• Pomoc przy zakupie Fiata Bravo - linki/ocena

  • Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Regulamin forum: Obrazek
Dział jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
 #118719  autor: abezus
 20 cze 2019, 21:19
dzixonZWA pisze: 16 cze 2019, 10:05 Ludzie powariowali bo ceny ON powariowały. Ktoś już na forum przewidział taki scenariusz. Jak spadnie cena ON (miejmy nadzieję) to wszystko wróci do normy
Nieprawda. Cena ON obecnie nie jest jakaś wygórowana, powiedziałbym że taka normalna. Diesle poleciały na pysk bo skończyła się moda na nie, zaczęła się moda na benzyny. Zauważ że 6 lat temu cena ON była wyższa niż dziś (w szczytowym momencie płaciłem 5.80zł), i ceny samochodów napędzanych silnikami wysokoprężnymi były wyższe niż tych z silnikami benzynowymi.
Ceny samochodów z silnikami benzynowymi są obecnie tak absurdalne że to się dosłownie nie mieści w głowie. Wszystko co ma pośredni wtrysk obecnie ma cenę z kosmosu bo inaczej tego nie da się nazwać. Oczywiście daleko nie trzeba szukać, patrz bravo 1.4 16v gdzie za 12 letni samochód w ładnym stanie trzeba zapłacić te 17 tyś zł. Za dwunastoletniego fiata? Z każdą marką jest podobnie wyłączając wynalazki typu TFSI. W moim mniemaniu ta bańka pęknie za 2-3 lata i ma to związek z paroma sprawami (główną z nich jest mała liczba gazowalnych benzyn po 2010 roku, oraz jednak duża usterkowość silników na bezpośrednim wtrysku). Niemniej obecne ceny samochodów z silnikami wysokoprężnymi nie mają wiele wspólnego z ceną ON oraz zmiany zaczęły się jeszcze przed "dieselgate".
 #118733  autor: dzixonZWA
 21 cze 2019, 09:19
Pewnie masz rację ale ceny ON poniekąd też mają wpływ. Mówię ze swojej perspektywy. Sam staram się sprzedać FIATa w dieslu i kupić żonie coś w LPG. Diesel jest fajny ale jak kosztuje 4 zł za litr

Dodano po 1 minucie 57 sekundach:
@MarcoW77, bardzo ładna sztuka ale 30 000 zł to ja nawet nie dałem w 2016 roku za 2.0m-jet w SPORCIE :D powariowali
 #118735  autor: Marecki67
 21 cze 2019, 09:45
Dzień dobry, zazwyczaj jeździłem autami japońskimi (mazda, honda, subaru) lub niemieckimi (vw). Znajomy przekonał mnie jednak do fiata bravo i teraz poszukuję drugiego auta w rodzinie, właśnie fiata bravo, koniecznie bordowego ;)
Znalazłem takie ogłoszenie. Czy moglibyście mi poradzić, na co mam zwrócić uwagę przy oględzinach auta?
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... BW5zW.html
 #118742  autor: Wojtex
 21 cze 2019, 12:26
Witam wszystkich :) :fiat1:
Pisze do was bardziej doświadczeni koledzy i koleżanki o radę. Mianowicie od pewnego czasu poszukuje Fiata Bravo. Najbardziej interesuje się silnikami 1.9 o mocy 120 lub 150 km. Przeglądając OLX, Otomoto trafiłem na taką propozycje : https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... 35873e89da , jest to silnik 2.0 165km, który de facto nie był w orbicie moich zainteresowań, jednak ze względu na zaskakująco przystępną cenę oraz to ,że miałem dosyć blisko to umówiłem się z Panem i pojechałem obejrzeć. Wizualnie samochód zadbany, w środku czysto, brak przetarć na kierownicy, lewarku zmiany biegów itd. Na zewnątrz też ok, brak rdzy na masce klapie bagażnika itd. Wizualnie wygląda ok (jak na swoje lata). Po oględzinach udałem się wraz z właścicielem do SKP., chciałem do ASO, żeby sprawdzić lakier ( właściciel mówił, że samochód miał jakąś przecierkę parkingową dlatego chciałem spr) + podłączenie do komputera, jednak w ASO pan mi oznajmił, że na takie wizyty należy się umówić a dziś już nie ma terminu :(. Oględziny w SKP wyszły pozytywnie, parę drobnych rzeczy do zrobienia, co można wykorzystać do negocjacji. Wstępnie jestem z właścicielem umówiony na poniedziałek w celu ewentualnej finalizacji kupna. I tutaj pytanie do was klubowicze:
1) Czy na takim przeglądzie w ASO można zweryfikować w miarę pewnie kondycję silnika? Na co ewentualnie zwrócić uwagę jeśli bym z samochodem pojechał na taki przegląd? Czy panowie w ASO są w stanie sprawdzić kondycję wtrysków itd czy tylko sprawdzenie silnika pod kątem błędów ?
2) Jak jest żywotność sprzęgła i dwumasy? Właściciel mówi, że dwumas i sprzęgło jest od nowości (samochód użytkowany głównie poza miastem), na jeździe próbnej nie słyszałem żadnych niepokojących dźwięków( choć z drugiej strony nie mam zbyt dużego doświadczenia mechanicznego więc mogłem nie usłyszeć ). Z tego co sprawdzałem w aucie skrzynia F40. Nie było problemów ze zmianą biegów, skrzynia nie haczyła podczas jazdy.
3) DPF też od nowości, właściciel twierdzi, że dotąd nie było żadnych problemów. Czy da się w jakiś sposób sprawdzić stan DPF? np. na tym przeglądzie ASO?
4) Czy i jak często w tej skrzyni należy wymieniać olej? Producent podaje, że nie trzeba ( właściciel mówił, że samochód serwisował zgodnie z wytycznymi producenta, tylko olej w silniku wymieniał co 20k), więc zakładam że w skrzyni olej nie był wymieniany.
5) Jeszcze pytanie o uszczelkę smoka pompy oleju. Jak często należy ja wymieniać? Właściciel mówił, że on jej nie wymieniał a z tego co czytałem w tych silnikach jest z nią jakiś problem.

