• Punto EVO

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #61066  autor: bahamut24
 06 maja 2017, 10:36
Witam,
Chcemy z żona kupić Punciaka EVO, ktoś ma albo wie na co zwrócić uwage przy zakupie używki? Jaki silnik najlepszy , ludzie chwalą te 77km 8V jednak mi troche mało mocy może być. Obecnie w Bravo mam 90 km . Patrzyłem na te MultiAir 105km jednak jakieś cuda wianki z wymianą oleju są, do ASO trzeba jeździć aby w komputerze inspekcje oleju zresetować :?: Jak multiair dogaduję sie z gazownią?
W cenie ok 22k za rocznik 2011-2013 raczej innego auta nie znajdę dlatego postawiłem na punto :fiat1:
 #61079  autor: Pympek
 06 maja 2017, 11:27
@kobra , kolega wyraźnie napisał że PUNTO, a nie BRAVO

1.4 8v 77km, najbardziej sprawdzony i pewny silnik, z usterek co pamiętam to wycieki na wybieraku biegów.. i na tym się kończy z tego co widzę na serwisie..
 #61080  autor: kobra
 06 maja 2017, 11:46
Napisał też
W cenie ok 22k za rocznik 2011-2013 raczej innego auta nie znajdę
Więc pozwoliłem sobie na info o tym autku tym bardziej ,że ma już BRAVO.
Jeżeli chodzi o EVO to musi wiedzie ,że z tyłu są Ledy i spalenie się światła powoduje konieczność wymiany całej lampy.
Tak przynajmniej było chyba ,że coś w tej kwestii się zmieniło .
 #61083  autor: Dziki
 06 maja 2017, 12:34
Za to w Bravo jak się zwali jedna plastikowa dźwigienka od sterowania klimatronikiem, to trzeba zrzucać całą deskę - koszt większy od lampy do EVO.
Prawdopodobieństwo spalenia leda w EVO i padnięcia aktywatora w BRAVO jest na dzień dziesiejszy takie same.
Ta sama sytuacja dotyczny między innymi klap wirowych w BRAVO - nie znasz dnia ani godziny...i nie czy padnie, tylko kiedy padnie.
 #61084  autor: bahamut24
 06 maja 2017, 12:40
kobra pisze: 06 maja 2017, 11:46 Napisał też
W cenie ok 22k za rocznik 2011-2013 raczej innego auta nie znajdę
Więc pozwoliłem sobie na info o tym autku tym bardziej ,że ma już BRAVO.
Jeżeli chodzi o EVO to musi wiedzie ,że z tyłu są Ledy i spalenie się światła powoduje konieczność wymiany całej lampy.
Tak przynajmniej było chyba ,że coś w tej kwestii się zmieniło .
To akurat wiem , ledy tak maja 8-)
 #61102  autor: Rafau
 06 maja 2017, 14:17
Tak z mojej strony, to czy jest sens wymiany Bravo na gorsze Punto Evo? To jednak auto konstrukcyjnie nawet starsze niż bravo, mniejsze, gorzej wyciszone, niższej klasy, osobiście nie widzę nic co by przemawiało za takim krokiem wstecz. Radziłbym już zmianę bravo 90km na t-jeta po lifcie, jeżeli ma być mocniejszy. Bo ten multiair 105km to trochę wynalazek, a 1.4 77 względem bravo 90 będzie raczej podobnie, a napewno nie lepiej. A koszty eksploatacji punto a bravo też będą porównywalne, jedyny plus to chyba rocznik ale 2 lata to prawie żadna różnica.
 #61107  autor: bahamut24
 06 maja 2017, 14:40
A mi sie wydawalo ze 2012-2007 to 5 daje a nie dwa. Bravo z turbo ciezko wyrwac za ten budzet.
Jechales w ogole EVO ? Bo ja tak i raczej gorzej wyciszone nie jest
 #61124  autor: Rafau
 06 maja 2017, 16:39
Przepraszam, jestem troche wczorajszy, nie zczaiłem ze ma byc to drugie auto obok bravo. Evo nie jechalem, jechalem grande punto i wg mnie jest glosniej niz w bravo nawet przy predkosciach ok. 100km/h, wiec moze w evo cos zmienili.
 #61127  autor: moris10
 06 maja 2017, 16:48
U nas dla żony miało być pierwotnie Punto Evo, ale teraz jednak będzie Fiat 500.
Evo to kontynuacja Grande Punto. Nawet niektóre tańsze Evo maja deskę z Grande Punto.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 #61131  autor: gumimis
 06 maja 2017, 17:11
Co do Punto:
- przy prędkościach >100km/h jest głośniejsze od Bravo;
- silnik 1.4 77km najbardziej optymalny, prosty i trwały
- przy spokojnej jeździe w trasie zejdziesz do ~5 - 5.5L
- idealne auto do miasta

