• Kompaktowe kombi ok. 50k zł

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #107946  autor: stpman
 18 gru 2018, 22:26
No to crossover'y ;)

Takie niby napompowane a bagażnik mają mniejszy niż kombik...
 #108001  autor: wrotecki
 19 gru 2018, 18:25
Widziałem Sportage na żywo i bagażnik wcale nie jest mały.
 #108002  autor: Ozz
 19 gru 2018, 18:27
Nie wiem czy dobrze pamiętam, chyba 450L (w tucsonie).

Dodano po 1 godzinie 19 minutach 53 sekundach:
Pardon, 503L.
 #108031  autor: wrotecki
 19 gru 2018, 22:01
Nie wiem na ile ma być kompaktowe :) Może Toyota Auris II (Tourer)?
 #108045  autor: stpman
 19 gru 2018, 22:44
Myślę o Aurisie, ale po jeden nudny strasznie, po drugie 95% używanych to auta poflotowe( wiadomo jak jest i jakie przebiegi potrafią mieć 3-letnie auta), po trzecie fajnie by było mieć ją jednak w hybrydzie a nie z 1.6, ale ceny...
 #108108  autor: Bardzozly
 21 gru 2018, 08:20
Skoda Yeti tez spoko warto rownież obejrzeć
Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 #108113  autor: Toolbox
 21 gru 2018, 10:03
Hybrydowej Toyi niezależnie od modelu i rocznika w dobrych pieniądzach nie kupisz. Te auta obecnie są na pniu kupowane przez taryfiarzy bo w mieście sobie radzą i faktycznie są mało awaryjne. Polski taksiarz odkrył amerykę i już nie chce Mietka albo Passerati w dieslu, chce hybrid drive :)
 #108152  autor: stpman
 22 gru 2018, 10:04
Hybrydowy Auris ma dwie zalety. Automat i niskie spalanie więc przerabiac na LPG nie trzeba. Ale auto takie sobie z wyglądu, i jednak drogie...
 #108157  autor: Toolbox
 22 gru 2018, 11:17
No i poza miastem jedzie słabo. Nie dla kierowców ofensywnych.
 #108354  autor: stpman
 26 gru 2018, 22:48
A jeździł ktoś z was 308 z 1.2 130KM?
 #108392  autor: Toolbox
 27 gru 2018, 19:07
Jeździłem Citroenem C4 z tym właśnie silnikiem - to bliźniak 308 z grupy PSA (mój kolega - handlowiec ma od 2 lat) 1,2 turbo, 3 cylindry, bezpośredni wtrysk. Auto bardzo zrywne do ok. 100 km/h, naprawdę biegi 2 i 3 to jest ogień - lepiej niż T-Jet 120, potem umiera jak T-Jet.

Niestety silnik ma poważne problemy z trwałością świec, turbiny i rozrządu. Kolega ma przejechane 96 tys km w 2 lata i świece są wymieniane co ok. 20 tys. km bo chodzi na 2 cylindry, wymiana cewek co 30 tys km (powód bezpośredni wtrysk, wysoka temperatura spalania, nagar), wymiana turbiny, rozrządu, smoka oleju, czyszczenie silnika po ok. 70 tys km, wymiana kompresora klimy po 50 tys. Generalnie w ciągu tych dwóch lat Kolega jechał na lawecie 3-4 razy. Poza tym wali błędy na desce niemal codziennie choć nic się teoretycznie nie dzieje. Natomiast bardzo dobre są hamulce, jak brzytwa, nie da się porównać do Bravo, sprzęgło, dwumas, półosie - nic się nie dzieje. Amory przód wytrzymały 50 tys km i dosłownie się rozleciały przy demontażu.

