Wydaje mi się, że każdy silnik w Bravo jest w miarę udany (przynajmniej na tle konkurencji). Ja bym odrzucił 1.4 90 i 1.6 90 KM (wg mnie 90 KM do samochodu segmentu C to zbyt mało i nie tyczy się to tylko Bravo). Silniki 1.6 i 2.0 Multijet miały DPF (niezależnie od roku produkcji, za wyjątkiem 1.6 105 KM, który na rynek Polski nie miał, nie wiem jak z 1.6 90 KM). Z tego co wyczytałem (zarówno przed jak i po zakupie, na tym i innych forach) to:
- w silnikach 1.9 MJET 120 KM były montowane wadliwe koła dwumasowe (często padały przy kilkudziesięciu tysiącach kilometrów, w wielu przypadkach sprzęgło+dwumas było wymieniane na gwarancji)
- 1.4 TJET 150 KM: kilka osób (wydaje mi się, że również na naszym forum) miało do wymiany uszczelkę pod głowicą. Niestety nie pamiętam kto o tym pisał, ale o ile dobrze pamiętam sprawa dotyczyła samochodów z przebiegami 150000+. Nie wie jak sprawa ma się w przypadku 1.4 TJET 120
- 1.9 MJET 150 KM: problem z klapami wirowymi (w tym temacie chyba więcej informacji ma kolega @rybsztein)
- 2.0 i 1.6 MJET: wiele osób ma usunięte DPF i EGR, bo chyba to sprawia największe problemy. Nie wiem czy tych silników dotyczy problem klap wirowych
- 1.4, benzynowe z turbosprężarką posiadają dwumasowe koło zamachowe (tak samo jak diesle)
- najtańsza dwumasa jest do 1.6 MJET i 1.4 TJET (około 1000 zł)
- w 2.0 MJET dwumas uznawany jest za "pancerny" (chociaż ktoś kiedyś pisał, że miał wymieniany na gwarancji ze względu na wadę fabryczną). Nie wiem jak jest w innych silnikach, ale patrząc po tematach na forum chyba nie jest źle
- 1.9 MJET 120 KM ma 5 biegową skrzynię biegów
Jeżeli udzieliłem niepoprawnych informacji to proszę o sprostowanie przez bardziej doświadczonych kolegów.
Co do przedstawionych propozycji to nie wiem dlaczego, ale ten egzemplarz zwrócił moją uwagę (może ze względu na zadeklarowany stan licznika):
http://allegro.pl/show_item.php?item=61 ... e57f8da4d3
Wydaje mi się, że nie powinien mieć DPF.
Ja zacząłbym od oglądania samochodów z rodzimego rynku, najlepiej od pierwszego właściciela.
Edit Pympek : Przeniesione do odpowiedniego tematu