@rslaw, rozumiem. Szedłbym w stronę oleju 5w30 dedykowanego do silników diesla. Amsoil Signature Series Max-Duty 5w30 to dobra opcja. 1.9 Multijet mieści 4,6 L oleju.
https://czarnepaliwo.pl/glowna/265-amso ... -378l.html
https://czarnepaliwo.pl/glowna/266-amso ... 0946l.html
Jeśli chodzi o układ paliwowy to można z nim postąpić w dwóch krokach:
Zazwyczaj najpierw stosuje się AR6400-D MAX, żeby skutecznie i bezpiecznie oczyścić układ a następnie AR6900-D MAX do regularnego już użycia. Do pary ze zwykłym olejem napędowym. Podnosi jego smarność i dba, żeby układ nie zanieczyścił się ponownie. Poprawia efektywność spalania ON, zawiera także inhibitory korozji. Przy jego użyciu sam tworzysz sobie paliwo premium
1.
https://czarnepaliwo.pl/dodatki-do-olej ... 400ml.html
2.
https://czarnepaliwo.pl/glowna/167-arch ... 500ml.html
@zorro102, zupełnie niepotrzebnie. Rozpoczynając współpracę z Mitasu wysyłałem wyrywkowo próbki ich olejów do poznańskiego oddziału Polaris Labs. Raporty z analiz wyszły spójnie z deklarowanymi kartami danych technicznych lub nawet lepiej. Publikowałem je na wielu forach. Tutaj zdaje się też
Są cały czas dostępne do wglądu.
Zerknij na produkowany w Niemczech Ravenol Nord Duty Truck 5w40:
https://czarnepaliwo.pl/szukaj?controll ... it_search=
http://czarnepaliwo.pl/ - oleje, dodatki i smary do Twojego Fiata