• Ford Mondeo mk4 czy Škoda Superb II?

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #119959  autor: qndziu
 20 lip 2019, 14:20
Cześć ;)
Powoli noszę się z zamiarem zmiany samochodu z Bravolota na coś większego. Bravo jeszcze obskoczy wakacje w tym roku. Fakt służyło mi przez 4 lata bezawaryjnie i nadal służy, ale czasem wkurzał mnie brak tak wielkiego bagażnika jaki miałem w Mondeo mk3. Może macie jakieś doświadczenie z tymi samochodami, chodzi mi oczywiście o kombi, bo nie wiem, które wybrać w razie czego, chodzi o komfort, awaryjność itp.?
 #119964  autor: Ozz
 20 lip 2019, 17:05
Sam bym miał dylemat. Dla mnie, decydującą byłaby wersja silnikowa.
 #119965  autor: maciaty
 20 lip 2019, 17:12
Ja bym zdecydowanie celował w Superba, najlepiej z 2 litrowym tfsi. Chociaż 1.8 po 2011
tez już problemów zostało pozbawione. Obie opcje oczywiście z DSG.


By iPhone X
 #119967  autor: Sagan07
 20 lip 2019, 18:43
Co do TSI w Superb to może nie być tak różowo. Teoretycznie na rok modelowy 2011 np. 1.8 TSI miał być poprawiony ale różnie mówią. Trzeba poczytać jakie oznaczenie kodowe silnika jest już pozbawione wad i sprawdzić, czy samochód posiada właśnie ten silnik. Niestety VW (mam na myśli grupę VW) potrafi stosować jeszcze stare i wadliwe silniki, mimo że w innych modelach są już wersje poprawione.

Co do Forda to podobno z silnikami Ecoboost też nie jest tak dobrze jak się mówiło. Po latach wychodzą różne problemy, które kosztami naprawy mogą dorównać najbardziej wadliwym TSI. W Mondeo można jeszcze szukać silnika 2.0 Duratec, ale chyba nie był on zbytnio popularny. Generalnie w obydwu modelach to diesle stwarzają mniej problemów (w porównaniu do turbo benzyn).
 #119968  autor: qndziu
 20 lip 2019, 19:00
Raczej w nich będę patrzył na diesle, TSI 1.8 nie kupię i nikt mnie na niego nie namówi, za dużo się naczytałem o nim :D Co do skrzyni to tradycyjnie manual, nie preferuję automatów ;) W Mondeo Ecoboosta bym rozważył, tylko ciężko spotkać a ceny dużo wyższe niż za TDCi :(
 #119971  autor: Michals
 20 lip 2019, 20:41
Superbem nie jeździłem, więc się nie wypowiem, ale dobry kolega ma 2 sztuki Mondeo mk4. Pierwszy z dieslem 2.2 175 KM, obecnie ma lekko ponad 400 tys km i nic nadzwyczajnego się z nim nie dzieje. Drugi z benzyną 2.0 240 KM, przebieg coś w okolicach 270 tys km. Tutaj remontu wymagał automat, poza tym wymaga dolewek oleju między wymianami. Spalanie od 9 l/100 km w górę. Samochody jeżdżą głównie w trasach, stąd takie przebiegi. Wnętrza tych samochodów wyglądają bardzo dobrze jak na ilość przejechanych kilometrów. Generalnie wytrzymałe są te samochody. Ważne, żeby znaleźć serwisowany na bieżąco egzemplarz, ale to dotyczy wszystkich samochodów.
 #119992  autor: Dareek
 21 lip 2019, 15:11
jak superb to tylko TDI. Legendy o poprawionych TSI i DSG są jak mity o Yeti - wszyscy mówią -nikt nie widział, a warsztaty zacierają ręce naprawiając to guano niezależnie od rocznika . Koszty- tanie nie jest :D
 #120016  autor: Piter2020
 21 lip 2019, 23:20


Superb to tylko TDI 2.0 i 177km lub b7 albo cc
 #120019  autor: Toolbox
 22 lip 2019, 05:09
Znam bardzo dobrze temat dwóch modeli:

1. Passat CC 1,8 TSI 180 KM z 2014 r. z DSG - do przebiegu ok. 80 tys km = zero usterek
2. Mondeo 1,5 EcoBoost 160 KM z 2015 r. manual do przebiegu ok. 109 tys km = zero usterek (poza resetem oprogramowania w pierwszych tysiącach km)

Oba auta były w leasingu moich znajomych (Mondek od wspólnika - teraz wspólnik po 4 latach wybrał nowego Mondka z tym że diesla 190 KM z 8 biegowym automatem).

Bajki, że obecnie TSI i DSG się psują są dobre w rejonach kraju gdzie przeciętny wiek i stan auta wskazuje na konieczność recyklingu i nie należy ich traktować poważnie (mam klienta który jest diagnostą w ASO Audi/VW i sprawdza te najpoważniejsze przypadki)
 #120048  autor: Dareek
 22 lip 2019, 22:35
Już widzę te tłumy 3, 4 czy 5 latków i starszych trafiające do ASO VW na naprawy. :yeah:
Tam trafia tylko i wyłącznie to co klęknie na gwarancji bo nikt o zdrowych zmysłach z racji absurdalnych kosztów nie naprawia tych usterek w ASO VW.
Tak wiec wiedza w tym zakresie jest co najwyżej mizerna.
a jakie jest podejście ASO VW to może @Dmcc co nieco opowiedzieć. :D
wiec skończmy z opowiadaniem bajek o wyeliminowaniu wad i usterek czegoś czego się nie da po prostu zrobić
to jakby czarować rzeczywistość że oplowskie guano M32 zostało poprawione.
M32, TSI czy DSG ma wady KONSTRUKCYJNE których się nie da wyeliminować
 #120090  autor: paku
 23 lip 2019, 22:47




Wysłane z iPhone 8