• Pomoc przy zakupie Fiata Bravo - linki/ocena

  • Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Regulamin forum: Obrazek
Dział jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
 #120495  autor: andreq114
 05 sie 2019, 01:17
Nie wiem czy dobrze widzę , ciężko mi odróżnić te poliftowe i przedliftowe ale czy różnią się tym że te przed liftingiem mają ten taki charakterystyczny żółty pasek (odblask?) po zewnętrznej stronie? Pewnie nawet na żywo bym tego nie zauważył bo nie przywiązywałem do tego aż takiej wagi , ale to chyba świadczy że coś musiało być chyba kombinowane tak? :)
 #120496  autor: Adam1982
 05 sie 2019, 01:26
Jeżeli auto jest naprawdę 2011 to lampy są wymienione , grill jest poliftowy. Pytanie dlaczego lampy były wymienione , dzwon ? Lampy poliftowe nie mają pomarańczowego paska i są w środku ciemne.
 #120497  autor: andreq114
 05 sie 2019, 01:34
Dziękuje , to auto itak przekraczało budżet który chce przeznaczyć ale pomyslałem że okazja sie trafiła. Poczekam na coś pewniejszego :)
 #120528  autor: kjs13
 05 sie 2019, 22:33
Witam,
Jestem tu nowy. Obecnie jezdze Chevroletem Aveo 1,4 z 2004 roku ale "straciłem" progi i szukam czegoś nowszego i bez rdzy.

Znalazłem coś takiego:
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... R0Nd.html?
Proszę o opinie co można odczytać ze zdjęć.

Zastanawiam się czy to jest samochód dla mnie? Bardziej szukałem czegoś mniejszego Grande Punto, Clio II lub III.

