Cześć, zalałem E10 do 1.4 16V 90KM i dzisiaj wyskoczyła mi kontrolka sprawdź silnik. Czyli jednak nie lubimy się z nową E10? Auto zachowuje się normalnie, a wcześniej nigdy tej kontrolki nie widziałem.
Każde, powtórzę jeszcze raz KAŻDE auto które posiada sondę lambda i katalizator poradzi sobie z paliwem E10, ba fiat nawet podaje że każdy wóz z euro 3 i więcej na tym pojedzie (od euro 3 były montowane katy i sondy). Bez komputera to można wróżyć sobie jaki błąd wyskakuje, bo jedynym dla mnie powód check'u po zalaniu E10 to sonda lambda padnięta/źle działająca i na zamkniętym układzie regulacji (pętla zamknięta) nie potrafi ustabilizować pracy na nowym paliwie, które jest mniej kaloryczne.
Mam Fiata T-Jet 1.4 120KM z LPG z instalacją BRC. po ostatnim przeglądzie i serwisie ( był wymieniany reduktor) pokazuje mi spalanie w mieście 17-18L/100km. Było robione mapowanie wraz z wymianą tego reduktora. Ktoś wie o co może chodzić? Od razu zaznaczę, że jednostki mam dobrze ustawione :/ Czy coś samemu da się zrobić, czy w poniedziałek dzwonić do gazownika?
A auto to w ogóle jeździ? Po mojemu jeżeli pokazuje takie średnie spalanie to na gazie musi być w uj ubogo, a sterownik benzynowy chce lać więcej benzyny. Jeżeli reduktor był wymieniany to po +/- 1000 km powinna być kontrola ciśnienia gdy jego bebechy już się ułożą. Pytanie w jaki sposób była robiona ta regulacja, bo coś mi śmierdzi włączeniem autokalibracji:)
Auto jak najbardziej jeździ. Ciężko mi powiedzieć czy jest jakiś spadek mocy bo na starym reduktorze jeździłem bardzo mało. Zrobiłem serwis zaraz po zakupie Bravo. Więc niestety nie mam zbytnio porównania jak to było wcześniej ze spalaniem. :/
Część czy podczas kręcenia kierownicą obracają wam się te górne mocowania amortyzatora (takie talerzyki) bo u mnie jeden widać się się rusza a drugi rusza się i obraca.
Podczas kręcenia kołami tłoczysko się nie obraca, a obraca się rura zewnętrzna. Tłoczysko jest skręcone do poduszki która jest nieruchoma w kielichu, ale ugina się bo jest gumowa. Górny talerz jest także przykręcony do tłoczyska, więc normalne że się przekrzywia, ale nie obraca się.
W którym miejscu w ePER znajdę numer części do klocków hamulcowych? wchodząc przez swój vin->hamulce->hamulce kół przednich-> schematy, widzę tylko tarcze hamulcowe/osłony/śrubę pozycjonującą/zaciś hamulcowy.
Ewentualnie prośba o podrzucenie numerów tarcz i klocków na obie osie dla vin ZFA19800004109824 .