• Fiat Tipo - następca Bravo? -dyskusja, opinie..

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #117055  autor: LifeRelax
 15 maja 2019, 10:09
Tak, w tym miejscu warto zaznaczyć, że coś tam pomodzili z T-Jetem i ten najnowszy już nie jest tak skory do pracy z gazem. Gdzieś czytałem, że potrzebna teraz jest instalacja z dotryskiem benzyny .

Także pewnie jest to ostatnia norma jaką spełni ten silnik..

Pozdr
Bartek

 #117094  autor: stpman
 15 maja 2019, 18:15
A jesteś w stanie podać link, gdzie o tym czytałeś?
 #117103  autor: faradek
 15 maja 2019, 20:44
To raczej dotyczy wersji wolnossącej w której na LPG wypalają się zawory i gniazda zaworowe bo zrobili je z jakiego szitu.
 #117104  autor: krupniok200
 15 maja 2019, 20:58
jeżeli jest tendencja do wypalania a jest pośredni wtrysk to nie trzeba dotrysku benzyny robić. Albo pakujesz 4gen czyli faza lotna + lubryfikacja lub 5gen faza ciekła
 #117410  autor: glapek5
 22 maja 2019, 20:36
Lubryfikacja ma taki sens jak zaklejanie pęknięć na budynku plastrem.
Nie ma sensu. Dotrysk bardziej, ale jeśli silnik wymaga dotrysku do prawidłowej pracy to oznacza, że po prostu średnio współpracuje z LPG i warto to MOCNO przemyśleć.
 #121668  autor: Ardaenye
 03 wrz 2019, 11:51
Kumpel dostał Tipo SW 1.4 120 KM jako auto zastępcze to zrobiłem obaczajkę. Materiały w środku przeciętne, deska fajnie miękka ale reszta twarda i niezbyt dobra jakościowo. W porównaniu do Bravo jest gorzej. Boczki to się wręcz uginają miejscami. Wystający tablet jest paskudny ale funkcjonalnie jest nieźle. T-Jet też jakiś przymulony, łapie dopiero od 2500 RPM, nie podoba mi się to. Za to wyciszony zauważalnie lepiej, to na duży plus. Kierownica po 60kkm nalotu wyglądała jak nowa, przyjemna w dotyku rzekłabym że lepsza niż w Bravo. Generalnie nie nazwałbym Tipo następcą Bravo bo pod pewnymi względami to krok wstecz. Jako wozidło z punktu A do B jest całkiem spoko, ze względu na wyciszenie to nawet w trasę się nadaje. Szkoda tylko, że ten T-Jet ma moment tak bardzo podniesiony do góry.
 #121919  autor: kamilp7
 09 wrz 2019, 13:53
Miałem ostatnio okazję przejechać się Tipo (jak pasażer, ale zawsze:) powiem tak - nowe bravo to to nie jest. Bravo ma jednak ten pazur którego Tipo brakuje
 #121938  autor: robs
 09 wrz 2019, 21:24
No to teraz pojechałeś z tą Lineą. Jedyne co łączy Tipo z Lineą to to że Tipo jest również w wersji sedan.Jeździłem Lineą i dla mnie to to samo co Grande Punto jeśli chodzi o odczucia z jazdy. Tipo jednak jest klasę wyżej.
 #121947  autor: arg
 09 wrz 2019, 23:58
robs pisze:No to teraz pojechałeś z tą Lineą. Jedyne co łączy Tipo z Lineą to to że Tipo jest również w wersji sedan.Jeździłem Lineą i dla mnie to to samo co Grande Punto jeśli chodzi o odczucia z jazdy. Tipo jednak jest klasę wyżej.
Nie pojechał, bo nowe Tipo jest następcą zarówno Bravo i Linei. I nie jest klasę wyżej, bo również należy do segmentu C.
 #121952  autor: robs
 10 wrz 2019, 06:43
Linea to nie segment C. Raczej B plus że względu na wielkość bagażnika.
 #121967  autor: Toolbox
 10 wrz 2019, 12:33
Tipo też nie choćby z uwagi na szerokość nadwozia/kabiny. Nie podzielam zdania, że Tipo to odpowiednik Linei ale też nie zgodzę się że to pełnoprawny segment C.
 #121971  autor: robs
 10 wrz 2019, 12:59
Tipo jest większe w środku od Bravo i ma większy bagażnik nawet w HB niż Bravo,więc dlaczego Bravo to segment C?
 #122014  autor: arg
 11 wrz 2019, 18:49
robs pisze:Linea to nie segment C. Raczej B plus że względu na wielkość bagażnika.
Tak, według polskiej Wikipedii, widziałem, zwał jak zwał. Według niemieckiej C, angielskiej C, francuskiej C itd. Segment C to klasa niższa średnia aka kompakty i wątpię, że ktokolwiek tworzący tą klasyfikację zamknął ją w ścisłych ramach dotyczących rozmiaru bagażnika, długości czy szerokości nadwozia i innych. Zresztą ta klasyfikacja jest naciągana w każdą możliwą stronę. Octavia, która ma baaardzo dużo miejsca, też jest w klasie C, choć zapewne mogłaby być wrzucona do D, ale w D jest Superb, tu chyba jasno widać wyznacznik.

Tipo zastąpiło Lineę i Bravo, bo skończyła się ich produkcja i zamiast wprowadzać dwa nowe modele wprowadzono jeden w trzech wersjach nadwozia, proste.
 #122020  autor: moris10
 11 wrz 2019, 20:02
Patrząc po wymiarach to Tipo mogłoby konkurować np. z BMW serii 3 :) a to jednak nie ta klasa.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 #122026  autor: abezus
 12 wrz 2019, 05:49
arg pisze: 11 wrz 2019, 18:49
robs pisze:Linea to nie segment C. Raczej B plus że względu na wielkość bagażnika.
Tak, według polskiej Wikipedii, widziałem, zwał jak zwał. Według niemieckiej C, angielskiej C, francuskiej C itd. Segment C to klasa niższa średnia aka kompakty i wątpię, że ktokolwiek tworzący tą klasyfikację zamknął ją w ścisłych ramach dotyczących rozmiaru bagażnika, długości czy szerokości nadwozia i innych. Zresztą ta klasyfikacja jest naciągana w każdą możliwą stronę. Octavia, która ma baaardzo dużo miejsca, też jest w klasie C, choć zapewne mogłaby być wrzucona do D, ale w D jest Superb, tu chyba jasno widać wyznacznik.

Tipo zastąpiło Lineę i Bravo, bo skończyła się ich produkcja i zamiast wprowadzać dwa nowe modele wprowadzono jeden w trzech wersjach nadwozia, proste.
Nic dodać nic ująć. Niestety wersja sedan stylistycznie kojarzy mi się również z lineą a w dodatku co gorsza ze sieną. Bardzo złe rzeczy. Jedynie kombi jakoś wygląda, a wiadomo kombi to trumniak.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18