Jezdze samochodem sam, praca-dom ( 7 km w jedną stronę), w weekendy na działkę (15 km trasą S52 z prędkością 100- 120 km/h). W związku z pracą mogą być wyjazdy ok. 10km w jedną stronę.
Bravo wydaje się samochodem innej klasy ( zbyt dużym) na moje potrzeby ale ma jeden wielki plus, jest z polskiego salonu, sprzedawane przez salon samochodowy i tylko dwóch właścicieli.
 #120540  autor: abezus
 06 sie 2019, 14:04
Zbyt drogo czy zbyt tanio? Pytam bo ostatnio przeglądam ceny bravo 1.4 90 i 1.9 JTD i są naprawdę przeróżne.
 #120541  autor: Cwiara
 06 sie 2019, 14:55
Najpierw oględziny podwozia na podnośniku :!: bo byłem ostatnio oglądać Bravo - krajowe od właściciela i na pytanie czy robił zabezpieczenie antykor podwozia nie wiedział nawet o co chodzi...
Po uniesieniu auta - dramat. Auto od dołu byłe brązowo-rude , od góry owszem czyste-zadbane nie zniszczone ale to jest do jazdy na max 2 lata.
Ciekawe jak długo będzie powyższa oferta "wisiała" bo sporo tam wymienione tylko ciekawe gdzie jest "haczyk" oprócz wgniecionej pokrywy bagażnika.
Pisze tam gdzieś :arrow: bezwypadkowy bo nie zauważyłem :?
 #120544  autor: kjs13
 06 sie 2019, 16:12
Ogłoszenie pojawiło się jakieś 2-4 tygodni temu. Od tego czasu cena została obniżona chyba o 1000 zł.
Zakupiony w Polsce, pierwsza rej. maj 2010.
Czerwiec 2014 zmiana właściciela, montaż gazu i haka.
11.05.2015 przebieg 123 110 km,
10.05.2016 przebieg 144 049 km,
potem przeglądy co rok w maju i nagle ostatni przegląd 18.06.2019 przebieg 192 197 km.
 #120548  autor: argon
 06 sie 2019, 18:22
Tyle powymieniali, to i ten tył mogli zrobić :) w tej cenie można znaleźć coś lepszego jeśli mowa o 1.4 90 KM. Ten co prawda z LPG, ale to wcale nie musi być plus, tak samo jak krajowe pochodzenie auta. Poza tym ten silnik i hak?
 #120549  autor: abezus
 06 sie 2019, 18:28
Cwiara pisze: 06 sie 2019, 14:55 Najpierw oględziny podwozia na podnośniku :!: bo byłem ostatnio oglądać Bravo - krajowe od właściciela i na pytanie czy robił zabezpieczenie antykor podwozia nie wiedział nawet o co chodzi...
Po uniesieniu auta - dramat. Auto od dołu byłe brązowo-rude , od góry owszem czyste-zadbane nie zniszczone ale to jest do jazdy na max 2 lata.
Ciekawe jak długo będzie powyższa oferta "wisiała" bo sporo tam wymienione tylko ciekawe gdzie jest "haczyk" oprócz wgniecionej pokrywy bagażnika.
Pisze tam gdzieś :arrow: bezwypadkowy bo nie zauważyłem :?
I właśnie dlatego ja nie kupię nigdy auta "salon polska" Wszystko fajnie gdy jest to młody samochód ale 10 polskich zim może nieźle namieszać w podwoziu. Zresztą w niemczech bywa nie lepiej. Wszystko zależy jaki zakątek ale miałem alfę 156 kupioną w niemczech od pierwszego właściciela i to była dopiero porażka korozyjna.
Dalej nie wiem czy Twoim zdaniem 16 tyś to dużo czy mało za takie bravo ?
 #120551  autor: Cwiara
 06 sie 2019, 18:34
Za dużo od 1.4 do 1.9 ;) w zależności jak wygląda po dokładnych oględzinach...
 #120553  autor: maciaty
 06 sie 2019, 18:40
Jestem świeżo po sprzedaży „salonu polska” - 12 letnia C klasa W204. Nigdy nie była robiona żadna konserwacja podwozia, nigdy specjalnie nikt się nie interesował myciem podwozia po zimie. Kupiona przez nas w salonie nowa, przejeździła 12 polskich zim i kilka wypadów na narty do kraju, gdzie solą sypia mocniej niż u nas. Zero jakichkolwiek oznak korozji na podwoziu czy nawet nalotu. Spędziłem z kupującym ponad godzinę na SKP, zdejmował osłony i w sumie nie wiem co chciał znaleźć
Drugie auto, tez salon PL, aktualnie leci 11 rok i podobnie jak wyżej - zero śladów wpływu zimy.
Także nie demonizujmy.
Akurat Bravo bywa dość czułe bo i u mnie na elementach paru były oznaki, ale sprzedałem



By iPhone X
 #120556  autor: kjs13
 06 sie 2019, 19:28
To ja szukając samochodu wychodziłem z założenia że tylko i jedynie "salon polska" bo można go sprawdzić w salonie i na historia pojazdu.
Odrzucałem wszystkie sprowadzane Niemcy, Austria a szczególnie Włochy i Francja bo przebiegi nieznane, mogą być po powodzi itp. Może się jednak skupić na sprowadzanych bo lepsze?
 #120560  autor: abezus
 06 sie 2019, 20:22
maciaty pisze: 06 sie 2019, 18:40 Jestem świeżo po sprzedaży „salonu polska” - 12 letnia C klasa W204. Nigdy nie była robiona żadna konserwacja podwozia, nigdy specjalnie nikt się nie interesował myciem podwozia po zimie. Kupiona przez nas w salonie nowa, przejeździła 12 polskich zim i kilka wypadów na narty do kraju, gdzie solą sypia mocniej niż u nas. Zero jakichkolwiek oznak korozji na podwoziu czy nawet nalotu. Spędziłem z kupującym ponad godzinę na SKP, zdejmował osłony i w sumie nie wiem co chciał znaleźć Obrazek
Drugie auto, tez salon PL, aktualnie leci 11 rok i podobnie jak wyżej - zero śladów wpływu zimy.
Także nie demonizujmy.
Akurat Bravo bywa dość czułe bo i u mnie na elementach paru były oznaki, ale sprzedałem Obrazek



