• Fiat Tipo - następca Bravo? -dyskusja, opinie..

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #52538  autor: olo_mistrzu
 21 lut 2017, 19:30
[wątek przeniesiony z innego tematu..]

Miałem okazję przez weekend testować Tipo w sedanie 1.3 MJTD 95KM. Auto bardzo fajne do ekonomicznej jazdy. Na trasie 200 km zrobiłem średnie spalanie 3.7 litra jadąc 90-110 km/h. Dodam, że były 2 odcinki, że leciałem po 180 km/h na Nowy Dwór Gdański. Auto bardzo fajnie wyciszone, nie słychać, że jedzie się dieslem. Skrzynia 5-biegowa bardzo "płytka". Po chwili idzie przywyknąć, miałem momentami wrażenie, że biegu nie wbiłem, bardzo krótki skok lewarka.

Odnośnie wersji benzynowej 1.4 95 KM to hatchback ma masę własną 1270 kg - 12,1 s do 100 km/h, a sedan 1225 kg - 11,5 s/ 100 km/h - wartości na papierze. To lepiej niż Braviszon czy Stasiek (Stilo ;)) z tymi samymi jednostkami. Uważam, że do "normalnej" jazdy zarówno w trasie jak i do miasta spokojnie wystarczy. Oczywiście w trasie redukcja i piłowanko po obrotach, ale się da - miałem stilo 1.4 95KM i wiem, że można :).
 #52641  autor: olo_mistrzu
 22 lut 2017, 18:00
Panowie jeździłem właśnie Tipo hb wersja lounge 1.4 T-Jet 120 km. 200 km miał tylko przejechane. Zakochałem się w tym aucie. W porównaniu do Tipo sedana 1.3 MJTD to jest istny pocisk. Powiem nawet, że porównywanie do mojego 1.9 8v 120 km jechał, troszkę wyżej - bo od 3.000 obrotów był kop. Bagażnik 440 litrów - potęga, jakiś taki ustawny mega. Już wiem na co zbieram :).
 #52792  autor: 68oct
 23 lut 2017, 21:28
W kabinie tez jest więcej miejsca niż w bravo? Musze skoczyć polookac na hb. Nie znalazłem w necie wymiarów. Kurcze szkoda, ze nie oferuja czegoś takiego jak pakiet sport:) można by z tej 120stki zrobić 200hp.


Wysłane przez Tapatalk
 #52795  autor: Dareek
 23 lut 2017, 22:15
ma być wersja usportowiona xenon i 18- sto calowe kołka ponoć także w kolorze piano black :D
 #52804  autor: Dmcc
 23 lut 2017, 23:41
@Dareek to zapowiada się ciekawa alternatywa :D
 #52920  autor: Dareek
 24 lut 2017, 21:48
nie jestem przekonany - o ile jeszcze bryła w Kombi i sedanie jest ok to z profil HTB wygląda jak ...stara Almera
duże szyby wysokie ogromne nieproporcjonalne do reszty drzwi i komicznie wyglądające malutkie kołka - tam nawet 18 będzie komicznie wyglądać
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-tipo ... yF5bD.html
Ostatnio zmieniony 03 mar 2017, 08:52 przez metalman, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Dodano brakujące znaczniki [url] [/url] do linków.
 #52925  autor: robs
 24 lut 2017, 22:51
Mnie też hatch najmniej podchodzi wizualnie,kombi nie lubię i nie potrzebuje więc wybór dla mnie był oczywisty.
 #52997  autor: Michał
 26 lut 2017, 12:12
A mi się 5 drzwi podoba no i jest prawdziwy automat :D Może na koniec tego roku coś się uda ruszyć w tym kierunku :)
 #53011  autor: 68oct
 26 lut 2017, 14:46
Mi tez się podoba, hmm wszystkie sa ok, byłem wczoraj oglądać hb. Wewnątrz jest duużo więcej miejsca niż w bravo, bagażnik także większy i fajnie kształtny. Pod maska (oglądałem tjeta) tez troszkę lepiej zabudowany, zorganizowany niż bravo. Solidne wyciszenie komory silnika, mocniej zabudowane podszybie dają nadzieje, ze w trakcie jazdy jest ciszej niż u nas. Fajny dostęp do filtra powietrza to kolejny plus, fajna pokrywa silnika i ihi vl39.


Wysłane przez Tapatalk
 #53043  autor: robs
 26 lut 2017, 20:30
Tylko cena w wersji lounge i z lakierem metalik to prawie 70 tyś.
 #53117  autor: Michał
 27 lut 2017, 15:48
No ale wersja Lounge różni się deską rozdzielczą względem sedana. Wersja jaka by mi podpasowała wychodzi cennikowo coś w okolicy 73 000 zł więc całkiem przyzwoicie jak za to co się dostaje w zamian. Jeszcze bym musiał sprawdzić jak moje fotele dla dziecka tam ogarniają bo to dosyć istotne ;)
 #53126  autor: 68oct
 27 lut 2017, 18:14
Foteliki wejda bez problemu @Michał, w bravo jak się ustawie za kierownica to naprawdę mało miejsca jest z tyłu, w tipo ustawiłem przedni fotel i wygodnie usiadłem na tylnej kanapie, mam 188cm wzrostu. Taka wersja z konfiguratora mi wyszła 75tys.


