• Fiat Tipo - następca Bravo? -dyskusja, opinie..

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #52538  autor: olo_mistrzu
 21 lut 2017, 19:30
[wątek przeniesiony z innego tematu..]

Miałem okazję przez weekend testować Tipo w sedanie 1.3 MJTD 95KM. Auto bardzo fajne do ekonomicznej jazdy. Na trasie 200 km zrobiłem średnie spalanie 3.7 litra jadąc 90-110 km/h. Dodam, że były 2 odcinki, że leciałem po 180 km/h na Nowy Dwór Gdański. Auto bardzo fajnie wyciszone, nie słychać, że jedzie się dieslem. Skrzynia 5-biegowa bardzo "płytka". Po chwili idzie przywyknąć, miałem momentami wrażenie, że biegu nie wbiłem, bardzo krótki skok lewarka.

Odnośnie wersji benzynowej 1.4 95 KM to hatchback ma masę własną 1270 kg - 12,1 s do 100 km/h, a sedan 1225 kg - 11,5 s/ 100 km/h - wartości na papierze. To lepiej niż Braviszon czy Stasiek (Stilo ;)) z tymi samymi jednostkami. Uważam, że do "normalnej" jazdy zarówno w trasie jak i do miasta spokojnie wystarczy. Oczywiście w trasie redukcja i piłowanko po obrotach, ale się da - miałem stilo 1.4 95KM i wiem, że można :).
 #52641  autor: olo_mistrzu
 22 lut 2017, 18:00
Panowie jeździłem właśnie Tipo hb wersja lounge 1.4 T-Jet 120 km. 200 km miał tylko przejechane. Zakochałem się w tym aucie. W porównaniu do Tipo sedana 1.3 MJTD to jest istny pocisk. Powiem nawet, że porównywanie do mojego 1.9 8v 120 km jechał, troszkę wyżej - bo od 3.000 obrotów był kop. Bagażnik 440 litrów - potęga, jakiś taki ustawny mega. Już wiem na co zbieram :).
 #53533  autor: łysy
 02 mar 2017, 20:30
Tipo S Design. Są biksenony i osiemnastki. Póki co hb.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
 #53535  autor: Sagan07
 02 mar 2017, 20:53
Czy ktoś się orientuje, czy w Tipo jest to samo sprzęgło, dwumas, skrzynia i turbo co w Bravo 1.4 T-JET? Chodzi mi o porównanie T-JET ze skrzynią C635. Czy do Tipo T-JET podejdą wtryski od Corsy OPC? To by rozwiało wiele wątpliwości związanych z kosztami eksploatacji oraz czy droga którą podążają osoby modyfikujące T-JET w Bravo jest taka sama lub zbliżona dla Tipo.
 #53546  autor: 68oct
 02 mar 2017, 22:21
http://motoryzacja.interia.pl/raporty/r ... Id,2362238

Tipo ma vl39 @Sagan07

Wysłane z mojego Q10 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 03 mar 2017, 08:50 przez metalman, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Dodano brakujące znaczniki [url] [/url] do linków.
 #53654  autor: olo_mistrzu
 03 mar 2017, 18:44
LifeRelax pisze:...

11,5% to upust przy zakupie na firmę. Dla osób fizycznych jest 3%.
Kolego polecam podjechać do fiata. Ja nie prowadzę firmy i taki upust 11,5 % dostałem. Było już kilka nowych fiatów w rodzinie, może troszkę inaczej podszedł, ale myślę, że jak masz gadane, to taki upust wyciągniesz jako osoba fizyczna.
 #53675  autor: Dareek
 03 mar 2017, 21:08
Ostatnio zmieniony 06 mar 2017, 07:28 przez metalman, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Dodano brakujące znaczniki [url] [/url] do linków.
 #53689  autor: robs
 03 mar 2017, 22:01
Ja dostałem 10%.Im wyższa wersja wyposażenia tym większy rabat.
 #53952  autor: łysy
 06 mar 2017, 10:39
Porównywałem kiedyś kombi:

wymiary w mm:
dł.,
szer.
wys.
rozst. osi.