Uwaga z tego co mówili w ASO silnik ma pasek rozrządu ale pracujący w kąpieli olejowej ......... guma paska się rozpuszcza w oleju po ok. 40 tys km (producent zaleca wymianę co 90 tys) i drobinki gumy z paska zatykają układ olejowy, smok, smarowanie turbiny. Dlatego zatarciu ulega turbo, jak się przegapi to i silnik. Szczerze odradzam, chyba że wyłącznie na gwarancji i potem do sprzedania :( Byłby fajny silnik, dynamiczny, pali 2 litry mniej jak T-Jet ale cóż jak francuz wymyślił od nowa koło to ... kwadratowe :o
Ostatnio zmieniony 27 gru 2018, 20:17 przez Toolbox, łącznie zmieniany 2 razy.
 #108396  autor: wrotecki
 27 gru 2018, 19:35
To może Lexus CT200h ? Znajomy kupił takiego 7latka za ok 50k. Hybryda, bagażnik w miarę , gwarancja na baterię jest 10lat..
 #108401  autor: Toolbox
 27 gru 2018, 20:15
To ciekawe auto, wyraźnie w modzie i w popycie. Tylko z tą przestrzenią ładunkową to nie bardzo kombi :P
 #108407  autor: stpman
 27 gru 2018, 22:33
To mnie @Toolbox wyleczyłeś z 308 ;) jakoś Francuzom nie ufam... No nie i już...

Byłem dziś obejrzeć nowego Focusa i Ceeda.
Focus nie zrobił na mnie żadnego wrażenia. Wnętrze bardzo przeciętne, bagażnik w kombi jakiś mały... Z wyglądu też taki sobie, zwłaszcza tył. Nie jeździłem, bo jakoś nikt się mną w salonie nie zainteresował :)
Nowy Ceed... Hmmm fajny ;) ale trzeba chyba brać L+Buissnes Line ;) wnętrze całkiem spoko w porównaniu do Tipo nic nie trzeszczy, nie skrzypi, nie jest luźno. Plastiki, materiały ok. Design także spoko, bez fajerwerków. Wszystko generalnie na swoim miejscu, choć kierownica mogłaby być ciut grubsza.
Z zewnątrz jak dla mnie to Ceed Kombi miażdży ;) Bagażnik także spory, choć oszukują na tych litrach, bo narobią durnych schowków pod podłogą i stąd się te litry biorą.
1.4 140KM z manualem jedzie fajnie. I tyle. Auto bardzo ciche, silnika nie słychać, zawieszenia także. Skrzynia to jakieś cudo w porównania do Bravo.
Generalnie fajne auto, bez fajerwerków.
Zobaczymy co pokaże Toyota nową Corollą i VW nowym Golfem i Octavią.
Jest jeszcze siostrzane i30, ale jakoś mi się nie podoba...

P.S mieli na salonie proCeeda nowego. No jest sztos :) tylko ta cena...
Bo bagażnik prawie jak w kombi, a tył wygląda trochę jak Panamera w kombiaku ;)
 #108421  autor: Ozz
 28 gru 2018, 04:02
Ile za proceeda krzyczą? Stał już na ekspozycji czy jeszcze na parkingu? Czytałem, że w podstawie niecałe 95k zł. Full opcja 130k zł. Widziałeś cennik? Podobno dealerzy w kwestii cen za proceeda za rozmowni jeszcze nie są. Może cenniki nie do końca podopinane? Mocno ciekawi mnie to auto, muszę podjechać i obejrzeć na żywo.
 #108422  autor: stpman
 28 gru 2018, 07:21
Stał na salonie. Cennika jeszcze nie było. Facet tylko powiedział mi dokładnie to co napisałeś. Start od 95k zł za 1.0T.
Czyli GT Line z 1.4 140KM plus metalik to będzie jakoś 100k zł z hakiem.
Dla mnie za dużo jak za KIA i ogólnie nowe auto ;) choć gdyby nie cena to bym poważnie przemyślał :)
 #108429  autor: Ozz
 28 gru 2018, 10:02
95k za 1.0tb? Tak jak piszesz. :shame:
 #108431  autor: stpman
 28 gru 2018, 10:22
Szczerze, to zastanawiam się jeszcze nad Golfem VII z 1.5 130KM. Też ceny po rabatach są niezłe, pewne jak wejdzie nowy model to na stary będą rabaty.
Może i nudy, ale...
 #108448  autor: Sagan07
 28 gru 2018, 12:48
Lepszym pomysłem będzie 1.4 TSI 125. Zwykła turbina i brak koła dwumasowego w wersji z manualem i do tego lepsze osiągi w porównaniu z 1.5 TSI.
 #108457  autor: stpman
 28 gru 2018, 14:56
Tylko, że tego silnika już chyba nie produkują...
Konkluzja jest taka, że albo nowy ceed, albo uzywany Civic IX... ;)
Zobaczymy pod koniec przyszłego roku jak będzie się sytuacja rynkowa prezentować (i stan konta :D )