Wysłane przez Tapatalk
 #53368  autor: olo_mistrzu
 01 mar 2017, 18:26
Michał pisze:Wersja jaka by mi podpasowała wychodzi cennikowo coś w okolicy 73 000 zł więc całkiem przyzwoicie jak za to co się dostaje w zamian.
Odejmij 11.5 % albo 11% od ceny startowej za lounge . Wycenił mi wersję lounge w kolorze Niebieskim Mediterrano 1.4 t-jet za 65.534 zł.
Dodatkowo w tej cenie do lounge :
- dywaniki przednie,
- listwy chromowane przy szybach + listwa pod przednim grillem oraz przy światłach,
- pakiet widoczność,
- lakier metalizowany.

10% upustu na easy.
9% upustu na popa.
 #53381  autor: Sagan07
 01 mar 2017, 19:58
11% to upust na leasing/kredyt czy za gotówkę dla osoby fizycznej? Cena około 65k za lounge t-jet robi się już konkurencyjna np. z Astrą V 1.4 125 KM.
 #53410  autor: LifeRelax
 01 mar 2017, 22:10
...

11,5% to upust przy zakupie na firmę. Dla osób fizycznych jest 3%.
 #53411  autor: MichalO
 01 mar 2017, 22:17
Taka polityka rabatowa wyraźnie świadczy, że Fiatu zależy na klientach firmowych (co jest słusznym posunięciem) a nie indywidualnych. Przy takim niskim rabacie w podobnej cenie Astra V 1.4 125 KM w kombi jest lepszym rozwiązaniem.
 #53533  autor: łysy
 02 mar 2017, 20:30
Tipo S Design. Są biksenony i osiemnastki. Póki co hb.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
 #53535  autor: Sagan07
 02 mar 2017, 20:53
Czy ktoś się orientuje, czy w Tipo jest to samo sprzęgło, dwumas, skrzynia i turbo co w Bravo 1.4 T-JET? Chodzi mi o porównanie T-JET ze skrzynią C635. Czy do Tipo T-JET podejdą wtryski od Corsy OPC? To by rozwiało wiele wątpliwości związanych z kosztami eksploatacji oraz czy droga którą podążają osoby modyfikujące T-JET w Bravo jest taka sama lub zbliżona dla Tipo.
 #53546  autor: 68oct
 02 mar 2017, 22:21
http://motoryzacja.interia.pl/raporty/r ... Id,2362238

Tipo ma vl39 @Sagan07

Wysłane z mojego Q10 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 03 mar 2017, 08:50 przez metalman, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Dodano brakujące znaczniki [url] [/url] do linków.
 #53584  autor: jablkot
 03 mar 2017, 10:19
Też się zastanawiam nad kupnem tego Tipo. Bravo jeszcze u mnie pewnie pobędzie z rok maks dwa lata. Niestety na chwilę obecną z gamy silników jedyne co by mnie interesowało to T-Jet 120 KM + LPG no i wersja Lounge. Generalnie to moja bravka nigdy mnie nie zawiodła i nie jestem z grona tych co twierdzą, ze Fiat jest be, bo nie jest uważam, ze Bravo jest świetnym autem, ale niestety [patrząc na ceny Tipo (nie mówię tu o wersjach podstawowych) to jest lekkie przegięcie. W tej cenie z podobnym lub nawet lepszym wyposażeniem, no i niestety w lepszych materiałach wykończeniowych dostanie się bez problemu Opla Astre 140 KM z LPG, Forda Focusa 125 KM, Mazdę 3 z silnikiem 2.0 i 120 KM, Kia Cee'd z silnikiem 136 KM. Może i Fiat w wersji podstawowej jest konkurencyjny cenowo, ale jeśli ktoś szuka choć trochę doposażonego auta to przy takiej gamie silników i z taką ceną Fiat nie jest żadnym konkurentem i niestety może się okazać, że moje auto już nie będzie Fiatem pomimo tego, ze Tipo mi się wizualnie podoba i biorę pod uwagę jego zakup. Ewentualnie jeśli uda się dostać na wyprzedaży rocznika lub po programie demo w jakiejś rozsądnej cenie to była by oferta godna rozpatrzenia, ale na chwilę obecną w mojej klasyfikacji jest na ostatnim miejscu po wymienionych przeze mnie wcześniej autach. Pomijam, że w innych segmentach są również auta, które pokonują Tipo w większości kategorii, ale to już dłuższy temat skupiłem się tylko na segmencie C.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 28