Co do ledów z tyłu: tak, padają. U mnie w ciągu 5 lat lampa była: raz wymieniana na gwarancji, drugi raz naprawiana w ASO - koszt 100zł.
 #61225  autor: Damian0907
 07 maja 2017, 10:28
Ja mam Grande Punto 1.4 95Km Starjeta;) w wersji sport, jestem bardzo zadowolony. Na co zwrócić uwage:
1. Maska i klapa bagaznika od dołu ten sam problem co w Bravo
2. Ja u siebie robiłem łożysko na 6 biegu.
Ale teraz jakbym kupował to tjeta;)

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

 #61247  autor: Dareek
 07 maja 2017, 13:23
Kilka słów bo w rodzinie było GP 1.4 77koni z 2008 r. oraz Evo z tym samym motorkiem z 2013 r.
Wbrew pozorom te 2 autka mają róznie charakterystyki przez ..skrzynie biegów.
starsze GP ma dłuższe przełożenia i przez to więcej pali -średnio około 1,5 litra za to jest ciszej w środku.
nowsze ma krótsze i okropnie wyje przy prędkościach autostradowych - skrzynia 5- tka
W EVO masz ładniejsze wnętrze ale i S&S którego nie da się wyłączy nawet MES-em- owszem wyłączysz ale ..autka nie odpalisz.
Generalnie tyle różnic.
mojej koleżance poleciłem zakup fajnego GP w wersji sport z 95 konnym motorkiem - samochóa z 2006 r. i lpg ma ponad 200 tkm i lata nadal bez jakiś specjalnych kłopotów - oznak korozji brak- z wypasu- chyba 2 lub 3 sztuki jakie w pl sprzedały się w full wersji - panorama sub w bagażniku klimatronik tempomat czujnik deszczu el reg lędźwiowa etc
to co wkleił ogłoszenie chmm. żeby za GM z 2011 r. dac 26 tys- wybacz ale już nie
koledze we wrześniu 2016 z lepszym wypasem kupiliśmy za 21 tyś. 50 tkm nalotu salon pod kolanowa b&Me etc
 #61250  autor: gumimis
 07 maja 2017, 13:40
@Dareek różnice w spalaniu wynikają z modyfikacji silnika spowodowanej normami spalin - identyczna sytuacja jak w T-jetami 120 w naszych Bravo. Też to zauważyłem bo przez .MY2012 było GP 2006.
Co do systemu S&S - mam ten system i wyłączyłem go w normalnie w menu komputera. Jak wyłączyłem go tydzień po zakupie auta tak do dziś jest nieaktywny.
 #61252  autor: Dareek
 07 maja 2017, 13:54
nie tylko norma emisji spalin- uwierz - samochód w EVO ma wyższe obroty przy tych samych prędkościach- sprawdzaliśmy. W wersji Evo jaka była w domu jak i u kumpla który kupił Evo z 2011 r. nie było opcji w menu kompa a wyłączenie MES-em powodowało trup rozrusznika. :D