http://czarnepaliwo.pl/

Moderatorzy: KiDMaN, CzarnePaliwo

 #123732  autor: moris10
 25 paź 2019, 21:28
@CzarnePaliwo
Do moich dwóch Fiatów mogę zalać te oleje czy proponujesz coś innego:
- Fiat 500
https://czarnepaliwo.pl/5w40/23-amsoil- ... galon.html
- Fiat Bravo
https://czarnepaliwo.pl/glowna/189-euro ... -378l.html

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 #123739  autor: AniaM
 25 paź 2019, 22:58
Więc zamiast stosować płukankę dwa razy,zastosować ją po prostu dłużej .
Mój t-jet miał wymieniany olej co 10tyś od nowości.
Mimo tego widać przez korek grube złogi przypalonego oleju(może taka dziwna przypadłość silnika)
Ja wymieniam olej co 10tyś.Nie widać poprawy.
Zwykle valvoline 5w50 racing...lub 5w50 motul.
Czy Hydrocarbons, C10 c13 to nie jest zwykły(niezwykły) olej?
To samo jest liqui moly
Nie żebym coś miał do tej firmy,po prostu ostatnio kupiłem tą płukankę i czeka do wymiany oleju.
 #123758  autor: OneHotMinute
 26 paź 2019, 15:07
Pacjent: Bravo T-Jet 150KM, 2007, przebieg 190tyś km
Do tej pory używany był olej Motul X-cess 8100 5W40, wymiany co roku (dystanse ~8tyś km). Jednak silnik bierze ok. 300ml oleju na 1000km przy jeździe miejskiej. Przy ostatniej wymianie nie stwierdzono żadnych wycieków. Proszę o polecenie oleju + ew. płukanki bo chciałbym jednak zminimalizować ten efekt. Z góry dzięki.
 #123787  autor: vitos
 27 paź 2019, 06:43
AniaM pisze: 25 paź 2019, 22:58 Więc zamiast stosować płukankę dwa razy,zastosować ją po prostu dłużej .
Pani Aniu. płukankę AR2820 proszę stosować tak jak pisze na opakowaniu. Jeśli Pani chce, można zwiększyć stężenie i wlać całą butelkę. Jednak proces czyszczenia powinien trwać maksymalnie 15 minut. Wtedy silnik powinien pracować na postoju na wolnych obrotach i co 2-3 minuty można delikatnie zwiększać obroty, lecz nie więcej niż do 2000obr/min. http://archoil.eu/wp-content/uploads/20 ... Europe.pdf Broń Boże nie można jeździć z wlaną płukanką (taki pomysł przeczytałem raz na forum BMW). Po zakończonym czyszczeniu zlać cały stary olej i płukankę z silnika, wymienić filtry i wlać nowy olej najlepiej plus dodatek AR9100 http://archoil.eu/wp-content/uploads/20 ... urope1.pdf. To wystarczy. Od paru lat tak eksploatuję samochód i silnik pracuje świetnie. Pozdrawiam.
 #123814  autor: Adam1982
 27 paź 2019, 21:09
@vitos bez przesady można trochę dłużej , nic złego się nie stanie jak popracuje sobie nawet 30min. Bez jazdy oczywiście , na wolnych obrotach.
 #123819  autor: vitos
 28 paź 2019, 05:45
Zapewne nic się nie stanie, tylko po co? Pamiętam w moim starym Puncie kiedyś też pod pokrywą zaworów miałem taki brązowawy nalot z oleju, choć olej wymieniłem zawsze co roku lub co mniej niż 15 tys. km. AR2820 ładnie ten nalot wymył, choć płukałem nie dłużej niż te 15 minut. Także chyba nie ma potrzeby dłużej, choć jeśli ktoś podejrzewa, że silnik jest mocno brudny w środku z powodu niechlujstwa olejowego poprzedniego właściciela, to oczywiście nie powinno się nic stać, jeśli silnik na płukance popracuje na wolnych obrotach te 20-30 minut.
 #123821  autor: AniaM
 28 paź 2019, 08:26
Po testach które się robi,najczęściej trzecia wymiana jest ostateczna.
Tzn przy drugim zalaniu oleju z płukanka dalej zlewamy czarny przepalony olej.
Jeśli płukanka nie traci za szybko właściwości a ona też ma pewnie swoją "pojemność"( tzn jeśli silnik ma dużo nagarów to nie będzie ich rozpuszczać w nieskończoność)
To wystarczy aby za pierwszym razem przedłużyć cykl.
 #123830  autor: vitos
 28 paź 2019, 11:38
No to pozostaje wyjąć silnik, rozebrać go na części i wyczyścić.
 #123838  autor: CzarnePaliwo
 28 paź 2019, 15:53
moris10 pisze:@CzarnePaliwo
Do moich dwóch Fiatów mogę zalać te oleje czy proponujesz coś innego:
- Fiat 500
https://czarnepaliwo.pl/5w40/23-amsoil- ... galon.html
- Fiat Bravo
https://czarnepaliwo.pl/glowna/189-euro ... -378l.html
@moris10 do 1,4 w Fiacie 500 European Car Formula 5w40 Classic ESP:
https://czarnepaliwo.pl/5w40/11-amsoil- ... s-1qt.html
https://czarnepaliwo.pl/5w40/23-amsoil- ... galon.html

