• Konkurencja dla Bravo -co wybrać ?

Moderatorzy: metalman, kubajg

 #65803  autor: paku
 27 cze 2017, 08:08
Alfa pisze: 27 cze 2017, 01:09 Napisales bzdure bo wlasnie zasadnicza roznica pomiedzy silnikiem diesla a benzynowym polega na rodzaju zaplonu. A to ze w mazda ma podwyzszy stopien sprezania to inna sprawa.
Twoja racja, mój spokój ;)
 #65806  autor: Alfa
 27 cze 2017, 09:16
Czasami tak bywa ;) ;) ;) ;)
 #65807  autor: abezus
 27 cze 2017, 09:24
Toolbox pisze: 27 cze 2017, 07:12
jablkot pisze: 25 cze 2017, 22:04 Tylko, ze w 308 obecnie jest montowany silnik 1.2 PureTech, który jest jednym z najlepszych silników jakie obecnie są produkowane i ma moc coś ok. 130 KM.
Panie weź Pan zmień tabletki :D pomijam tą dynamikę bo mam porównanie z 120 konnym T-Jetem Eurp 5 który objeżdża nowe C4 z tym silnikiem (może od 0-80 idzie lepiej, potem ma zjazd) ale ciągle ma jakieś usterki. Mój dobry kolega ma służbowe C4 z 2016 r. Obecny przebieg to ok. 27 tys km i dwa razy wracał z trasy na lawecie (awarie osprzętu silnika) a w ASO na usuwaniu różnych błędów był conajmniej 8-10 razy. Charakterystyka pracy tej jednostki też dla masochisty, a dźwięk wysilonych 3 cylindrów to już niech sobie każdy oceni sam :mur:
To cos ma 3 cylindry? Nawet nie wiedzialem bo nie interesuje sie tego typu silnikami. Mialem do czynienia z 3 cylindrowa jednostka od vaga i jak to mowia śmiech na sali puste krzesla... Fakt ze awaryjne to zbytnio nie bylo (1.0 mpi, 60KM) ale jesli chodzi o kultute pracy to polonez mial lepsza, porownujac ten silnik do fiatowskiego starego 1.1mpi, roznica jest kolosalna na korzysc fiata. Zasada jest prosta, jesli nieparzysta ilosc cylindtow to tylko volvo. Ewentualnie fiatowskie r5 jtd ale to tez cudem techniki nie jest. Mniejsze silniki niz 4 cylindrowe po prostu nie nadaja sie do napedzania samochodow, KROPKA.
 #66160  autor: Marek19736
 02 lip 2017, 21:13
Myślę że konkurencją dla Bravo jest Leon II mój kuzyn ma naprawdę ładny wersja FR itd. itd. 2.0 TDI jak wracałem z moim nowym nabytkiem akurat z kuzynem jechaliśmy na dwa auta stanęliśmy obok siebie i mówię Bravo jest ładniejsze jak na mój gust ale powiem szczerze że 170 koni w Leonie robi robotę u mnie przy 120 lekko brakuje.
 #66183  autor: olo_mistrzu
 03 lip 2017, 08:16
Gdybyś bravo w MJTD jechał to silnik w Leonie takiego łał by na Tobie nie zrobił ;)... pojemność i moment obrotowy w Seacie 2.0 TDI - 350 Nm przy 1750-2500 obr/min. Bravo II 2.0 MJTD 360 Nm przy 1750 obr/min :kabuum: .
 #66228  autor: kaz200
 03 lip 2017, 19:02
Konkurencja dla Bravo to bardzo trudny temat ( w rozsądnych pieniądzach). Niewiele jest samochodów mających już po 10 lat i nie wyglądających jak auta z poprzedniej epoki. Współczesne auta jeżeli nadwoziem mogły by zachwycić to co do koncepcji, jakości wnętrza, deski rozdzielczej odpadają w przedbiegach.
 #66249  autor: abezus
 03 lip 2017, 20:46
Porównanie JTD do TDI na pompowtryskach nie ma sensu. Silniki JTD po dziś dzień są jednymi z najlepszych jeśli chodzi o trwałość, natomiast 2.0TDI w latach 2005-2008/09 były tragedią. Wersja 140 konna miała wiele wad fabrycznych, o których można książkę napisać, w wersji 170 konnej należy do tych wad dodać awaryjne i bardzo ciężkie w regeneracji wtryski. Czyli patrząc na temat zdroworozsądkowo, żadna konkurencja.
 #66252  autor: olo_mistrzu
 03 lip 2017, 21:25
@abezus nie chciałem być aż tak dosadny, bo fani vaga nie śpią :crazy: ....
 #66259  autor: Marek19736
 03 lip 2017, 22:41
@olo_mistrzu Aż muszę się przejechać i porównać ale wygląd Bravo lepszy bo wiadomo że włosi robią zajebiste autka! :)
 #66270  autor: Paolo
 04 lip 2017, 00:15
Ktoś tu wspomniał o 308 i silniku 1.2 130 KM 😂 Wlasnie kolegi stoi w serwisie... z silnikiem do wymiany. Tydzień przed końcem gwarancji, 45 tysi nalatane i stracił kompresję na jednym cylindrze. Powinno być po 11 a jest 5. Diagnoza - zatarte pierścienie. Ja dziękuję za taką konkurencję. Downsizing jego mac. Jaki fart że tydzień przed końcem gwarancji ale nigdy w życiu takiego 3 cylindrowego szrotu. Silnik na śmietnik się nadaje.