By iPhone X
Może po prostu mercedes wyciągnął wnioski po w210 i w203? Ja się już parę razy spotkałem z sytuacją że samochód przyjeżdża zza granicy, wszystko ładnie a po dwóch trzech naszych zimach zaczyna wychodzić niewielkie co nieco. Prawda jest taka że fiat jest średnio zabezpieczony przed korozją i to jest fakt. Rdzewieje to samo cały czas. Nie ważne czy punto czy bravo czy stilo czy alfa 159. Rdzewieją te same miejsca, te same komponenty
nadzowia/podwozia. Żeby nie było że nie uznaję samochodów salon polska tylko przez ryzyko korozji. To w204 miało pełen serwis aso do końca? Ja właśnie szukam samochodów na zachodzie bo nietrudno znaleźć dziesięciolatka z pełnym serwisem. Auta z polski przeważnie po gwarancji zaczynają być serwisowane u miecia na zamiennikach najczęściej wątpliwej jakości. Nie mówię że wszystkie ale ciężej znaleźć dziesięciolatka z pełnym serwisem aso. Już pomijam fakt że auta jeżdżone 10 lat po naszych dziurawych drogach bywają często wytłuczone i mniej zwarte. To czuć moim zdaniem. Na plus samochodu salon polska to że zapewne łatwiej historię powypadkową zdobyć. No generalnie każdy lubi co innego.
 #120574  autor: rybsztein
 07 sie 2019, 08:57
Jakby serwis w ASO to było coś super a od Miecia to było coś złego. Wolę samochód od Miecia niż z ASO gdzie siedzą mechanicy albo zbyt leniwi albo zbyt kiepscy by własny warsztat założyć.

Pojszło z mojego Szajsunga eS 7.



 #120595  autor: abezus
 07 sie 2019, 16:53
W Aso panują jakieś procedury, wytyczne. Jeśli ktoś serwisuje w Aso to duże prawdopodobieństwo że nie wkłada do samochodu najtańszych chińskich podróbek. Oczywiście nie jest to regułą ale jednak. Z drugiej strony zgadzam się często kompetencja Aso jest owiele niższa niż warsztatów nieautoryzowanych. Niemniej w cywilizowanych krajach w Aso przeważnie pracują ludzie doceniani podnoszący kwalifikacje jednym słowem fachowcy. A jak ktoś zostawia tam auto to nie wchodzi w grę montaż zamienników o czym mówiłem we wcześniejszym poście. Osobiście jak widzę na jakich częściach ludzie w pl swreisuja auta, nigdy przenigdy nie kupię samochodu na polskich tablicach. Jedyna opcja to musiałby byc pierwszy właściciel i kwity na wszystko.
 #120604  autor: tunfish
 07 sie 2019, 20:58
Nie zgodzę się. Nie ma reguły.
Każdy człowiek inaczej podchodzi do kwestii serwisowania samochodu.
To że nie serwisuje samochodu w ASO nie znaczy że pakuje najtańsze zamienniki, to że serwisuje w ASO nie znaczy że serwis ma pojęcie co robi. Fakt montują części markowe, ale często postępują zgodnie z instrukcją nie koniecznie rozwiązując problem.
Osobiście serwisuje samochód u kolegi w garażu, nigdy nie kupuje najtańszych zamienników, zawsze kupuje markowe części, wymieniam części mimo że nie są do końca zużyte, ale przy okazji jednej roboty.
Reasumując, kupno auta używanego to zawsze loteria.
Koniec kropka.
 #120610  autor: watermelon
 07 sie 2019, 21:40
https://www.olx.pl/oferta/fiat-bravo-1- ... ATYJM.html

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... C28QS.html

Cos na temat tych aut? :-)

Jak to jest z zepsutym klimatronikiem? Z tego co udalo mi sie wyczytac na forum to naprawa ~1000 zl i niewiele osob chce sie tego w ogole podejmowac - bo wymaga to demontazu deski rozdzielczej.
 #120636  autor: Fezzil
 08 sie 2019, 18:27
części, aktywatory to 1000zł :D a robocizna w zależności od specjalisty :P
  • 1
  • 198
  • 199
  • 200
  • 201
  • 202
  • 235