• Alternatywy dla Bravo

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #115961  autor: Radek97
 25 kwie 2019, 22:42
Witam, jakie alternatywy dla bravo polecilibyście?
Szukam modelu który dobrze współpracuje z instalacją LPG, diesle mnie nie interesują, auto musi być dość dynamiczne, najlepiej kompakt/sedan, do 25tys, proszę o propozycję.
Pozdrawiam ;)
 #115966  autor: xkacpix0402
 26 kwie 2019, 01:14
@Radek97 Zastanów się nad E87 2.0 Benzyna ewentualnie coś z rodziny Vaga z silnikiem 1.8 Turbo masz do wyboru Leona, Golfa lub A3-kę, tylko że to o wiele starsze auta od Bravo, ale do gazu oraz modów nadają się idealnie. Zapomniałem jeszcze dodać Volvo C30 najlepiej w wersji z motorem T5, który ma przepiękne brzmienie tylko niestety nie łapie się na twój budżet wiec jak już Volvo i T5-ka pod maską to S40 z roczników około 2005 do wyrwania za okolice 20 kafli :)
 #115969  autor: abezus
 26 kwie 2019, 06:13
Civic VIII 1.8. Luzy regulujeszcz co druga wymianę filtra i jeździsz długo i szczęśliwie. Demon prędkości to to nie będzie ale samochód lepiej nadaje się do LPG niż tjety w bravo, do tego auto jako całość jest lepszym wyborem. Samo bravo nie jest zresztą demonem prędkości więc tak czy tak syfik będzie szybszy. Moim zdaniem najlepsza alternatywa w klasie. Jeśli chodzi o silniki 2.5t Volvo bo te kryją się pod oznaczeniem t5 to wszystko spoko do momentu kiedy będzie wymagana regulacja luzu zaworowego. Mamy wybór znaleźć fachowca który będzie to robił prY pomocy szlifierki bo oryginalne części są kosmiczne drogie albo oddajemy do ASO i całe oszczędności jazdy na, LPG znikają a my dokładamy jeszcze do interesu.
 #115972  autor: stpman
 26 kwie 2019, 08:02
Czy Civic lepszy od T-Jet'a to nie wiem
Z jednej strony czasem T-Jety (zwłaszcza 150KM) miewają problemy z zapętlaniem wtrysków, sporadycznie z odpalaniem rano (po instalacji LPG).
Ale... W Bravo masz hydrauliczną regulację luzu zaworowego.

W Hondzie jest mechaniczna, trzeba to robić regularnie. Czyli masz dodatkowe koszty.
 #115998  autor: kerajkaso
 26 kwie 2019, 16:57
Może megane 3, z silnikiem 1.4 Tce 130 KM - wtrysk wielopunktowy. Niestety nie znam szczegółów jak spisuje sie na gazie, oraz jaka jest regulacja luzów zaworowych.
Sa tez silniki 2.0 turbo i tez wtrysk wielopunktowy podobno dobre do gazu.
 #116002  autor: abezus
 26 kwie 2019, 17:24
Tce to wtrysk bezpośredni więc odpada jeśli chcemy minimalizować koszty i problematyczność danej jednostki. Regulację luzów w silnikach hondy ogarnie każdy kto ma choć delikatne pojęcie o mechanice, jeśli nie mechanik weźmie za to grosze bo to naprawdę niewiele roboty. Inna sprawa regulacja luzów gdzie są szklanki itp. Tam już są koszty, koszty, koszty.
 #116672  autor: Radek97
 08 maja 2019, 12:11
Czy ktoś może się wypowiedzieć o silniku 1.4 Tsi 125km z grupy VAG? (Seat Leon 2011r.)
 #131195  autor: szukajacy
 11 maja 2020, 10:20
Miał ktoś kontakt z Chevrolet Cruze 1.8 w wersji hatchback i może się podzielić opinią czy jest to dobra alternatywa względem Bravo? Większość egzemplarzy jest w LPG.
https://www.otomoto.pl/oferta/chevrolet ... 46abe11a2a
 #131197  autor: chduy2355
 11 maja 2020, 12:01
Ja mam, ale sedana i diesla xd

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 #131217  autor: MichalBP
 11 maja 2020, 20:28
W Cruze jest oplowski silnik Z18XER ze zmiennymi fazami rozrządu i regulacją zaworów szklankami, więc teoretycznie co 30 tys. km trzeba do nich zaglądać. Z nowszych jednostek opla typowo pod lpg to tylko 1.4 t 140KM w astrze j, bo insignia już za ciężka na ten motor.
https://spidersweb.pl/autoblog/poniedzi ... l-z-gazem/