TIPO SW
4571
1792
1514
2638

Astra ST
4702
1809
1499
2662

Golf Variant
4562
1799
1481
2635

Leont ST
4535
1816
1454
2636

Megane grandtour
4626
1814
1441
2717

Tipo SW rozstaw osi większy niż w golfie i leonie jesli brać aptekarską miarą.
 #54035  autor: bartli
 06 mar 2017, 20:05
Ja właśnie testuję do piątku Tipo HB 1.4 120KM w pełnym wypasie. Auto ogólnie przyjemne, czuć że jest to zdecydowanie nowsza konstrukcja od Bravo. Zawias jest komfortowy i auto się fajnie prowadzi, układ kierowniczy lepszy niż w naszych Bravo ale... silnik działa tragicznie. Pedał gazu jest jakiś strasznie gumowy, i przy spokojnym naciskaniu gazu to Tipo w ogóle nie jedzie :mur: :mur: W Bravo 1.4 tjet jakoś przyjemniej działa. Fajniej idzie od dołu, nie trzeba tak cisnąć gazu i wchodzić na obroty żeby to jakoś jechało normalnie. W Tipo na duży plus wyciszenie, bo w Bravo jest jednak głośno już przy ok. 130km/h.
Więcej relacji zdam później jak jeszcze trochę pojeżdżę :)
 #54037  autor: Sagan07
 06 mar 2017, 20:22
Mnie się Tipo bardzo podoba. Jedyny minus to cena, która za wersję 1.4 T-JET jest trochę przesadzona. Co do Astry V to zasięgnąłem języka i jest kilka zalet i kilka wad:

- 1.4 125/150 z systemem Start/Stop nie posiada koła dwumasowego i posiada skrzynię M22,
- 1.4 125/150 bez Start/Stop posiada koło dwumasowe i skrzynię M32 (90% aut ze stocku są z tym silnikiem, bo podobno klienci nie interesują się wersją z S/S),
- rodzina silników SIDI to zupełnie nowe konstrukcje mające niewiele wspólnego z 1.4 120/140 z Astry IV,
- na forum astra5klub już dwie osoby miały pęknięty pierwszy tłok w wyżej wymienionym silniku (podobno więcej tematów z tym związanych jest na jakimś angielskim forum). Naprawa polegała na wymianie tłoka i chyba szlifie cylindra (nie jestem pewien),
- z informacji jakie uzyskałem rabat rzędu 15-16% jest do osiągnięcia dla klienta indywidualnego kupującego za gotówkę (liczony oczywiście od ceny cennikowej, która jaka jest każdy wie),
- informacja niesprawdzona: gdzieś czytałem, że 1.4 SIDI miał jakąś wadę fabryczną którą próbowano naprawić aktualizacją oprogramowania. Podobno samochody na RM2017 nie miały już tej wady - podaje tą informację tylko jako ciekawostkę,
- według pomiarów wersja 1.4 125 przy niższych prędkościach jest bardziej elastyczna niż 1.4 150 (pewnie inne zestopniowanie skrzyni biegów),
- podobno 1.4 125 i 1.4 150 to mechanicznie identyczne silniki różniące się tylko oprogramowaniem. Obydwa mają potencjał na 170-180 KM (290-300 NM) po chipie.

Generalnie nie jest tak różowo jakby się mogło wydawać. Ogólnie samochód ma dobre opinie, ale jak widać zdarzają się poważne problemy.

