• Gulietta czy 159-tka

Moderatorzy: metalman, kubajg

 #108117  autor: danloo23
 21 gru 2018, 11:05
Hej.
Przymierzam się do sprzedaży mojego Bravo, jako posiadacz wcześniej dwóch Alf 156 w grę wchodzi tylko i wyłącznie właśnie Alfa, do tej pory po głowie chodziła mi 159-tka w Ti z 2 litrowym dieslem ale ostatnio spodobała mi się Gulietta i teraz pytanie, co wybrać?
Ktoś z Was przesiadał się z Bravo na Giuliettę i może coś więcej napisać czy warto, czy lepiej zostać przy 159?
Pozdrawaim.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio zmieniony 21 gru 2018, 11:05 przez danloo23, łącznie zmieniany 2 razy.
 #108119  autor: 5turbo
 21 gru 2018, 11:27
Ze 159 jest jeden problem. Kupić nieupodlone (przez pseudo mechaników którzy są druciarzami), zmęczone życiem itp. Coraz częściej 159 ma młody człowiek który kupuje tanio, tanio naprawia i finalnie sprzedaje bo go przerasta. Dla mnie osobiście lepiej 159 się prowadzi, pomimo swojej ogromnej masy. Najlepiej z wszystkich alf nowszych się GT prowadzi. W julce widać już dużo oszczędności producenta. Maska dzwoni jak w tico, błotniki przednie od środka to jakaś farsa.
 #108131  autor: kubajg
 21 gru 2018, 17:51
159 to już auto konstrukcyjnie z 2005 roku i takie coś jak chociażby hydrauliczne wspomaganie dyskwalifikuje dla mnie ten samochód do jazdy na co dzień (pomimo iż prowadzenie jest naprawdę super)... to już nie ta epoka ;). Jeszcze rozumiem kupić zwykłą wersje za 15-20k, ale 2.0 JTDm z pakietem Ti to już dużo większa sumka. Plus to że pewnie 80% tych aut to już niezłe gruzy i ciężko będzie znaleźć coś ciekawego.
Giulietta oczywiście dużo młodsza i nowocześniejsza, szkoda tylko właśnie że widać w niej już te oszczędności... no i bagażnik 350 litrowy nie urywa tyłka :)

Tak czy inaczej, z tych dwóch zdecydowanie Giulietta.
 #108138  autor: Toolbox
 21 gru 2018, 20:26
Ja tam akurat tęsknię za hydraulicznym wspomaganiem. Poza autami klasy premium elektryka nigdzie nie działa równie dobrze.
 #108140  autor: kubajg
 21 gru 2018, 20:38
@Toolbox Jeździłem Giuliettą (co prawda wersją Veloce) i wspomaganie działa super, w trybie D z dość dużym oporem. Układ hydrauliczny to przeżytek, tym bardziej że w 159 przekładnie się dość mocno sypią (do tego była jakaś akcja serwisowa z wymianą wadliwych zbiorniczków i płynu na inny).
 #108142  autor: danloo23
 21 gru 2018, 22:08
Rozumiem że w 159-tce jest więcej miejsca a jak jest w Julce, bagażnik dużo mniejszy niż w Bravo, miejsca ogólnie mniej bo płyta chyba ta sama co w Bravolocie?

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

 #108143  autor: Gr3gory
 21 gru 2018, 22:23
Płyta nie jest ta sama co w Bravo, to inna konstrukcja. Bagażnik trochę mniejszy,ale nie ma tragedii, wózek wchodzi ;)
Julka lepiej się prowadzi od Bravolota (wielowahacz), ogólnie autko przyjemne, ale trochę damskie ;) u mnie jeździ żona.
 #108144  autor: kubajg
 21 gru 2018, 22:53
@danloo23 W 159 wcale nie jest dużo więcej miejsca, to dość ciasny samochód w środku jak na te wymiary zewnętrzne. Z resztą jak to w Alfach, to nie jest zbyt "użytkowe" auto. Ma wyglądać i fajnie się prowadzić. Bagażnik w wersji kombi (SW) ma 445l, mały otwór załadunku i wysoki próg...

Giulietta poza bagażnikiem jest w środku porównywalna z Bravo, czyli z tyłu też dość ciasno.
 #108149  autor: Toolbox
 22 gru 2018, 09:14
Jeździłem Julką, miałem Bravo. Wg mnie gabaryty wnętrza obu aut są identyczne. W Julce moim zdaniem siedzi się nieco wyżej przy maksymalnie obniżonym fotelu niż w Bravo (Julka miała fotele skórzane w wersji Exclusive, Bravo fotele Sport). Poza tym różnic nie dostrzegam. Bagażnik w Julce ma takie same kształty ale jest o ok. 10-12 cm płytszy i przez to wyraźnie mniejszy (pod podłogą siedzi wielowahacz). Jest otwór na narty. Julka nieco pewniej się prowadzi, zwłaszcza na zakrętach ale moim zdaniem nie jest to przepaść do Bravo i przy zwykłej codziennej eksploatacji nie czuje się wyraźnej różnicy. Wykończenie podobne choć Julka ma wyjątkowo tandetne boczki drzwi i wszelkie "dolne" plastiki w kokpicie. Tapicerka ze Sporta jest lepszej jakości. Pod linkiem moje wrażenia z jazdy Giuliettą (na starym forum FBK były jeszcze zdjęcia ale tu się nie przekleiły) :)

viewtopic.php?f=29&t=238
 #108229  autor: majak
 23 gru 2018, 14:41
Podepnę się trochę do tematu, bo zaczynam interesować się 159 Sportwagon. Julka jak dla mnie już zbyt plastikowa w środku no i gabarytowo podobna do Bravo. Dlatego biorę pod uwagę 159 w 2 wersjach silnikowych - 2.0 Multijet 170 km i najsłabszą wersję 1.9 120 km. Mieliście do czynienia ze 159 w którejś z tych wersji? Co sądzicie o tych 2 silnikach?
 #108230  autor: kubajg
 23 gru 2018, 14:43
1.9 8v to za mało do ciężkiej 159, chyba że po chipie. No i ta nieszczęsna skrzynia M32...
2.0 to zdecydowanie lepszy wybór i młodszy rocznik, ale cena oczywiście też odpowiednio inna ;)
 #108231  autor: majak
 23 gru 2018, 15:01
Ale w 2.0 multijet nie ma skrzyni M32? gdzieś czytałem że w 159 z dieslem ta skrzynia jest w każdym modelu. No i w 2.0 jest chyba ta słynna uszczelka smoka?
 #108259  autor: 5turbo
 23 gru 2018, 23:10
Nie zawsze jest F40. Bardzo krótko montowali. Potem PCC635
 #110781  autor: mariusz71
 02 lut 2019, 11:05
Jak dla mnie Gulietta z zewnątrz bardzo ładna ,stylowa z charakterem, ale w środku tandetna i dla rodziny za ciasna z tyłu.