Czy ktoś z kolegów lub koleżanek ma jakieś doświadczenia z silnikiem PSA 1.2 110/130 KM? Bardziej chodzi mi o eksploatację niż wrażenia z jazdy (chociaż te też są mile widziane). Może ktoś z rodziny lub znajomych miał lub ma pojazd z tym silnikiem i mógłby powiedzieć coś więcej?
Generalnie chodzi mi po głowie Peugeot 208 (110 KM) lub Citroen C4 (130 KM) z tym silnikiem.
Na razie ustaliłem, że wersja 110 KM posiada skrzynię 5 biegową (średnio precyzyjną) i posiada dwumasowe koło zamachowe (pytałem dilera w kontekście nowego Citroena C3 110 KM, koszt zakupu około 2500 PLN).
Na papierze ten silnik wygląda bardzo ciekawie: 205 lub 230 NM, dobra elastyczność nawet przy wyższych prędkościach i relatywnie niskie spalanie. Pytanie tylko czy zrywa on ze stereotypem silników 1.6 THP i generalnie samochodów francuskich, czyli wszystko wygląda fajnie ale niestety się psuje. O ile mi wiadomo e-THP to konstrukcja w pełni PSA i nie ma nic wspólnego z silnikami THP skonstruowanymi wspólnie z BMW.
Każda opinia jest mile widziana
Generalnie chodzi mi po głowie Peugeot 208 (110 KM) lub Citroen C4 (130 KM) z tym silnikiem.
Na razie ustaliłem, że wersja 110 KM posiada skrzynię 5 biegową (średnio precyzyjną) i posiada dwumasowe koło zamachowe (pytałem dilera w kontekście nowego Citroena C3 110 KM, koszt zakupu około 2500 PLN).
Na papierze ten silnik wygląda bardzo ciekawie: 205 lub 230 NM, dobra elastyczność nawet przy wyższych prędkościach i relatywnie niskie spalanie. Pytanie tylko czy zrywa on ze stereotypem silników 1.6 THP i generalnie samochodów francuskich, czyli wszystko wygląda fajnie ale niestety się psuje. O ile mi wiadomo e-THP to konstrukcja w pełni PSA i nie ma nic wspólnego z silnikami THP skonstruowanymi wspólnie z BMW.
Każda opinia jest mile widziana