Pod względem sprawdzonej konstrukcji jednak Tipo T-JET ma wyraźną przewagę. Wiemy jakich awarii i po mniej więcej jakich przebiegach można się spodziewać a wydaje mi się, że na tle konkurencji nie jest ich tak wiele. Warto się zorientować wcześniej na temat cen części zamiennych (tutaj mamy komfort, że Pympek zawsze może w tej kwestii pomóc).
 #54483  autor: SzpicBrodka
 10 mar 2017, 09:34
Jestem po jazdach testowych nowym Tipo hb, lounge z silnikiem diesla 1.6 120KM, koła 17. Przejechałem ok 500 km.
Wrażenia - 1) silnik: w porównaniu do mojego bravo z takim samym silnikiem czuć wyraźniej tych 20 Nm więcej. Ciekawe, bo nie wiele więcej niż mam a jednak różnica jest... W kabinie nie słychać że to diesel. Silnik trochę inaczej ułożony w komorze, tzn wyżej i prześwit w porównaniu do bravo jest wyższy - nie haczę spodem. Spalanie wg wskazań komputera wyszło mi średnio 5,2 l/100 - nie była to jazda "emerycka"- zwyczajna, użytkowa (obecne moje bravo od nowości spala średnio ok 5.6 l/100)
2) wygląd : imho może się podobać i z zewnątrz i w środku. miałem do dyspozycji kolor niebieski mediterraneo - dla mnie kolorek super. Gdy kolega wszedł do garażu i zobaczył auto, zapytał czy to jakiś SUV? hahahaha Faktycznie w małym garażu wydaje się wysoki, zwłaszcza przód. Subiektywnie wnętrze bardziej przestronne niż w bravo no i więcej miejsca z tyłu! siedziska dłuższe i wygodne mimo że twarde. Plastiki w drzwiach chyba zbyt plastikowe:P, ale wg mnie dramatu nie ma. Ciekawi mnie jedynie jak będzie z trwałością tego materiału (coś jakby alcantara) w boczkach drzwi... W końcu normalny podłokietnik a nie jakaś klapka którą mam w bravo.:)
3) prowadzenie - dość pewnie trzyma się drogi, nie jest głośno nawet przy 160km/h- więcej nie jechałem:P. Sedanem na łukach chyba bardziej bujało (jeździłem też sedanem mjet) . Lewarek biegów wysoko, ale mając rękę na podłokietniku wygodny do zmiany biegów. Podczas deszczu nie zauważyłem żeby woda bardzo płynęła na szybę boczną tak jak w bravo. Wydaje mi się, że kształt auta i zawirowania powietrza sprawiają, iż podczas deszczu tylna szyba szybciej jest zachlapana. Chyba tyle moich spostrzeżeń.
Podsumowując, fiat bravo to rewelacyjne auto, które nigdy mnie nie zawiodło:), żal się rozstać (mimo, że to nie żona )
Zazwyczaj auta zmieniam co 6-7 lat i teraz przyszedł ten moment. Polubiłem markę Fiat, zresztą całe życie jeżdżę autami na F. hahahhaha. Po Bravo jestem zdecydowany w 99% na zakup Tipo, właśnie w dieslu ze względu na długie dystanse, które pokonuję. .. Dziękuję za uwagę ;)
 #55521  autor: Toolbox
 19 mar 2017, 07:28
Po wielu dyskusjach m.in. na tym forum postanowiłem ogarnąć temat i sprawdzić to Tipo na żywo. Moje wrażenia są fatalne. Auto nawet w wersji Lounge jest gorzej wykończone wewnątrz od Bravo z wnętrzem Sport. Tandetny twardy plastik jest nawet na górnej części drzwi. Bylejakość do potęgi. Nie ma drugiego modelu w klasie kompakt z takimi materiałami wykończeniowymi (a jestem w trakcie wymiany auta więc objeździłem już wszystkie modele tej klasy dostępne na rynku). Kształt deski jak wiadomo jest kwestią gustu ale moim zdaniem Bravo po 10 latach od rozpoczęcia produkcji bije na głowę Tipo. Fotele (Lounge) odstają o lata świetlne od Sporta, dźwignia ręcznego jak w najtańszych japońcach, plastik, twardo, plastik. Rozmawiałem ze znajomym kierownikiem sprzedaży w salonie Fiata i powiedział, że Tipo sprzedaje się nieźle ale tylko w najtańszych wersjach i tylko sedan. 5D to model skazany na porażkę i po obejrzeniu tego auta nie dziwię się dlaczego.
 #55921  autor: lukasbv
 21 mar 2017, 22:07
Można mówić różne rzeczy, ale niestety Tipo sprawia wrażenie auta budżetowego. Jeżeli chodzi o klasę kompakt to jest to obecnie najsłabiej wykończone auto (np fatalne wykończenie boczków drzwi, czy tunelu środkowego). Mój pierwszy kontakt to były targi w Poznaniu (tu akurat sedan) i po innych autach segmentu (choćby niewiele droższa Astra), było zwyczajnie słabo. W 5d czy kombi niewiele się w tej kwestii zmieniło. Nie chodzi tylko o same materiały, ale o to jak to wszystko razem wygląda. Tym bardziej rozczarowanie było większe, bo lubię Fiaty i kibicuję tej marce. Inna kwestia, że ogólnie ze względów technicznych to naprawdę dobry samochód. Świetne, sprawdzone silniki, proste zawieszenie - jako używka będzie bardzo atrakcyjną propozycją.
 #56071  autor: stpman
 22 mar 2017, 19:18
Panowie porównując TIPO do innych aut z segmentu "C" trzeba patrzeć nieco przez pryzmat ceny.
Obecnie sensowny Golf, czy i30 to wydatek już prawie 90k zł! To ja wolę mieć ciut gorzej wykończone auto, ale z dobrym wyposażeniem za 70k zł.
Generalnie ceny nowych aut poszybowały w górę i to drastycznie w przeciągu ostatnich 3-4 lat.
 #56586  autor: Alfa
 27 mar 2017, 13:20
Tipo to taki nastepca Linei ,a nie Bravo .
Najmocniejszy oferowany silnik ma 120KM , na chwile obecna brak mozliwosci zakupu xenonow , tylko jeden typ tylniego zawieszenia (belka) ....wszystko wskazuje na to ze jest to samochod budzetowy i fajerwerkow w nim nie bedzie, cos w stylu Skody Rapid czy tez Citroena C-Elysée . Dlatego najbardziej oplacalny zakup to podstawowa wersja , wyzsze wersje zaczynaja byc drogie w stosunku do tego co oferuja.
Tipo nie moze konkurowac z "prawdziwymi " kompaktami , no chyba ze cena , wowczas jest bezkonkurencyjny.
Astra , Golf ,Megane...... ,czy Giulietta te samochody prowadza sie znacznie lepiej , mozna wybierac w silnikach 100,200,czy 300 konnych , maja reflektory Led lub Xenon , a w Tipo jak widac bieda dlatego jego cena jest nizsza .
Jeden ceni sobie to ze silnik jest wolnossacy i mozna go zagazowac , a inny cieszy sie ze ma 300KM TURBO bo bedzie mozna taki silnik jeszcze podkrecic.
Samo zycie :D

