wymienić na podłokietnik). Ma dzienne światła led, z tyłu ma ledy, nie martwisz się żarowkami. W wyposażeniu jest więcej opcji, takich jak grzane fotele czy asystent parkowania. Jako użytkownik obu aut twierdzę, że Delta jest zdecydowanie lepszym autem, wartym wydanych na nią pieniędzy.
Dodano po 2 minutach 40 sekundach:
Opis kontroli trakcji w Delcie III od 2011:
Absolute Handling System i kierownica z systemem DST (Drive Steering Torque)
Dla zapewnienia idealnej kontroli nad pojazdem, nowa Lancia Delta posiada Absolute Handling System (nowocześniejszą wersję ESP). Jest to system, który interweniuje w warunkach zbliżonych do granicznych, kiedy zagrożona jest stabilność pojazdu. Absolute Handling System wspiera kierowcę w opanowaniu samochodu. Dodatkowo Absolute Handling System współpracuje z systemem Hill Holder (pomoc kierowcy w ruszaniu pod górę), systemem zapobiegający poślizgowi kół ASR (Anti Slip Regulation), który przy każdej prędkości za pomocą hamulców i kontroli silnika dba o optymalizację trakcji, oraz system MSR (Motor Schleppmoment Regelung), który interweniuje w razie nagłej redukcji biegów, przywracając moment obrotowy silnika. Jednak system Absolute Handling w nowych samochodach Lancia Delta jest jeszcze bardziej rozwinięty. Wprowadza bowiem tak ważne funkcje jak na przykład LTF (Linearization Torque Feedback) i TTC (Torque Transfer Control). Ponadto system kontroli interweniuje w dyskretny sposób dzięki zespoleniu z DST (Drive Steering Torque) – aktywnym elektronicznym układzie kierowniczym, który automatycznie dokonuje korekt i kontroluje także nadsterowność na nawierzchni o małej przyczepności. System DST (Drive Steering Torque) pomaga utrzymać kontrolę nad pojazdem i powoduje, że interwencja systemu Absolute Handling jest bardziej dyskretna.
System TTC (Torque Transfer Control) poprawia przełożenie momentu obrotowego silnika na koła. Gwarantuje również poprawę właściwości jezdnych pojazdu na zakrętach - auto jest bezpieczniejsze w warunkach słabej przyczepności, a także daje kierowcy dużo przyjemności w jeździe sportowej. Innymi słowy, system TTC symuluje elektronicznie obecność samoblokującego mechanizmu różnicowego.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2016, 17:34 przez mrozek, łącznie zmieniany 1 raz.
_____
Bravo 1.4 MultiAir 140 KM Dynamic
Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF
_____
z Fiatów były: Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p