do 2.0 MultiJet z DPF European Car Formula 5w30 Improved ESP:
https://czarnepaliwo.pl/glowna/190-euro ... 0946l.html
https://czarnepaliwo.pl/glowna/189-euro ... -378l.html
OneHotMinute pisze:Pacjent: Bravo T-Jet 150KM, 2007, przebieg 190tyś km
Do tej pory używany był olej Motul X-cess 8100 5W40, wymiany co roku (dystanse ~8tyś km). Jednak silnik bierze ok. 300ml oleju na 1000km przy jeździe miejskiej. Przy ostatniej wymianie nie stwierdzono żadnych wycieków. Proszę o polecenie oleju + ew. płukanki bo chciałbym jednak zminimalizować ten efekt. Z góry dzięki.
@OneHotMinute, zastosuj płukankę AR2820:
https://czarnepaliwo.pl/dodatki-do-olej ... 250ml.html
250 ml opakowanie wystarczy na dwa płukania 1.4 T-Jet (z racji małej pojemności układu smarowania).

Jako oleju docelowego użyj European Car Formula 5w40 Classic ESP od Amsoil. Polecałem go wyżej koledze @moris10 ;)
Adam1982 pisze:@vitos bez przesady można trochę dłużej , nic złego się nie stanie jak popracuje sobie nawet 30min. Bez jazdy oczywiście , na wolnych obrotach.
AR2820 może bezpiecznie pracować w silniku do 1 godziny na wolnych obrotach. Zarówno AR2300 jak i AR2820 zawierają dodatek poprawiający smarność tylko nie jest on niebezpieczny jak ZDDP i dlatego nie wymaga wpisania w MSDS ;) To potwierdzone informacje od Archoil Polska.
 #124016  autor: rslaw
 02 lis 2019, 13:20
Hej, jaką oliwę polecasz do silnika 1.9 120KM, fabrycznie bez DPF i z wyrzuconym EGR (o ile ma to znaczenie). Jakieś dodatki do paliwa, oleju ewentualnie bo z tego co wiem to autko nigdy żadnych dodatków nie widziało.
 #124022  autor: CzarnePaliwo
 02 lis 2019, 16:44
@rslaw, na jakiej lepkości oleju pracuje obecnie silnik? Czy odnotowujesz jego ubytki? Jeśli tak to jakiej wielkości w przeliczeniu na dystans 1 tys. km? Czy ciągasz nim przyczepy? W kontekście układu paliwowego, jaki jest przebieg tej jednostki?
 #124024  autor: rslaw
 02 lis 2019, 17:05
@CzarnePaliwo wlany był 5W30 Total. Poprzedni właściciel z tego co zauważyłem po karteczkach z wymiany lał na przemian 5W30 i 5W40, co zmianę inny.. oleju nie ubywa, przyczepek tez nie ciągam. Auto ma 193k przebiegu i na obecnym oleju zrobiłem 10/11k
 #124054  autor: zorro102
 03 lis 2019, 11:38
CzarnePaliwo pisze: 14 paź 2019, 10:32 @zorro102, jest kilka opcji ode mnie ze sklepu właściwych takiej eksploatacji. Zerknij np. na Mitasu Ultra Diesel CI-4 5w40:
https://czarnepaliwo.pl/glowna/131-mita ... 40-4l.html
https://czarnepaliwo.pl/glowna/132-mita ... 40-1l.html

Stosujesz zimą jakiś depresator ON? Gdybyś czegoś potrzebował to linkuję Amsoil Cold Flow. Rozprasza wodę w ON, obniża jego płynność o do 15'C.
https://czarnepaliwo.pl/glowna/89-amsoi ... 0473l.html
A coś innego niż Mitasu? polecisz? Sorry jakoś zaufania nie mam do firmy która w Japonii zatrudnia całe.... dwie osoby
 #124113  autor: CzarnePaliwo
 04 lis 2019, 13:22
@rslaw, rozumiem. Szedłbym w stronę oleju 5w30 dedykowanego do silników diesla. Amsoil Signature Series Max-Duty 5w30 to dobra opcja. 1.9 Multijet mieści 4,6 L oleju.

https://czarnepaliwo.pl/glowna/265-amso ... -378l.html
https://czarnepaliwo.pl/glowna/266-amso ... 0946l.html

Jeśli chodzi o układ paliwowy to można z nim postąpić w dwóch krokach:
Zazwyczaj najpierw stosuje się AR6400-D MAX, żeby skutecznie i bezpiecznie oczyścić układ a następnie AR6900-D MAX do regularnego już użycia. Do pary ze zwykłym olejem napędowym. Podnosi jego smarność i dba, żeby układ nie zanieczyścił się ponownie. Poprawia efektywność spalania ON, zawiera także inhibitory korozji. Przy jego użyciu sam tworzysz sobie paliwo premium :wink:

1. https://czarnepaliwo.pl/dodatki-do-olej ... 400ml.html
2. https://czarnepaliwo.pl/glowna/167-arch ... 500ml.html

@zorro102, zupełnie niepotrzebnie. Rozpoczynając współpracę z Mitasu wysyłałem wyrywkowo próbki ich olejów do poznańskiego oddziału Polaris Labs. Raporty z analiz wyszły spójnie z deklarowanymi kartami danych technicznych lub nawet lepiej. Publikowałem je na wielu forach. Tutaj zdaje się też ;) Są cały czas dostępne do wglądu.

Zerknij na produkowany w Niemczech Ravenol Nord Duty Truck 5w40:
https://czarnepaliwo.pl/szukaj?controll ... it_search=
 #124175  autor: CzarnePaliwo
 06 lis 2019, 12:01
@zorro102, zdecydowanie Amsoil Max-Duty Diesel 5w40.
 #124605  autor: CzarnePaliwo
 18 lis 2019, 13:16
Drodzy forumowicze,
z uwagi na krótki urlop nie będą realizowane wysyłki zamówień w dniach 22.11 (piątek) i 25.11 (poniedziałek). Planującym zamówienia polecam złożyć je dziś lub jutro :wink:

Support techniczny będzie w dniach 22-25.11 responsywny, ale wyłącznie mailowo. Można pisać i pytać o dobry towar :wink: Będę przy kawie sumiennie odpisywał :wink:
 #125161  autor: CzarnePaliwo
 03 gru 2019, 15:32
W Rosji zamknięto niedawno nielegalną rozlewnię podrobionych olejów silnikowych i fabrykę filtrów oleju podszywających się pod markę Mann Filter. Na nagraniu operacyjnym widać opakowania udające oleje Castrol, Ford, Mazda, Shell czy Toyota.


W Polsce podrabia się oleje w ten sam sposób.

http://www.policja.pl/pol/aktualnosci/7 ... oleju.html
http://www.policja.pl/pol/aktualnosci/1 ... oleju.html

Przestrzegam przed kupnem olejów z nieautoryzowanych źródeł.
 #125975  autor: LukaszP
 30 gru 2019, 00:39
Cześć!

Proszę o poradę odnośnie wymiany oleju silnikowego + filtrów oleju/kabinowego.

Fiat Bravo 1.4 T-jet przebieg 135k km. Użytkowanie Trasa 50% Miasto 50%. Około 15k km rocznie.

Dziękuję!
 #125996  autor: CzarnePaliwo
 30 gru 2019, 23:09
@LukaszP, na jakim oleju pracuje obecnie Twój silnik? Czy odnotowujesz ubytki? Jeśli tak to jakiej wielkości w przeliczeniu na 1 tys. km?
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 69