• Nowe Tipo albo ... - nowe i używane od 2011r. przebieg do 75.000 km, salon Polska - max. 60.000 zł

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #66653  autor: olo_mistrzu
 06 lip 2017, 21:18
Witam

Mamy temat "Tipo następca Bravo", temat "Konkurencja dla Bravo - co wybrać ?", ale nie mamy tematu - Co sensownego można kupić do 60.000 zł. Punktem wyjścia jest Tipo Lounge 1.4 t-jet za 59.000 zł z 2017r.

Szukam na przyszłość takiego auta, które będzie mogło konkurować z Tipo, albo będzie od niego "lepsze". Nie chcę zaśmiecać poprzednich tematów.

W związku z tym salon Polska, przebieg do 75.000 km i rocznik od 2011r., cena do 60.000 zł i nie więcej, bo nie mam tyle. Auto na lat minimum 6, a może więcej. Poproszę linki i komentarze ;).

Na chwilę obecną DS4 i Gulietta :). Co myślicie i w tle Tipo :). Nie ukrywam, że DS4 meeega mi się podoba.

https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-d ... 48ea1d6ecf

https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-rome ... 63bdfda8f4
 #66656  autor: Dziki
 06 lip 2017, 21:36
Dla mnie zdecydowanie pojedynek wygrywa DS4 i to nie tylko ze wzlędu na moc.
Jest po prostu według mnie ładniejszy, ciekawszy i na zewnątrz i w środku.
Oczywiście kupując taki samochód nie patrzy się tylko na wygląd i estetykę ale na wiele innych spraw.
Ja osobiście brałbym DS4 jak komornik meblościankę, gdybym oczywiście myślał poważnie o zmianie auta na nowsze i z lepszym wyposażeniem.
O kwestiach silnikowych się nie wypowiadam, bo nie jeździłem ani jednym ani drugim, ale co nieco swego czasu interesowałem się DS4 a o Alfie wiem tyle co z for internetowych.
Oczywiście każde z tych aut pewnie ma jakieś wady, mankamenty.
Jednak DS4 wydaje mi się bardziej interesującym autem, jeśli bym miał brać Alfę to raczej tylko QV i jeszcze bym się zastanawiał czy jednak nie Citroen ( jeśli można go tak nazwać).
 #66657  autor: olo_mistrzu
 06 lip 2017, 21:45
Właśnie "tylko ten silnik" w DS4. Podobno od 2010r. poprawiono rozrząd - który jest na łańcuchu. Podobno rozciągały się przed tym rocznikiem. Mamy tu dwumas (1000 zł) i turbinę. Koszty sprzęgła (600 zł), łącznik stabilizatora (50 zł), tył belka skrętna, przód zwykły wahacz (250 zł za markowy), tarcze od 200 zł, klocki od 150 zł - markowe. Rozrząd łańcuch za zestaw od 500 zł !!! Koszty są mega fajne jeżeli chodzi o części. Jest to auto premium nie ukrywajmy, a części jak "we fiacie ;)". "Tylko ten silnik". Ktoś coś więcej?
 #66665  autor: maciaty
 06 lip 2017, 22:16
Z rozrządem różnie bywa - niby poprawili a i tak może zacząć szumieć. Wadliwe były napinacze, przez co wyciągał się łańcuch. Ten sam problem dotknął diesli 2.0, bo wertowałem temat przed zakupem Bawarki. Teoria mówi, że mój silnik (N47 184KM) też już należy do tych "poprawionych" ale zobaczymy jak to będzie. Jeśli usłyszę "szum" to wymienię łańcuch z napinaczem i tyle. U mnie koszty tego zabiegu są duże, bo rozrząd jest z tyłu i trzeba targać silnik. W benzynie jest z tego co kojarzę z frontu więc koszta tragiczne nie są.
Poza tym, łańcuchy rozrządu nie są bezobsługowe, więc tak czy tak trzeba się z jego wymianą liczyć.

Co do samego auta, wybierając między TIPO a DS4 a Julką - zdecydowanie DS4. Silnik, wygląd, design. Julka na drugim miejscu ale zdecydowanie daaaleko za DS4. Tipo to przemilczę :)
 #66668  autor: olo_mistrzu
 06 lip 2017, 22:23
Jako "smaczek" - lekka goryczka, w DS4 tylne szyby nie są otwierane, ba nawet uchylić ich nie można :D .... w erze klimy nie jest to dla mnie problem, design ponad praktyczność, ale jestem lekko w szoku ;)....
 #66671  autor: olo_mistrzu
 06 lip 2017, 22:27
To jest kolego paku- DS, nie Citroen :)....tak jak Alfa to nie Fiat, Acura to nie Honda, Lexus to nie Toyota, Infiniti to nie Nissan i Maybach to nie Mercedes-Benz :kabuum: . Polecam "doczytać" i tak, to jest marka premium...można należeć do danego koncernu, ale tworzyć odrębną markę... markę premium...

Konkurenci Audi A3, Lexus CT, Volvo V40.

Obecnie cena nowego DS4 od 87 900 zł. To nie jest C4 :)....
 #66678  autor: Sagan07
 06 lip 2017, 23:12
Akurat oglądając DS4 i C4 (jak obydwa były jeszcze Citroenem) nie zauważyłem lepszych materiałów w DS4 (ale fakt, że mogłem wtedy nie zwracać na to uwagi).

