• Kopcenie na czarno i głośna praca Turbo [1.9 TD MULTIJET 150KM]

Moderatorzy: rybsztein, MichalO

 #151372  autor: chester43
 01 maja 2023, 17:27
Cześć,
W styczniu 2022 roku zakupiłem Bravo 1.9 TD MULTIJET 150KM (+program) z 2009 roku.
Nic się nie działo, samochód fajnie się zbierał i byłem zadowolony. Za problem winić tu mogę dojazdy do pracy, które wynosiły do 8km w jedną stronę, więc dla diesla to musiała być udręka. Pracę zmieniłem, niestety pojawiły się problemy.
Mianowicie, zaczęło się od tego, że kilka razy podczas jazdy odłączyło mi turbo i auto ograniczyło obroty do 3500 obrotów. Raz miałem taką sytuację przy wyprzedzeniu, więc trochę ciepło mi się zrobiło. Bravo zaczęło również kopcić na czarno, co wcześniej mi się nie zdarzało i kopci już teraz codziennie. Turbina zaczęła głośniej wyć, wcześniej było słychać przyjemny świst, no i czuję, że brak mu po prostu doładowania.
Byłem ostatnio u jednego człowieka podpiąć auto pod komputer. Zdiagnozował urwane klapy wirowe kolektora plastikowego, przez co nie mam tego doładowania. Dodam, że nie znam się kompletnie na mechanice, a chcę pozbyć się tych usterek. Ten czarny dym to podejrzewam też, że od nazbierania się nagaru, gdyż pokonywałem krótkie dystanse. Czytałem trochę na forach, że ludzie pozbywają się tych klap i zaślepiają EGR, bo to częsta przypadłość.
Pytanie do Was, czy te klapy mogły narobić poważniejszych szkód i czy jest jakiś zaufany serwis/ew. ktoś z forum w Warszawie i okolicach, któremu mógłbym oddać swoje auto?
 #151375  autor: ochkarol
 01 maja 2023, 19:54
Jeśli dobrze poczytałeś o tych klapach to przeczytałeś jak poważne mogą (nie muszą) być szkody.
Myślę, że nie będzie złym pomysłem nie jeździć tym autem zanim kłopotów po klapach nie ogarniesz.
Niech mnie koledzy poprawią jeśli się mylę.
 #151381  autor: chester43
 02 maja 2023, 15:04
Sęk w tym, że szukam serwisu/osoby godnej polecenia, która wie, jak się za to zabrać. Bo ja niestety sam tego nie ogarnę.