• Kompaktowe kombi ok. 50k zł

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #109014  autor: Ozz
 07 sty 2019, 22:39
Przecież Bartek @LifeRelax lata tipolotem już rok jak nie dwa...
 #109091  autor: Sagan07
 08 sty 2019, 21:19
W marcu stałem przed tym samym wyborem (choć dla mnie nie była koniecznością wersja kombi). Auto w graniach 55-60k nowe z salonu. Wybór padł na Astrę IV Sedan 1.4 Turbo 140 KM. Niestety w tej kwocie nie było nic ciekawszego z segmentu C (w sumie w kompaktach wybór był niewielki). Bardzo chciałem Tipo, ale musiałbym dopłacić realnie 3-4 do Astry, żeby wyjechać z salonu no i niestety jakość użytych plastików w Fiacie wypada słabo w porównaniu z Oplem.

Za około 60k można kupić nieźle wyposażonego Yarisa, Rapida 1.0 TSI 110 (jakość wnętrza gorsza niż w Tipo), Fabie lub ewentualnie Clio (ja szukałem 1.2 TCE to w tej kwocie z kombi mógłby być już problem).

Jak na razie przejechałem 15,5k i nic się nie dzieje (oprócz haczącej skrzyni, ale TTTM). Dynamika jazdy jak silnikiem bez TURBO (80-120 na V w granicach 14 sekund, na VI około 20, na III poniżej 7 sekund), ale jak się pociśnie na obrotach to nie jedna Octavia 2.0 TDI/1.4 TSI 150 może się zdziwić na trasie.

Wydaje mi się, że w granicach 55-60k Astra IV to samochód najbardziej poprawny. W żadnej kategorii nie jest liderem, ale z drugiej strony w żadnej nie jest w ogonie. Niestety jak chcesz coś fajniejszego (chociażby nowy Ceed) to musisz szykować w granicach 80k, a to już inna liga jeżeli chodzi o kwotę na auto.
 #109097  autor: stpman
 08 sty 2019, 22:10
Jak już pisałem... Patrząc na to jakie problemy ma mój kolega z Astrą IV 1.4 Turbo to nawet na Opla nie patrzę.

Nowy Ceed Kombi z 1.4 140KM to po taniości 83k zł plus jakieś alusy. Plus 6k zł za automat, który chodzi mi po glowie coraz bardziej.

Tipo kombi z 1.4 T-Jet Lounge jest teraz za 65k zł z alusami 17', do tego Tipo można zrobić ma LPG i jeździmy tanio.
Można go u cinka podkręcić trochę ;)
Ale to nie ta jakość auta co "normalne" kompakty.
Z drugiej strony jak Tipo się zepsuje to jest luz w gaciach, jak taki cee'd czy inny golf padnie po gwarancji to trzeba nerki kroić ;)
 #109465  autor: LifeRelax
 14 sty 2019, 22:18
Jak Tipo to tylko z T-Jetem. Wersja 95KM wali się jak domki w Gruzji. A jak macie jakieś pytania co do Tipo, piszcie PM. Od maja 2017 zrobiłem nim 50k km.
 #109474  autor: kml
 14 sty 2019, 23:12
@stpman , tak z ciekawości jakie problemy z Astrą IV 1.4 Turbo? Mam Astrę IV 1.6 i po 1.5 roku padł bezpiecznik od spryskiwacz. Poza tym nic się nie dzieje. Od niedawna jest też druga w rodzinie 1.4 Turbo z gazem - ale ta to jeszcze pachnie świeżością ;)
 #109482  autor: stpman
 15 sty 2019, 07:40
@LifeRelax

Możesz przybliżyć o jakie problemy z 1.4 16V 95KM chodzi?
Przecież to był pancerny, bezproblemowy silnik...

@kml

Zatarta sprężarka klimatyzacji, uszkodzony parownik klimatyzacji, wymiana upg, wymiana turbo, notoryczne problemy z elektroniką, wycieki płynu chłodniczego, wycieki oleju przez jakiś wadliwy zaworek i tak w kółko.
Auto z 2014 roku, 160k km, pierwszy właściciel z polskiego salonu.
 #109516  autor: LifeRelax
 15 sty 2019, 19:37
Niestety 95km w Tipo bierze sporo oleju (chociaż tutaj opinie są podzielone), a po dodaniu LPG zdarzają się w różnych, nawet rocznych, autach problemy z wypalonymi zaworami etc. Także jeżeli do gazu, to tylko T-Jet. Po lekturze grup na FB 95tki bym nie kupił.

