• Konkurencja dla Bravo -co wybrać ?

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #66576  autor: Marta
 06 lip 2017, 11:58
metalman pisze: 06 lip 2017, 07:47 @abezus, a miliony Maluchów na 2 cylindrach jeździło i ludzie szczęśliwi byli, że się PKS-em nie musieli tłuc :)
Dokładnie! 1991, maluch rocznik 1988, rodzice, ja lat 6, siostra lat 3,5. Bagażnik na dach i heja 1000km na wczasy do Włoch :D
 #66588  autor: olo_mistrzu
 06 lip 2017, 13:42
Każdy swoje chwali. Proponuję nie Januszować odnośnie chwalenia bądź krytykowania małych silników. Ci, którzy je mają będą chwalić, ci którzy nie mają i są uprzedzeni będą po nich jechać :). Za 15 lat będziemy jeździć elektrykami i będzie spokój :kabuum: .
 #66611  autor: moris10
 06 lip 2017, 16:26
A ja twierdzę, że to nie będę samochody tylko poduszkowece z przekazywana energia z "drog" :)
To sobie pomarzylismy :)

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 #66644  autor: Michał
 06 lip 2017, 19:51
Dobra, proszę abyście trzymali się tematu :)
 #68257  autor: skalar
 23 lip 2017, 18:10
Mam w planach zakup auta,w grę wchodzą-Fiat Bravo w wersji 2.0 MJ lub 1.6 MJ 120km,Chevrolet Cruze 2.0 Diesel i Opel Astra IV 1.7 Diesel.Teraz jeżdżę Fiat GP 1.3 MJ dziennie robię ok 100 km głównie trasa (dojazdy do pracy).
Troche już się naczytałem na temat Cruze,Astrę w miarę znam bo taką na teść:)
Cruze będzie najobszerniejsza z tych 3 aut,ale nie o to chodzi a mianowicie:
-najbardziej niezawodne technicznie(silnik,zawieszenie)
-najekonomiczniejsze
-ze sporym zapasem mocy(lubię przydusić a teraz nie mam za bardzo czym:)
-budżet max 25000 pln.
Proszę o wasze komentarze i o pomoc co wybrać.
 #68267  autor: Ozz
 23 lip 2017, 21:11
@skalar, czemu pomijasz 1.9? Dla mnie kryterium nr 1 względem "używki" jest historia serwisowa.
 #68358  autor: skalar
 24 lip 2017, 18:56
1.9 16v wadliwe klapy i skrzynia M32. Niespodzianek nie chcę.
 #68366  autor: Ozz
 24 lip 2017, 19:17
M32, zgoda. Ale jeśli ktoś przysnął w 1.6/2.0, bądź nie słyszał o uszczelce smoka oleju to też może być niespodzianka pt. "1L oleju/1000km". No nic. Powodzenia
 #68373  autor: lukaselk
 24 lip 2017, 19:59
@Ozz uszczelka nie powoduje znikania oleju ;) Profilaktyczna wymiana i po kłopocie. Po prostu nie można ignorować długo gasnącej ikonki oleju ;) Generalnie 1.6/2.0 mają kiepskie smarowanie (chodzi o wewnętrzną budowę silnika) natomiast ekologia w 1.9 150KM jest od razu do wycinki bo to tykająca bomba. Obydwa mają swoje "zady i walety" :D

@skalar ekonomia i zapas mocy trochę się wykluczają :crazy: Jeździsz dużo więc uważam, że 1.6 120KM będzie najlepszym rozwiązaniem. Po wizycie u Cinka przy butowaniu mocy możesz mieć jeszcze więcej a przy delikatnej jeździe zachować ekonomię. Nie będzie to 2.0 ale na pewno mniej spali :crazy:
 #68380  autor: Ozz
 24 lip 2017, 20:45
:lol: Jasne, że nie od tego olej znika.
Gładź cylindra przeorana i gotowe, choć myślę że prędzej by panewki kucnęły.

Ps. Nie róbmy ot. Wszystkie 3 motory są fajne, ale nie idiotoodporne. Trzeba o nie zwyczajnie dbać i znać słabe strony.
Owocnych poszukiwań.
 #68383  autor: rybsztein
 24 lip 2017, 21:28
1.9 16V i skrzynia M32? Nigdy w życiu - C530. A klapy usuwa się za 300 zł albo i mniej przy wymianie rozrządu.

W 2.0 jest F40 i też są klapy:) W każdym samochodzie i modelu coś jest.

A M32 warsztaty naprawiają z palcem w d.... a poza tym niejednemu zrobiła 250-300k przed remontem, więc nie demonizujmy.

Pojszło z Szajsunga Galaksy S5 Neło



 #68391  autor: faradek
 24 lip 2017, 22:43
Dokładnie, w Bravo M32 była montowana tylko w T-jetach. Silnik 1.9 ma tą zaletę względem 1.6 120 KM i 2.0 że można znaleźć wersję fabrycznie bez DPF. Wprawdzie kolega robi raczej trasy więc dla filtra będą to dobre warunki, ale nie do końca wiadomo w jakim stanie będzie filtr w używanym samochodzie.

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

 #68417  autor: lukasbv
 25 lip 2017, 10:23
1,6 jtd też ma skrzynię C530 (przedliftowe). Ja polecam wersję 105 km. Zwykłe turbo, moment praktycznie ten sam co w 120 km. Silnik nie do zdarcia ( u mnie 350 tys na fabrycznym turbo). Mocy brakuje dopiero pow 3500 obr przez co więcej niż 190 km/h jechać za bardzo nie chce :D Tu turbo ze zmienną geometrią robi swoje ;) Nie ma DPF-a co też działa raczej na plus. Co do oszczędności to przy emeryckiej jeździe (120 km/h s3 i 100/ +- 10 km/h reszta) na trasie Szczecin - Poznań - Szczecin spalanie wg kompa 4,5 l /100 km.
 #68997  autor: olo_mistrzu
 30 lip 2017, 01:28
skalar pisze: 24 lip 2017, 18:56 1.9 16v wadliwe klapy i skrzynia M32. Niespodzianek nie chcę.
1.9 to nie tylko 16v..... szukaj 8v - brak klap wirowych, dpf i bezproblemowa skrzynia w standardzie, brak zadyszki jak przy 1.6 16v 105 KM przy wyższych prędkościach - dodatkowo cena niższa. Jednak coraz ciężej znaleźć tego diesla z sensownym przebiegiem. To mój drugi taki i już niestety ostatni bezproblemowy diesel. Kupować póki jeszcze zakazów wjazdu dieslem do miast nie ma :D ...
 #69000  autor: rybsztein
 30 lip 2017, 05:37
A niech zrobią zakaz to zakładam państwu sprawę sądową od razu. Samochód dopuszczony do ruchu, to mogę jeździć po drogach publicznych gdzie chcę bo inaczej łamana jest konstytucja. Sorry za OT.

Pojszło z Szajsunga Galaksy S5 Neło

 #72099  autor: Michał
 03 wrz 2017, 16:08
Cruza odpuść, mam do czynienia z tym autem i o ile jak był nowy to bylo ok.
Ge.eralnie co chwile jakas pierdoła.
 #77238  autor: dam9an
 04 lis 2017, 20:09
Jaki jest problem ze smarowaniem w 1.6 mj?
 #77241  autor: Michals
 04 lis 2017, 20:53
Uszczelka smoka pompy oleju. Wymieniasz raz na 4-5 lat i problemu nie ma.