• Kompaktowe kombi ok. 50k zł

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #109014  autor: Ozz
 07 sty 2019, 22:39
Przecież Bartek @LifeRelax lata tipolotem już rok jak nie dwa...
 #109091  autor: Sagan07
 08 sty 2019, 21:19
W marcu stałem przed tym samym wyborem (choć dla mnie nie była koniecznością wersja kombi). Auto w graniach 55-60k nowe z salonu. Wybór padł na Astrę IV Sedan 1.4 Turbo 140 KM. Niestety w tej kwocie nie było nic ciekawszego z segmentu C (w sumie w kompaktach wybór był niewielki). Bardzo chciałem Tipo, ale musiałbym dopłacić realnie 3-4 do Astry, żeby wyjechać z salonu no i niestety jakość użytych plastików w Fiacie wypada słabo w porównaniu z Oplem.

Za około 60k można kupić nieźle wyposażonego Yarisa, Rapida 1.0 TSI 110 (jakość wnętrza gorsza niż w Tipo), Fabie lub ewentualnie Clio (ja szukałem 1.2 TCE to w tej kwocie z kombi mógłby być już problem).

Jak na razie przejechałem 15,5k i nic się nie dzieje (oprócz haczącej skrzyni, ale TTTM). Dynamika jazdy jak silnikiem bez TURBO (80-120 na V w granicach 14 sekund, na VI około 20, na III poniżej 7 sekund), ale jak się pociśnie na obrotach to nie jedna Octavia 2.0 TDI/1.4 TSI 150 może się zdziwić na trasie.

Wydaje mi się, że w granicach 55-60k Astra IV to samochód najbardziej poprawny. W żadnej kategorii nie jest liderem, ale z drugiej strony w żadnej nie jest w ogonie. Niestety jak chcesz coś fajniejszego (chociażby nowy Ceed) to musisz szykować w granicach 80k, a to już inna liga jeżeli chodzi o kwotę na auto.
 #109097  autor: stpman
 08 sty 2019, 22:10
Jak już pisałem... Patrząc na to jakie problemy ma mój kolega z Astrą IV 1.4 Turbo to nawet na Opla nie patrzę.

Nowy Ceed Kombi z 1.4 140KM to po taniości 83k zł plus jakieś alusy. Plus 6k zł za automat, który chodzi mi po glowie coraz bardziej.

Tipo kombi z 1.4 T-Jet Lounge jest teraz za 65k zł z alusami 17', do tego Tipo można zrobić ma LPG i jeździmy tanio.
Można go u cinka podkręcić trochę ;)
Ale to nie ta jakość auta co "normalne" kompakty.
Z drugiej strony jak Tipo się zepsuje to jest luz w gaciach, jak taki cee'd czy inny golf padnie po gwarancji to trzeba nerki kroić ;)
 #109465  autor: LifeRelax
 14 sty 2019, 22:18
Jak Tipo to tylko z T-Jetem. Wersja 95KM wali się jak domki w Gruzji. A jak macie jakieś pytania co do Tipo, piszcie PM. Od maja 2017 zrobiłem nim 50k km.
 #109474  autor: kml
 14 sty 2019, 23:12
@stpman , tak z ciekawości jakie problemy z Astrą IV 1.4 Turbo? Mam Astrę IV 1.6 i po 1.5 roku padł bezpiecznik od spryskiwacz. Poza tym nic się nie dzieje. Od niedawna jest też druga w rodzinie 1.4 Turbo z gazem - ale ta to jeszcze pachnie świeżością ;)
 #109482  autor: stpman
 15 sty 2019, 07:40
@LifeRelax

Możesz przybliżyć o jakie problemy z 1.4 16V 95KM chodzi?
Przecież to był pancerny, bezproblemowy silnik...

@kml

Zatarta sprężarka klimatyzacji, uszkodzony parownik klimatyzacji, wymiana upg, wymiana turbo, notoryczne problemy z elektroniką, wycieki płynu chłodniczego, wycieki oleju przez jakiś wadliwy zaworek i tak w kółko.
Auto z 2014 roku, 160k km, pierwszy właściciel z polskiego salonu.
 #109516  autor: LifeRelax
 15 sty 2019, 19:37
Niestety 95km w Tipo bierze sporo oleju (chociaż tutaj opinie są podzielone), a po dodaniu LPG zdarzają się w różnych, nawet rocznych, autach problemy z wypalonymi zaworami etc. Także jeżeli do gazu, to tylko T-Jet. Po lekturze grup na FB 95tki bym nie kupił.

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

 #109518  autor: ulisses
 15 sty 2019, 19:42
W 95KM nawet na benzynie głowica potrafi szybko się poddać.
 #109519  autor: robs
 15 sty 2019, 20:42
Mój we wrześniu skończy 3 lata i po zmianie oleju po roku na Motula nie bierze oleju wcale. Przebieg prawie 40 kkm i głowica też cała i reszta zresztą też. Przebiegi 90% miasto.
 #109522  autor: kml
 15 sty 2019, 21:09
Niewykluczone, że obecnie to najpowszechniejszy silnik w tipo i procentowo sprawiać może tyle samo problemów co inne, ale ze względu na wolumen jest więcej opisanych problematycznych przypadków.. na bank znajdą się i zadowoleni użytkownicy i tacy, co mieli pecha.