Co do wspomnianej Mazdy 3 i silnika 2.0 to byłem zachwycony jeżdżąc zarówno wersja 120 jak 165. Do tego świetna skrzynia biegów która działa klik klik. Szybko i precyzyjnie zapina się biegi. Naprawdę fajne, zwawe auto i wysoka kultura pracy silnika.
 #66281  autor: abezus
 04 lip 2017, 07:05
olo_mistrzu pisze: 03 lip 2017, 21:25 @abezus nie chciałem być aż tak dosadny, bo fani vaga nie śpią :crazy: ....
No niestety, ja wyrażam poglądy dosyć dosadnie przez co mam więcej wrogów niż przyjaciół ale tak to już jest :) Kończąc temat 2.0TDI PD, moim zdaniem samochód z takim silnikiem może kupić TYLKO osoba motoryzacyjnie ograniczona która ma w głowie przeświadczenie "VAG ponad wszystko", bo prawda jest taka że w latach 2005-2009 większość marek (nie chcę mi sie robić pojedynczej analizy) robiło lepsze samochody niż vag. Niestety Polacy dalej ślepo zapatrzeni w Folksfagena kupują tamto barachło. Zaczął się bum na benzyny, nastąpiła przesiadka z tdi na 1.6 MPI który jest po prostu słaby na tle konkurencji i to praktycznie pod każdym względem.
Wracając do 1.2 turbo no takie coś nie ma prawa działać na dłuższą metę i koniec, ale takie jest założenie producenta. Napompować bum na dałnsajzing, ludzie się podniecą pobiegną do salonów (mówimy o tych których stać) i kupią kiepski produkt który zaraz po zakończeniu gwarancji się rozpadnie. Tak po prostu ma to wyglądać.
Odnośnie mazdy miałem okazje jeździć starą 6 i pierwsze co się rzuciło w oczy to perfekcyjnie działająca skrzynia biegów. Niestety nowej jeszcze nie prowadziłem.
 #66393  autor: Michals
 04 lip 2017, 22:40
Gdyby te nowoczesne downsizingowe silniki były robione z dobrej jakości materiałów to z pewnością były by to całkiem fajne jednostki, bo póki są nowe jeździ się nimi dobrze.
 #66416  autor: abezus
 05 lip 2017, 07:23
Teoretycznie zgadza się ale w tej całej ideologii dałnsajzingu nie ma żadnej logiki (oczywiście jest, ma się psuć więc się psuje). Bo taki silnik 1.2 3 cylindry bezposredni wtrysk turbo dwumasa (i za niedługo filtr cząstek stałych) spali w cyklu mieszanym te 7-8 litrów benzyny bo musi. Nikt mi nie powie że taka jednostka pali 4l pb na 100km. To nie jest żaden wynik. Wiadomo że chodzi tu też o normy emisji spalin które są ciągle podwyższane ale patrząc z motoryzacyjnego punktu widzenia nie ma tu żadnego sensu. Zawsze będę powtarzał 3 cylindry jest dobre do agregatu prądotwórczego a nie samochodu. Osobom które twierdzą że to nie jest takie złe polecam przejechać się R6, V6, wtedy można zobaczyć pełny obraz jak wiele tracimy kastrując samochód z cylindrów.
 #66423  autor: metalman
 05 lip 2017, 08:28
@abezus, pogadaj z @Michał - taki silniczek 3 cylindrowy potrafi spalić te, może nie 4 a 5l / 100 km ;)