Zastanawiam się nad tym samochodem, jednak przed zakupem chciałbym, aby został sprawdzony pod kątem kondycji silnika. Zastanawiam się czy własnie spróbować w ASO czy raczej poszukać mechanika w Krakowie, który przeprowadziłby taki przegląd.

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam :)
 #118778  autor: abezus
 21 cze 2019, 21:44
@Wojtex sprawdz-auto24.pl, gwarantuje że ŻADNE aso nie przetrzepie samochodu jak ci Panowie. Gwarantuje też że będziesz w szoku jak dostaniesz od nich raport. Sprawdzają take rzeczy że w głowie się nie mieści, najmniejsze detale.
dzixonZWA pisze: 21 cze 2019, 09:21 Pewnie masz rację ale ceny ON poniekąd też mają wpływ. Mówię ze swojej perspektywy. Sam staram się sprzedać FIATa w dieslu i kupić żonie coś w LPG. Diesel jest fajny ale jak kosztuje 4 zł za litr
Moja rada... Nie sprzedaj. Poważnie... Dziś sprzedając diesla i kupując takie samo auto w benzynie + dokładając porządny gaz koszty wyrównają Ci się po co najmniej DWÓCH latach. Jest sens? Jeśli nie wierzysz to sam sobie policz ile weźmiesz za swoje bravo (max 15-16 tyś zł jeśli jest w dobrej kondycji z przebiegiem poniżej 200kkm) a za 1.4 16v + lpg wydasz co najmniej 20. DO tego rozrządy, pakiet startowy. I teraz policz kiedy Ci się ta inwestycja zwróci...
 #118788  autor: dzixonZWA
 22 cze 2019, 00:26
@abezus 15 000 zł za 2.0 m-jet w sporcie z 2010 roku? No nie opłaca się wymieniać ale dzisiaj żonę wk*rwił fiacik na maxa. Najprawdopodobniej pompa sprzęgła poszła. Dobrze, że na parkingu przed TESCO więc nie musiała się ruszać. Podjechałem miejskim i jakoś doturlaliśmy się do domu.

@Wojtex uszczelkę smoka wymieniłem jak pojawił się komunikat "za niskie ciśnienie oleju" :D
 #118792  autor: abezus
 22 cze 2019, 06:40
@dzixonZWA Co poradzisz takie ceny... Jak chcesz sprzedać a nie sprzedawać to cena musi być mega atrakcyjna. Dziś mało kto chce diesla, większość poszukuje benzynę. W tym roku sprzedawałem dwa samochody, jeden to Citroen C5X7 2.0HDI 2008r. w prawie pełnym wyposażeniu i audi a3 z 2001 roku. Citroen sprzedawał się trzy miesiące pomimo oryginalnego lakieru bardzo ładnego stanu i ostatecznie poszedł za takie pieniądze że nawet dobrego bravo 1.4 16v z początku produkcji za to nie kupisz. Ludzie zaczęli dzwonić dopiero jak cena była śmiesznie niska w porównaniu do ofert z otomoto (17 tyś zł). Wtedy dopiero zaczęły się telefony, a wiadomo od telefonów do sprzedaży jeszcze potrafi być długa droga. Audi... Audi po wystawieniu było piątym najdroższym samochodem biorąc pod uwagę tylko sam rocznik i silnik na otomoto. Sprzedane w DWA dni. Wiadomo że marka też robi robotę ale moim zdaniem ta sytuacja doskonale obrazuje popyt na samochody z silnikami wysokoprężnymi w Polsce. Oczywiście można zakładać że miałem pecha, że ktoś inny sprzedał takie auto połowę drożej i szybciej itp. ale statystycznie większość szuka benzyn i to przekłada się na śmieszne ceny zarówno diesli jak i benzyn bo naprawdę auta z silnikami benzynowymi obecnie są tak przewartościowane że nie mam na to słów i powtarzam to ostatnio często.
 #118818  autor: Cwiara
 22 cze 2019, 16:03
Do Rudy masz niedaleko to umów się na oględziny. Wygląda nieźle , szkoda że p.mgłowych nie ma :(
 #118859  autor: Radron
 23 cze 2019, 10:34
Kolejne autko:
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... llery-grid
Ciekawe autko, takiego szukam :P będę się dziś starał umówić na oględziny, może ktoś zerknąć po zdjęciach czy jest się do czegoś przyczepić?
 #118993  autor: MLukasz
 26 cze 2019, 21:01
Cześć wszystkim, oglądał ktoś z Was może samochody z tych ogłoszeń: Jak oceniacie wycenę tych samochodów? Za ten z komisu chyba trochę za dużo chcą wg. mnie...
 #119229  autor: MLukasz
 03 lip 2019, 12:18
@Wojtex, i jak udało Ci się kupić ten samochód? :) Widzę, że ogłoszenie ciągle stoi
 #119307  autor: MarcoW77
 05 lip 2019, 00:45
Czy możecie rzucić okiem na to ogłoszenie?
https://allegro.pl/ogloszenie/fiat-brav ... d00be2ff62
Czy ta cena jest adekwatna do tego modelu, rocznika i wyposażenia?
Coś widzicie podejrzanego w opisie lub na zdjęciach?
Widać, że nie ma tempomatu choć o nim piszą...

Dzisiaj będę przejeżdżać więc bym go osobiście obejrzał...

Dodano po 19 minutach 14 sekundach:
Kit Fumatori 989 - to zestaw dla palaczy w wyposażeniu tak?

Dodano po 4 minutach 32 sekundach:
Bo ten z ogłoszenia chyba posiada zestaw dla palaczy (nie palę i raczej nie chciałbym po palaczu).
Ten drugi też posiada chyba ten dodatek dla palaczy:
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... C0rgj.html
 #119319  autor: MarcoW77
 05 lip 2019, 09:28
Hmm ta cena do zbicia za m32, dwumasę i turbinę, których to naprawa i tak będzie trzeba wliczyć w koszt zakupu. Tak jak ktoś napisał wcześniej, jeśli wszystko będzie w tip top to dopiero cena opłacalna byłaby przy ok. 27 tys.
 #119349  autor: MarcoW77
 05 lip 2019, 22:01
https://allegro.pl/ogloszenie/fiat-brav ... d00be2ff62
Z autem nie jest tak różowo. Drzwi kierowcy i tylne prawe chyba malowane, łuszczy się lakier w niektórych miejscach, widać zacieki na rantach.
Klamka drzwi kierowcy prawie nie odbija, nie wiem czy drzwi nie były rozbierane i malowane (widać ślady po próbach zdejmowania zaślepek na boczkach).

Akumulator padnięty jak stwierdził sprzedawca. Ale po uruchomieniu ze startera pracuje równo. Na jazdę testową nie miałem czasu i tak auto dla mnie poza limitem, a akurat przejeżdżałem to zajrzałem.
Opony, tarcze i zaciski wyglądają dobrze. Środek też dobrze choć fotel kierowcy pęknięty, lekkie przecierki. Chyba miał nieco większy przebieg, ale to do sprawdzenia

Dodano po 4 minutach 43 sekundach:
Cena do negocjacji, ale chyba nie chcą dużo opuszczać. Może ktoś będzie zainteresowany to może potargować się, a wcześniej go solidnie sprawdzić.
  • 1
  • 196
  • 197
  • 198
  • 199
  • 200
  • 239