Jeżeli chcesz nowy samochód to Tipo lub ewentualnie Pulsar w tej cenie (o ile dilerzy je mają jeszcze bo Nissan wycofuje ten model z Polski). Ja bym wziął jeszcze pod uwagę Focusa 1.5/1.6 Ecoboost (raczej używany). Na upartego można też 1.0. 100 KM ma 5 biegową skrzynię bez dwumasy, 125 KM ma 6 biegową z dwumasą (około 1000 zł). Obydwa mają potencjał na 150 KM po czipowaniu. Opinie o silnikach Ecoboost są raczej pozytywne.

Też się rozglądam za czymś w okolicach 60k (nowe lub rozsądne używane) w benzynie i samochody z silnikami THP odrzuciłem ze względu na duże ryzyko wystąpienia problemów z rozrządem (podobno modyfikacja nic nie dała, nadal są problemy i rozrząd trzeba wymieniać częściej niż np. w Fiacie pasek).
 #66690  autor: Alfa
 07 lip 2017, 00:33
Zrob sobie liste samochodow ktore sie Tobie podobaja , przejedz sie nimi wowczas bedziesz wiedzial w czym wybierac.
Ja nigdy nie myslalem ze kupie Julke , a jednak .
Pamietaj ze czasem warto wydac pare tys. wiecej i kupic nowy samochod - brak podatku , oraz pakiet ubezpieczen u dilera .
Nowa Julke z 2016 kupisz za 68tys .(wiem ze max.mialo byc 60, ale...) Sprawdzony T-JET120 , system DNA itp.
 #66696  autor: łysy
 07 lip 2017, 07:46
Może astra V? W oplu można dostać rabat rzędu 15%. Chociaz jak czytam ich forum to są tam informacjie o padających tłokach w 1.4 turbo.
 #66701  autor: Sagan07
 07 lip 2017, 09:14
Astra V niestety będzie w granicach 65k. Co do Pulsara to podobno wydali jakąś aktualizację oprogramowania i zużycie oleju spadło :P to ma być koniecznie samochód segmentu C?

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

 #66704  autor: łysy
 07 lip 2017, 09:21
To może roczne megane? Sprzedają od 55k ale silnik 100 km z turbo.

Wysłane z mojego Elegance_5_0 przy użyciu Tapatalka

 #66742  autor: olo_mistrzu
 07 lip 2017, 15:21
Albo iść w tym kierunku :). Honda Civic Ufo w nieśmiertelnym 1.8 benzina :)...

http://allegro.pl/show_item.php?item=68 ... ed831186a5
 #66747  autor: kolejarz
 07 lip 2017, 16:47
Brałbym Hondę lub Giuliettę ;) "Marka" DS to nic innego jak napompowany marketing i tyle. Wolałbym starego Citroena DS, o takiego na przykład: DS a nie jakieś takie przypudrowane cytryny...
 #66750  autor: LifeRelax
 07 lip 2017, 18:29
Jak kupujesz nowe auto, to rozwaz sprawdzony silnik :) to bylo miedzy innymi jedno z kryteriów w moim wypadku. A tym "przemilczanym" jezdzi sie całkiem przyjemnie ;)
 #66755  autor: Sagan07
 07 lip 2017, 18:53
Honda spoko tylko jest to silnik wolnossący (o wiele trudniejsza i droższa możliwość podniesienia mocy). I jeżeli chodzi o wyciszenie to jest chyba jeszcze gorzej niż w Bravo. Fakt faktem, że będzie raczej nie do zajechania.
 #66764  autor: Michał
 07 lip 2017, 20:59
Wyciszenie w UFO to jakaś patologia :) ja bym brał DSa, pod każdym względem lepszy od aut jakie były tu proponowane.
 #66794  autor: abezus
 08 lip 2017, 10:34
olo_mistrzu pisze: 07 lip 2017, 15:21 Albo iść w tym kierunku :). Honda Civic Ufo w nieśmiertelnym 1.8 benzina :)...

http://allegro.pl/show_item.php?item=68 ... ed831186a5
To nie jest "UFO" tylko generacja IX, "ufo" nazywano była generację VIII
Sagan07 pisze: 07 lip 2017, 18:53 Honda spoko tylko jest to silnik wolnossący (o wiele trudniejsza i droższa możliwość podniesienia mocy). I jeżeli chodzi o wyciszenie to jest chyba jeszcze gorzej niż w Bravo. Fakt faktem, że będzie raczej nie do zajechania.
Nie każdy kupuje samochód żeby podnosić w nim moc. Są ludzie którzy kupują auto i po prostu nim, jeżdżą.

Jeśli priorytetem jest benzyna to odrzuciłbym samochody PSA bo po prostu ich benzyny po 2010 roku są kiepskie. Wiadomo że szumnie twierdzą iż poprawili problemy z rozrządem, powiedz to ludziom którzy mieli niebagatelne problemy z tym poprawionym rozrządem. Ja kupując samochód zawsze najpierw patrzę na serce, wygląd później resztę. Jeśli weźmiemy pod uwagę silnik na pierwszym miejscu, to trzeba zacząć od hondy i ich 1.8 Pb, później Toyota i ich jednostki benzynowe z hydrauliczną kompensacją luzów zaworowych oraz oczywiście bez bezpośredniego wtrysku no i na miejscu trzecim żulietta ze starym sprawdzonym T-Jetem.
Każdy ma inne wymagania od samochodu, jak widać jeden patrzy żeby było co "zaczipować" drugi na wyciszenie, trzeci na jeszcze co innego. Najlepiej zrobisz jak rozpiszesz sobie listę priorytetów, później listę samochodów i dalej sobie będziesz szukał informacji o tych autach zapisując za i przeciw. Dosyć szybko powinieneś dojść do konkretów.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7