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

 #109518  autor: ulisses
 15 sty 2019, 19:42
W 95KM nawet na benzynie głowica potrafi szybko się poddać.
 #109519  autor: robs
 15 sty 2019, 20:42
Mój we wrześniu skończy 3 lata i po zmianie oleju po roku na Motula nie bierze oleju wcale. Przebieg prawie 40 kkm i głowica też cała i reszta zresztą też. Przebiegi 90% miasto.
 #109522  autor: kml
 15 sty 2019, 21:09
Niewykluczone, że obecnie to najpowszechniejszy silnik w tipo i procentowo sprawiać może tyle samo problemów co inne, ale ze względu na wolumen jest więcej opisanych problematycznych przypadków.. na bank znajdą się i zadowoleni użytkownicy i tacy, co mieli pecha.
 #115101  autor: stpman
 10 kwie 2019, 13:22
Podjąłem decyzję;) miałem kupować pod koniec roku, ale wszystko wskazuje na to, że we wrześniu Fiat wycofa z produkcji silniki 1.4 16V i 1.4 T-Jet (wchodzą nowe normy emisji spalin) i zastąpi je 1.0 FireFly.

Także spontanicznie kupiłem Tipo kombi, 1.4 T-JET w wersji S-Design plus koło zapasowe, plus Ori 18" felgi plus metalic.
Kolor czerwony-bordowy ;)
Ostatnia sztuka z 2018 zapodziała się na salonie ;)
71k zł, wydaje mi się, że dobra cena. Szkoda, że nie będzie kamery cofania ale wszystkiego mieć nie można ;)

Czyli znowu Fiat :D
 #115107  autor: LifeRelax
 10 kwie 2019, 14:37
Elegancko! Gratuluję decyzji. Obstawiam, że będziesz zadowolony, jak ja :-) jak masz jeszcze szansę, zweryfikuj, czy masz osłonę pod schowkiem, osłonę chłodnicy i uszczelkę maski. Jak nie, próbuj wyegzekwować od sprzedawcy :-)

Pozdr
Bartek

 #115108  autor: stpman
 10 kwie 2019, 14:40
Podobno już w 2018 nie było to standardowe wyposażenie i nie można się tego domagać...
@LifeRelax a ty jaką masz wersję wyposażenia i silnik?
 #115113  autor: LifeRelax
 10 kwie 2019, 16:30
Lounge HB 1.4 T-Jet LPG

Pozdr
Bartek

 #115215  autor: stpman
 11 kwie 2019, 21:53
Wersja S-Design jednak mnie do siebie nie przekonała na żywo. Biksenony w wersji eko a żarniki w cenie premium, felgi 18' to jeszcze nie na nasze drogi, połskóry takie sobie, żadnej rewelacji...

Wziąłem 1.4 T-Jet, Lounge, bordo metalik, ciemne szyby, pakiet bezpieczeństwa, pakiet Buisness Lounge (kamera, czujniki tył, nav, dab) tylko felgi 16 słabo wyglądaj, może dealer załatwi mi 17 jak da radę ;)
Cena? 70k zł, jak dla mnie uczciwa cena za takie auto ;)
 #115221  autor: LifeRelax
 11 kwie 2019, 22:10
A powiedz ile kosztował ten S Design którego sobie wypatrzyłeś? Zamiast xenonu zamontuj hid Vertex 55W. W lampie jest mnóstwo miejsca by upchnąć wszystkie przetwornice. Linia odcięcia zachowana, a świeca naprawdę dobrze. A jak będziesz miał jakieś pytania, pisz PW :-)

Pozdr
Bartek

 #115224  autor: stpman
 11 kwie 2019, 22:25
S-Design był za 71k zł plus 1200zł za akcesoryjne czujniki parkowania.

@LifeRelax Jak oceniasz tapicerkę w Lounge?
 #115240  autor: metalman
 12 kwie 2019, 08:26
Mój tata kupił w styczniu Tipo SW z T-Jetem w wersji Easy + pakiet DAB, NAV, czujniki parkowania za ok. 60k. Na razie jest bardzo zadowolony. Jasne, nie jest to jakaś super wypasiona wersja ale ma wszystko czego tata potrzebuje. Ja sam uważam, że to dość przyjemne auto.
 #115242  autor: LifeRelax
 12 kwie 2019, 08:57
Tapicerkę oceniam dobrze w kontekście jej utrzymania. Chociaż muszę pojechać do ASO z trzeszczącym fotelem kierowcy. Gdy wciskam sprzęgło trzeszczy lewa część podparcia uda. W korku to zwyczajnie wk**.

stpman załóż wątek o aucie to tam będziemy dyskutować :-)

Pozdr
Bartek


 #115243  autor: stpman
 12 kwie 2019, 09:11
Powiem tak: za katalogowe 85k zł bym tego auta nie kupił. Za wyprzedażowe 70k zł jest to wg mnie super okazja.
Jeździ się tym nieźle, choć silnik jest trochę takim mixem wolnossaka i turbo, bo maksymalny moment obrotowy dostępny jest teraz dopiero od 2500rpm.

@LifeRelax założę jak go odbiorę ;)
Czyli po świętach ;)
Jeszcze szukam ori 17" felg...