• ASR jak działa?

Moderatorzy: metalman, Wochu

 #116248  autor: SylverStone86
 01 maja 2019, 07:16
Hej,tak dzisiaj naszło mnie rozmyślanie o ASR które posiadam u Siebie.Nigdy wcześniej nie posiadałem.Caly czas jest włączone i fakt nie zauważyłem by koła w zimie buksowaly,bądź sie ślizgały itp ale zastanawia mnie czy nie powinna migać jakaś kontrolka na zegarach? U znajomych widziałem jak miga kontrolka na zegarach gdy ślizgają się koła tu tego nie zauważyłem...Fakt że mam 1.4 90km ale jednak po 8tys przejechanych chyba bym zauważył w zimie że coś miga...:) Chyba że mogą na wyłączonym?
 #116254  autor: Cwiara
 01 maja 2019, 09:05
W Bravo na zegarach jedna kontrolka "bursztynowy" trójkąt z wykrzynikiem i otoczony półokręgiem/strzałki komunikuje ESP,ASR oraz dioda w przycisku pod CITY
W mercach np. mamy kontrolkę krecącego koła z ASR a ESP sygnalizuje widok tyłu samochodu w poślizgu...
 #116257  autor: Michał
 01 maja 2019, 10:10
Jak wchodzi kontrola trakcji to miga kontrolka na zegarach.

Dodano po 7 minutach 24 sekundach:
@SylverStone86 jesteś pewien, że masz ASR?
Nie występował ASR razem z ESP

Dodano po 2 minutach 41 sekundach:
Guzik ASR pod przyciskiem City masz?
 #116356  autor: Cwiara
 02 maja 2019, 22:42
W 90KM nie odczuwalne :lol:
 #116376  autor: SylverStone86
 03 maja 2019, 12:01
Tak pod city mam guzik ASR,po naciśnięciu na zegarach mam informacje że włączony bądź wyłączony,plus guzik zaświeca się.Chyba jak nacisnę to świeci i jest wyłączony.Nie zauważyłem migania ale też nie przypominam Sobie by koła się ślizgały,jak to miałem w innych autach na śniegu.Opony w dniu zakupu były kupowane nowe.Czyli muszę "zmusić" i specjalnie patrzeć w zegary:):)
 #116377  autor: Cwiara
 03 maja 2019, 12:06
Tak , dioda zapalona w przycisku to ASR wyłączony.
To tak samo jak z włączeniem świateł awaryjnych przy hamowaniu progowym - miga szybko kontrolka.
 #116394  autor: SylverStone86
 03 maja 2019, 16:45
Właśnie wróciłem z jazdy i co powiem,nie byłem w stanie zapiszczeć oponami :D gazuje by chociaż przez chwilę zapiszczało i zamigotała ta kontrolka ale nie dało się :D może po deszczu ukaże się.A może to bezpiecznik? Ale może by coś świeciło że bezpiecznik spalony a tu normalna reakcja,dioda na kokpicie,informacja na zegarach.
 #116398  autor: Cwiara
 03 maja 2019, 17:37
@SylverStone86 zaciągnij ręczny , wyłącz ASR i możesz upalać gumy :crazy:
A jeszcze lepsza jazda jak na pustym parkingu spróbujesz zrobić szybki nawrót z ESP :bored: nie da sie zarzucić du.ą :x
Za to lubię swoje stare Punto II :kabuum:
 #116422  autor: moris10
 04 maja 2019, 06:32
z moich obserwacji wynika, że asr/esp we Fiacie działa z lekkim opóźnieniem. Tym bardziej przy 90KM ciężko będzie żeby asr zadziałało na suchym.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 #116495  autor: SylverStone86
 05 maja 2019, 12:05
To już wszystko wiem :D Niby czuje że jest inna jazda względem wcześniejszego grande punto 1.4 77,przylepione,stabilny,i praktycznie nie podatny na poślizgi,ale wolałem się upewnić,czy te ASR tak działa czy może nie działa :D
 #135173  autor: Paolo
 28 wrz 2020, 15:49
ASR przede wszystkim polecam wyłączyć jak musicie wyjechać z głębokiego śniegu. Bo wtedy koła mają wyrównywana prędkośc obrotowa i można kręcić do wieczora. Bez ASR strzela jak z procy. Jak ktoś ma wątpliwości co do działania to proponuję na świeżym śniegu dać kierownica lewa prawo i gaz do dechy. Potem wyłączyć ASR i spróbować tego samego :D za efekty nie odpowiadam. W każdym razie przy moich 200 KM i 400 niutach ten mały kaganiec music być bo często na dwójce i trójce potrafię gubić przyczepnośc nawet na teoretycznie suchej nawierzchni a laczki markowe są.