Witam wszystkich
Pisze do was bardziej doświadczeni koledzy i koleżanki o radę. Mianowicie od pewnego czasu poszukuje Fiata Bravo. Najbardziej interesuje się silnikami 1.9 o mocy 120 lub 150 km. Przeglądając OLX, Otomoto trafiłem na taką propozycje :
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... 35873e89da , jest to silnik 2.0 165km, który de facto nie był w orbicie moich zainteresowań, jednak ze względu na zaskakująco przystępną cenę oraz to ,że miałem dosyć blisko to umówiłem się z Panem i pojechałem obejrzeć. Wizualnie samochód zadbany, w środku czysto, brak przetarć na kierownicy, lewarku zmiany biegów itd. Na zewnątrz też ok, brak rdzy na masce klapie bagażnika itd. Wizualnie wygląda ok (jak na swoje lata). Po oględzinach udałem się wraz z właścicielem do SKP., chciałem do ASO, żeby sprawdzić lakier ( właściciel mówił, że samochód miał jakąś przecierkę parkingową dlatego chciałem spr) + podłączenie do komputera, jednak w ASO pan mi oznajmił, że na takie wizyty należy się umówić a dziś już nie ma terminu
. Oględziny w SKP wyszły pozytywnie, parę drobnych rzeczy do zrobienia, co można wykorzystać do negocjacji. Wstępnie jestem z właścicielem umówiony na poniedziałek w celu ewentualnej finalizacji kupna. I tutaj pytanie do was klubowicze:
1) Czy na takim przeglądzie w ASO można zweryfikować w miarę pewnie kondycję silnika? Na co ewentualnie zwrócić uwagę jeśli bym z samochodem pojechał na taki przegląd? Czy panowie w ASO są w stanie sprawdzić kondycję wtrysków itd czy tylko sprawdzenie silnika pod kątem błędów ?
2) Jak jest żywotność sprzęgła i dwumasy? Właściciel mówi, że dwumas i sprzęgło jest od nowości (samochód użytkowany głównie poza miastem), na jeździe próbnej nie słyszałem żadnych niepokojących dźwięków( choć z drugiej strony nie mam zbyt dużego doświadczenia mechanicznego więc mogłem nie usłyszeć ). Z tego co sprawdzałem w aucie skrzynia F40. Nie było problemów ze zmianą biegów, skrzynia nie haczyła podczas jazdy.
3) DPF też od nowości, właściciel twierdzi, że dotąd nie było żadnych problemów. Czy da się w jakiś sposób sprawdzić stan DPF? np. na tym przeglądzie ASO?
4) Czy i jak często w tej skrzyni należy wymieniać olej? Producent podaje, że nie trzeba ( właściciel mówił, że samochód serwisował zgodnie z wytycznymi producenta, tylko olej w silniku wymieniał co 20k), więc zakładam że w skrzyni olej nie był wymieniany.
5) Jeszcze pytanie o uszczelkę smoka pompy oleju. Jak często należy ja wymieniać? Właściciel mówił, że on jej nie wymieniał a z tego co czytałem w tych silnikach jest z nią jakiś problem.
Zastanawiam się nad tym samochodem, jednak przed zakupem chciałbym, aby został sprawdzony pod kątem kondycji silnika. Zastanawiam się czy własnie spróbować w ASO czy raczej poszukać mechanika w Krakowie, który przeprowadziłby taki przegląd.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam