http://czarnepaliwo.pl/

Moderatorzy: KiDMaN, CzarnePaliwo

 #122454  autor: CzarnePaliwo
 25 wrz 2019, 13:57
@jedkow, z racji krótkich pokonywanych odcinków i jak domniemam bez nadmiernego eksplorowania wysokich obrotów przez żonę polecam Amsoil Signature Series Max-Duty Diesel 5w30 ;)

https://czarnepaliwo.pl/glowna/265-amso ... -378l.html
https://czarnepaliwo.pl/glowna/266-amso ... 0946l.html

Pomyśl też o płukance na start, jeśli nie jest znany obecnie zalany olej. AR2820 jest bezpieczna dla uszczelnień ;)
https://czarnepaliwo.pl/dodatki-do-olej ... 250ml.html
 #122905  autor: krupniok200
 07 paź 2019, 20:04
Witam, zwracam się z prośbą o dobranie oleju nie do Bravo, a do Kia Stonic oraz Rio, gdzie jest wstawiony ten sam silnik: 1.4 CVVT 100km. Pytam się bo są mieszane informacje odnośnie stosowanego oleju do tego silnika.
 #122941  autor: CzarnePaliwo
 08 paź 2019, 12:37
Które lata produkcji?
 #122948  autor: CzarnePaliwo
 08 paź 2019, 15:40
Silnik mieści 3,6 L oleju. Instrukcja rekomenduje API SN, ACEA C2. 5w30 będzie odpowiednią lepkością na nasz klimat.

Zerknij:
https://www.ravenol.de/uploads/tx_raven ... 5W30_1.pdf

https://czarnepaliwo.pl/glowna/455-rave ... 30-5l.html
https://czarnepaliwo.pl/glowna/456-rave ... 30-1l.html

Sugeruję obrać interwał wymiany około 10 tys. km.
 #122953  autor: krupniok200
 08 paź 2019, 16:37
Dzięki, olej i tak będzie co roku wymieniany bo ojciec i brat nie przejadą tych 10kkm, producent zaleca co 15kkm lub co roku. Co do SAE to właśnie albo 5W-30 albo 0W-20 był na necie wpisywany :)
 #122990  autor: CzarnePaliwo
 09 paź 2019, 16:26
KIA dopuszcza kilka lepkości do tego silnika w zależności od zakresu temperatur, w których jest eksploatowany. Poleciłem 5w30, które uważam za najrozsądniejsze w tym przypadku ;)
 #123109  autor: zorro102
 12 paź 2019, 11:55
CzarnePaliwo
Co doradzisz do Bravo II 1.9 120 bez DPF! po chipie na 160KM, 65% głównie krótkie odcinki do pracy, reszta trasa i jazda raczej nie na emeryta. Zalany był Motul X-cess 5W40
 #123221  autor: CzarnePaliwo
 14 paź 2019, 10:32
@zorro102, jest kilka opcji ode mnie ze sklepu właściwych takiej eksploatacji. Zerknij np. na Mitasu Ultra Diesel CI-4 5w40:
https://czarnepaliwo.pl/glowna/131-mita ... 40-4l.html
https://czarnepaliwo.pl/glowna/132-mita ... 40-1l.html

Stosujesz zimą jakiś depresator ON? Gdybyś czegoś potrzebował to linkuję Amsoil Cold Flow. Rozprasza wodę w ON, obniża jego płynność o do 15'C.
https://czarnepaliwo.pl/glowna/89-amsoi ... 0473l.html
 #123261  autor: Mike
 14 paź 2019, 19:13
A co kolego proponował byś dla mnie?

Fiat Bravo 1.6 MultiJet 105KM @134KM i DPF OFF, przebieg 270kkm
Użytkowanie samochodu: głównie do pracy codziennie po 14km, oczywiście przez miasto w korkach
Średnio raz w tygodniu trasa ~180km w jedną stronę - większość ekspresówką (lekkiej nogi nie mam).

Do tej pory lałem Valvoline SynPower 5W40, no i w sumie nie mam zastrzeżeń, ale ze względu na spory przebieg rozważałem coś gęściejszego, może 10W40.

PS. Płukanek silnika nigdy nie stosowałem.
 #123296  autor: CzarnePaliwo
 15 paź 2019, 10:36
@Mike, przejście na 10w40 to zły pomysł. Z kilku względów. Przede wszystkim olej o tej lepkości będzie gorzej pompowalny podczas zimnego rozruchu silnika. Przełoży się to na jego mniej skuteczną ochronę. Ponadto większość olejów 10w40 na rynku ma jednak bardzo przeciętne parametry.

Przeprowadziłbym jednak płukanie, nie ma się czego bać, i zastosował np. polecony wyżej olej Mitasu Ultra Diesel CI-4 5w40 ;)
 #123363  autor: Mike
 16 paź 2019, 20:34
W takim razie chyba zostanę przy Valvoline bo jestem z niego zadowolony, a i tak zmieniam co 10kkm

A płukankę jaką byś polecił? I jakie są jej zalety?
 #123383  autor: CzarnePaliwo
 17 paź 2019, 13:13
Płukanka pomoże usunąć zalegające w silniku złogi i zanieczyszczenia, które często stanowią jedną z przyczyn zwiększonego poboru oleju. Proces płukania sprzyja także bardziej efektywnemu opróżnieniu układu smarowania z wyeksploatowanego już oleju. Wszystkie płukanki dostępne w Czarnym Paliwie są bezpieczne dla uszczelnień silnika. Nie zawierają żadnych agresywnych rozpuszczalników. Polecam np. Archoil AR2820: https://czarnepaliwo.pl/dodatki-do-olej ... 250ml.html
 #123627  autor: moris10
 23 paź 2019, 11:39
Cześć, co polecilbys do silnika 2.4 benzyna (multiair) Fiat 500x/Jeep Renegade rok 2016, przebieg 50kkm.
Planowane przebiegi ok. 20kkm rocznie (miasto + trasy w weekend), garażowany pod chmurką

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 #123637  autor: CzarnePaliwo
 23 paź 2019, 15:45
Tigershark! :) Mieści 5,2 L oleju. Używa systemu MultiAir II w związku z czym wymaga szczególnej troski o układ smarowania. Wymieniaj w nim olej co 10 tys. km. FCA rekomenduje lepkość 0w30 i specyfikację 9.55535-GS1. Polecam Ravenol FES 0w30:
https://czarnepaliwo.pl/glowna/399-rave ... 30-1l.html
https://czarnepaliwo.pl/glowna/400-rave ... 30-5l.html
 #123685  autor: corey53
 24 paź 2019, 18:23
Cześć,

co byś polecił do:
Fiat Bravo 1.9 multijet 150km 16v.
DPF OFF
EGR OFF

Do tej pory był Castrol 5W40
Przebieg 257 000

Robie 10 000 -15 000 km rocznie. Kilka tras w roku po 400km w jedna strone. Tak to po mieście/do sklepu i do pracy 10 km, ale niecodziennie.
 #123706  autor: CzarnePaliwo
 25 paź 2019, 10:12
@corey53, jak ubytki na tym 5w40 Castrola? Odnotowujesz? Jeśli tak to napisz proszę jakiej wielkości w przeliczeniu na 1 tys. km. Samochód stoi pod chmurką czy jest garażowany? Pytam z myślą o zimnych rozruchach silnika.
 #123709  autor: AniaM
 25 paź 2019, 11:09
CzarnePaliwo rozwinął byś trochę temat Płukanek ???
Składu,działania,zamienników.
W takim Engine Flush LM około 85% składu to olej....
Może lepiej faktycznie wlać najtańszy olej z biedry pół na pół z naftą.
Za cenę takiego Engine Flush,zrobimy takie płukanie dwa razy.
A może i parokrotnie skuteczniej..
 #123717  autor: corey53
 25 paź 2019, 13:40
CzarnePaliwo pisze: 25 paź 2019, 10:12 @corey53, jak ubytki na tym 5w40 Castrola? Odnotowujesz? Jeśli tak to napisz proszę jakiej wielkości w przeliczeniu na 1 tys. km. Samochód stoi pod chmurką czy jest garażowany? Pytam z myślą o zimnych rozruchach silnika.
Auto mam rok więc wiele wiedzy nie posiadam. Lekkie ubytki są, w sumie przez rok czyli jakieś 11 000 km dolałem jakoś 0,5l - 0,7l, na moje oko . Chociaż poprzedni właściciel twierdził ze nie palił oleju co wydaje mi sie nieprawdą.

Autko stoi pod chmurką.

Możesz też polecić coś do płukanki, bo planuje zrobić full serwis.

Mam w planach przy wymianie oleju czyścić kolektor dolotowy jeżeli to ma jakieś znaczenie.
 #123721  autor: CzarnePaliwo
 25 paź 2019, 15:11
AniaM pisze: 25 paź 2019, 11:09 CzarnePaliwo rozwinął byś trochę temat Płukanek ???
Składu,działania,zamienników.

Płukanka ma za zadanie usunąć osady silnika, szlam inne zanieczyszczenia. Rozrzedza wyeksploatowany olej, do którego została wlana dzięki czemu ten efektywniej spływa z miski olejowej. Dobrej jakości produkt jest wolny od agresywnych rozpuszczalników, które mogłyby uszkodzić strukturę gumy, z której wykonane są uszczelnienia silnika (wysuszenie i w konsekwencji tworzenie się mikropęknięć). Powinien zawierać pakiet myjący o określonej rezerwie alkalicznej, która pozwoli na rozpuszczenie (za to odpowiadają detergenty) i rozproszenie (za to odpowiadają środki dyspergujące) szlamu, lakierów i osadów. Archoil stosuje jeszcze od połowy 2018 dodatki antykorozyjne + środek smarny w swojej płukance AR2820.
AniaM pisze: 25 paź 2019, 11:09 Może lepiej faktycznie wlać najtańszy olej z biedry pół na pół z naftą.
Za cenę takiego Engine Flush,zrobimy takie płukanie dwa razy.
A może i parokrotnie skuteczniej..

Dobrej jakości płukanka jak przytaczana przeze mnie AR2820 zawiera w składzie aktywny solvent (minimum 80% składu) kilka razy silniej myjący od powszechnej nafty. Jest zresztą wymieniony na etykiecie:
Hydrocarbons, C10, aromatics, <1% naphthalene

Nie widzę sensu zanieczyszczania silnika niskiej jakości olejem mineralnym. Lekkie frakcje płukanki odparują po maksymalnie godzinie pracy silnika. Resztki takiego marnego oleju zostaną do kolejnej wymiany.

@corey53, zastosuj płukankę AR2820:
https://czarnepaliwo.pl/dodatki-do-olej ... 250ml.html Akurat masz wyżej opisaną ideę jej działania
:)

Jako olej docelowy rozważ Ravenol Nord Duty Truck 5w40. Nie proponowałem go chyba jeszcze na tym forum. Jest lżejszy niż Amsoil Max-Duty 5w40. Ma niższe lepkości kinematyczne w 40 i 100'C. Korzystniejszy CCS i niższy punkt płynięcia (-51'C). Te właściwości są istotniejsze dla fabrycznej jednostki parkowanej pod chmurką. Jednocześnie niski Noack (8,9%) powinien sprzyjać redukcji ubytków. Bardzo dobry olej.

https://czarnepaliwo.pl/glowna/418-rave ... 40-5l.html
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 69