• 1.2 PureTech (e-THP) 110/130 KM

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #55593  autor: Sagan07
 19 mar 2017, 16:52
Czy ktoś z kolegów lub koleżanek ma jakieś doświadczenia z silnikiem PSA 1.2 110/130 KM? Bardziej chodzi mi o eksploatację niż wrażenia z jazdy (chociaż te też są mile widziane). Może ktoś z rodziny lub znajomych miał lub ma pojazd z tym silnikiem i mógłby powiedzieć coś więcej?

Generalnie chodzi mi po głowie Peugeot 208 (110 KM) lub Citroen C4 (130 KM) z tym silnikiem.

Na razie ustaliłem, że wersja 110 KM posiada skrzynię 5 biegową (średnio precyzyjną) i posiada dwumasowe koło zamachowe (pytałem dilera w kontekście nowego Citroena C3 110 KM, koszt zakupu około 2500 PLN).

Na papierze ten silnik wygląda bardzo ciekawie: 205 lub 230 NM, dobra elastyczność nawet przy wyższych prędkościach i relatywnie niskie spalanie. Pytanie tylko czy zrywa on ze stereotypem silników 1.6 THP i generalnie samochodów francuskich, czyli wszystko wygląda fajnie ale niestety się psuje. O ile mi wiadomo e-THP to konstrukcja w pełni PSA i nie ma nic wspólnego z silnikami THP skonstruowanymi wspólnie z BMW.

Każda opinia jest mile widziana :)
 #55683  autor: metalman
 20 mar 2017, 08:27
Sagan07 pisze:Pytanie tylko czy zrywa on ze stereotypem (...) samochodów francuskich, czyli wszystko wygląda fajnie ale niestety się psuje.
Ale to pytasz o stereotypy czy o rzeczywistość? Jeżeli o stereotypy to nie - moi znajomi nadal uważają, że najgorsze są auta na "F": Fiat, Ford i francuskie. Jeżeli o rzeczywistość to francuskie auta są bardzo wdzięczne. Sporo osób na naszym forum ma jako drugie auto "francuza" i sobie chwali. Co do samego silnika to jest on 3-cylindrowy (jakoś mnie to nie przekonuje) i jest to "uturbiona" wersja tych silniczków 1.0 i 1.2, które były montowane w Peugeotach 107 i Citroenach C1 - kilkoro moich znajomych pomyka tymi autkami i nie słyszałem żeby cokolwiek się z nimi działo. A 1.6 THP... Cóż, naczytałem się tyle o tym silniku, że jak kupowałem Peugeota to wybrałem starszy model żeby mieć jeszcze sprawdzone 2.0 EW10 ;)
 #55712  autor: łysy
 20 mar 2017, 11:51
Zapomnieli jeszcze o jednym na F, mianowicie ferrari :D
 #55740  autor: Dareek
 20 mar 2017, 15:29
Moja znajoma ma DS-a z THP- średnio raz w miesiącu laweta- ciągłe wycieki płynu chłodzącego kłopoty z turbiną błedy silnika utrata mocy- wiec naprawdę wdzięczny wóz ale dla ...producentów części. :D
 #55785  autor: Sagan07
 20 mar 2017, 20:08
Właśnie THP (1.6), czy e-THP (1.2)? Bo to znacząca różnica.

Co do stereotypów to poprzednim samochodem jaki miałem była Toyota Yaris II 1.33 i psuła się na potęgę (naprawy obejmowały nawet remont silnika), więc jak widać stereotyp to tylko stereotyp, a życie życiem.
 #55819  autor: Toolbox
 20 mar 2017, 22:33
Mój kolega ma służbowego C4 z silnikiem 1,2 130 KM od grudnia 2016 r. Nówka sztuka. Przejechał do dziś ok. 10 tys km (handlowiec) i nic się nie zepsuło ale był już 2 x w ASO bo wywala różne błędy. ASO coś tam kasuje i niby jeździ ale niesmak jest. Miałem okazję się przejechać i wrażenie dynamiki silnika jest zaskakująco dobre zwłaszcza od 30-40 km/h do ok. 140 km/h. Przy 160 już mocno puchnie. Miałem wrażenie, że do setki jest szybciej niż 120 T-Jet ale wg danych katalogowych C4 ma 10,6 do setki czyli sekundę gorzej niż Bravo stodwudziestka. Wygląd kwestia gustu, wnętrze poprawne, materiały niezłe, fotele bardzo dobre (takie a'la Sport). O awaryjności więcej napiszę za kilka miesięcy bo kolega robi tak z 4-5 tys km miesięcznie więc szybko przebieg poleci i może awarie też.