Osobiscie bym go nie kupil bo to by byl krok wstecz po Bravo :)
 #58032  autor: gumimis
 09 kwie 2017, 12:01
Wczoraj miałem okazję odwiedzić klika salonów Fiata celem wyceny Tipo kombi z LPG ponieważ mój brat zdecydował się kupić takie. W każdym salonie, w którym byliśmy, musieliśmy stać w kolejce do sprzedawcy - każdy robił wycenę Tipo i umawiał się na jazdy próbne. w każdym salonie, dowiedzieliśmy się, że przez najbliższe 3-4 miesiące nie ma szansy na auto ze "stocku" - wszytko jest już zarezerwowane.
A jeżeli mówimy o wykonaniu wnętrza i jakości użytych materiałów - aktualnie jest taka tendencja, że każde nowe auto, ze średniej półki jest gorzej wykonane od poprzednika. Ta sama tendencja jest u Fiata: Stilo miało wnętrze z lepszych materiałów niż Bravo. A co do materiałów z Tipo: na tle konkurencji nie są one złe, w dotyku są OK, tylko ich estetyka nie powala....
 #58268  autor: gucio1960
 10 kwie 2017, 23:33
Skoro jest dość napięta wymiana zdań może wypowiem się na temat Tipo.
Oglądałem dzisiaj Tipo w wersji Long cena 66tys z silnikiem 1,4 T-jet nie odbiega ona od przeciętnych samochodów
obecnie produkowanych,na pewno jest dobrze wyposażony sama karoseria nie robi szału i mogła być ładniejsza.
Porównał bym go z fiatem Linea i raczej jest jej następcą chociaż w środku jest większy i odziedziczył podzespoły
silnik zawieszenie hamulce z Bravo.
Jeśli chodzi o cenny to na tle konkurencji jest atrakcyjny,można znaleźć ładniejsze samochody np. Megan.
Osobiście podoba mi się Grancupe ale tam za lepszy standard trzeba słono zapłacić i nie mówimy o różnicy
10 tys ale cena dobrze wyposażonego modelu może przekroczyć 100tys.
Wszystkie modele Fiata cenowo są bardzo blisko i myślę że za dwa lata będzie można kupić Tipo z T-jet w
cenie od 50-60 Tys w wersji najwyżej oczywiście po rabacie i na tyle wyceniam wartość tego samochodu.
W obecnej cenie Tipo wybrał bym Fata 500x z silnikem 140KM ,można kupić go w tej cenie lub dopłacił
do Alfy Giulietty i można wyrwać na wyprzedaży super wyposażone modele z silnikami 150KM,
a cena nie przekroczy 82tys.
Fiat Tipo to budżetowy samochód i tak trzeba go przyjmować.
Wszystkim którzy oczekują coś więcej pozostaje Alfa .
 #58654  autor: Pympek
 13 kwie 2017, 19:08
Tipo rewelacyjnie się sprzedaje :) był również okres że nie było co sprzedawać, bo stok był pusty, i oczekiwanie za następnymi.
i to w każdej wersji od takiej za ~~45-46 tyś po najdroższego którego sprzedaliśmy to ~~83 tyś

w naszym salonie 85% to prywatni ludzie,
większość ludzie w powyżej 40lat.
 #59046  autor: Barto
 16 kwie 2017, 09:52
olo_mistrzu pisze:
Barto pisze:Nie napalał bym się na wyprzedaż Tipo :D U nas w tym roku zakończyła się w połowie grudnia :D A i tak jakiś dodatkowy rabat Fiat dołoży dopiero z miesiąc temu :kasa:
http://stock.fiat.pl/szukaj?marka=fiat& ... &strona=15

Kolego wyprzedaż nadal trwa, popatrz ile zostało sedanów z 2016r. Wyprzedaż to nie tylko jeden salon. Po auto można jechać i na drugi koniec Polski, jeżeli spełnia moje oczekiwania :).
No widze właśnie na pierwszej stronie dziwolągi 1.6 diesel albo 1.6 automat... Albo pierwszy lepszy z brzegu http://stock.fiat.pl/43123/fiat-tipo-se ... ed=0&adv=0 No okazja taka ,że chyba zaczne sie już pakować i jade do Poznania :D Za 500zł więcej spokojnie można takiego z bieżącego rocznika kupić i nie zarejestrowanego ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18