Proszę Cię - nie przy piwie takie wpisy bo ze śmiechu rozlałem a szkoda!!
Jeszcze raz napiszę - co było złego i jest w samym silniku T -JEt? coś poprawiali? nic!!
Ja wiem że każdy swoje chwali ale co jak co silniki benz jak i diesla FCA wyszły naprawdę super i nie szukajmy dziury w całym.
a co do wyższości TB nad N/A -to mam wrażenie że chcesz oszukać fizykę=- no to ok - ale do Twojej wiadomości nim ty cokolwiek z silnika 1.8,2.0 wolnossaka wydusisz to już dawno z przodu będzie T- JET- auto jedzie momentem obrotowym- popatrz na parametry- tam gdzie T-JEt ma max moment oborowy (okolice 1750 obr) to silnikowi wolnossącemu 1.8 moment jest na niemal zerowym poziomie. efekt- wciskasz gaz i nie dzieje się nic do czasu jak nie nabierze wysokich obrotów.
Auto wolnossące żeby jechało od samoego dołu musi mieć POJEMNOŚĆ a tego 1.8 czy 2.0 nie ma niestety bez kręcenia auta ponad 4 tys obr. Owszem do dostojnego toczenia jak najbardziej. Kwestia wymagań.
Ja z kręcenia silnika wysoko żeby jechało cokolwiek oprócz wysokiego spalania i hałasu nie widzę zalet.
a co do reszty
Każdy ma swoje priorytety i swoje poglądy i tego się 3majmy- dla mnie marki japońskie nie mają nic do zaoferowania. wygląd - od nudnego (auris) do b. kontrowersyjnego (civic) Silniki w japońcach też nie ma co wybrać- przykład 120 ps z 2.0 w Maździe 3? jakiś żart za ogromną kasę. O blacharce czy lakierze nie będę wspominał- ostatni przykładowy pomiar mazdy CX-5 -55 mikronów na drzwiach czy masce. Moja julka ma we wnęce koła zapasowego o wiele więcej.
Dodano po 7 minutach 28 sekundach:
Ozz pisze: ↑19 sty 2018, 14:02
Osobiście nie chwalę, ani nie ganię tsi. Ale przykład sprzed 2 miesięcy. Kuzyn brał superba L&K z salonu wimar-modlińska. Chciał 1.8 lub 2.0 tsi. Sprzedawcy mu wprost odradzili te motory i jeździ tdi...
Także prawda, jak zwykle, leży gdzieś pośrodku.
Ps.
Każda sroka swój ogonek chwali...
Kulturalnie zaproponuję, może odejdźmy już od tematu tsi.
tak na koniec off topu- dla mnie wyuczony tekst sprzedawców VAG wygląda tak- "proszę Pana - chcę benę - no ok ale wie Pan - proszę dokupić dodatkowe przedłużenie gwary ponieważ rożnie bywa z tymi jednostkami- owszem oszczędna nowoczesna ale tak na wszelki wypadek!"
nie jestem przeciwnikiem żadnej marki nawet VAG mi się wiele aut podoba ale po prostu z czasem przychodzi zapotrzebowanie na spokój a nie testowanie na własnej osobie za moja kasę.
jeżdżę czym jeżdżę i sprawia mi to fun i tego życzę innym userom czy grupy FCA, VAG, PSA czy innych marek!