A tym co mają V6 polecam przejechać się V12 :P
 #66424  autor: Dziki
 05 lip 2017, 08:36
Dla wszystkich wielbicieli kochających "wielkie" i mocne motory 3-cylindrowe polecam jednocylindrowe - jak wejdą.
To dopiero będzie frajda, a spali toto pewnie 0,9 litra...a po aktualizacji to już w ogóle nie trzeba będzie wlewać...
Olej - co wymianę wejdzie około 0.2l więc kupimy buteleczkę oleju i schowamy sobie ją do futerału po okularach.
Ale przecież liczy się, że mało pali, reszta nie...

Wysłane z mojego MI 5s Plus przy użyciu Tapatalka
 #66430  autor: Michals
 05 lip 2017, 09:43
metalman pisze: 05 lip 2017, 08:28 @abezus, pogadaj z @Michał - taki silniczek 3 cylindrowy potrafi spalić te, może nie 4 a 5l / 100 km ;)

A tym co mają V6 polecam przejechać się V12 :P
To i tak dużo. Ja swoim Bravo kiedyś zrobiłem średnie 3.5l/100 km... tylko taka jazda nie ma sensu na dłuższą metę.
 #66446  autor: Michał
 05 lip 2017, 12:18
W Clio schodzi mi w trybie mieszanym 5.7 pb na 100 km co uważam za całkiem przyjemny wynik.
Jeździłem 6 cylindrowym silnikiem idzie takie auto, szczególnie jak ma 300 koni z 3.6 litra ale co z tego jak przy dobrej zabawie spala 40 litrów a przy spokojnej jeździe 10.
Bravo tez potrafiłem spalić 3.6 na setke przy spokojnej jeździe wiec to żaden wyczyn.
W hybrydowym Yarisie zszedłem na 2.7 na setkę.
Teraz sie nie robi aut tak co by wytrzymywały niewiadomo ile, ma jeździć mac 150000 km i nowy, produce tom nie zależy bo by nie zarabiali i nie sprzedawali nowych.
Można sobie marudzić ale nie ma szans aby duże silniki wróciły do małych samochodów.
Zobaczcie Volvo, największy silnik jaki oferują to 2.0 i to nie ważne czy masz V40 cz XC90.
Niestety czasy V6 w Clio już nie wrócą.
 #66491  autor: jablkot
 05 lip 2017, 18:33
@abezus sorry, ale Twoje porównanie nie ma żadnego sensu V6 nie masz co porównywać nawet z 2.0 MJet. Tak samo jak V12. To jest oczywiste,z ę te silniki sprawiają dużo więcej frajdy z jazdy. Silniki typu 1,2 PureTech to możesz są ewentualnie porównywać z takimi silnikami jak 1,4 Tjet i tego typu podobnymi.
 #66493  autor: abezus
 05 lip 2017, 18:56
Może nie do końca dosadnie wyraziłem. Chodziło mi o porównanie ilości cylindrów nie konkretnych pojemności. Generalnie chodziło mi o to że silnik 3 cylindrowy to kibel i 4 cylindry to minimum do samochodu. Tyle.
 #66558  autor: metalman
 06 lip 2017, 07:47
@abezus, a miliony Maluchów na 2 cylindrach jeździło i ludzie szczęśliwi byli, że się PKS-em nie musieli tłuc :)