• Konkurencja dla Bravo -co wybrać ?

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #65716  autor: jablkot
 25 cze 2017, 22:04
Tylko, ze w 308 obecnie jest montowany silnik 1.2 PureTech, który jest jednym z najlepszych silników jakie obecnie są produkowane i ma moc coś ok. 130 KM.
 #65720  autor: gumimis
 25 cze 2017, 22:58
@jablkot ale nie w 308 pierwszej generacji a o takie tu chodzi.
 #65722  autor: abezus
 26 cze 2017, 06:55
jablkot pisze: 25 cze 2017, 22:04 Tylko, ze w 308 obecnie jest montowany silnik 1.2 PureTech, który jest jednym z najlepszych silników jakie obecnie są produkowane i ma moc coś ok. 130 KM.
Tak piszą gazety, weź się przejedź 308 z silnikiem od kosiarki, a wnioski wyciągniesz sam. Gdyby w tym aucie było 2.0 EW10A, dynamika byłaby o niebo lepsza oczywiście wytrzymałość jednostki również nieporównywalna. Niestety era dałnsajzingu... KAŻDY silnik benzynowy na bezpośrednim wtrysku to kibel i tutaj nie ma o czym dyskutować. No ale peugeot za niedługo (jeśli nie już) będzie wprowadzał filtry cząstek stałych do swoich benzyn więc będzie jeszcze weselej :)
Prawda jest taka że jeśli chcemy porządną benzynę wyprodukowaną po 2011 roku to do wyboru mamy albo fiata albo toyote (podobno nowe mazdy mają jakieś rewolucyjne te swoje jednostki benzynowe ale tak jak pisałem wyżej bezpośredni wtrysk to nie może być nic dobrego).
 #65725  autor: paku
 26 cze 2017, 07:43
Ja polecam poczytać o silnikach Mazdy, chodzi o benzynowe jednostki.2.0. Do wyboru jeszcze 2.5. W tych benzynach paliwo w określonych warunkach spala się jak w dieslu, czyli poprzez wysoki stopień sprężania. :)

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

 #65726  autor: Alfa
 26 cze 2017, 07:50
Z tego co napisales mozna wywnioskowac ze silniki benzynowe w mazdzie nie maja swiec zaplonowych :D
 #65731  autor: moris10
 26 cze 2017, 09:00
Mają wysoki stopień sprężania w prywatniu do konkurencyjnych silników benzynowych.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 #65736  autor: jablkot
 26 cze 2017, 10:24
NO tak @gumimis miałem na myśli tego nowego 308. @abezus tak się skąłda, ze jechałem tym autem, bo wujas sobie ostatnio kupił i niestety nie mogę potwierdzić Twojej wypowiedzi. Auto zbiera się świetnie i naprawdę fajnie się jeździ samochodem z tym silnikiem. CO do downsizingu to piszesz o nim, ze jest "be", a sam jeździsz autem z silnikiem tego typu. Niestety motoryzacja idzie w tym kierunku już od jakiegoś czasu. W tej kwestii mogę poprzeć kolegę @paku , bo rzeczywiście silniki 2.0 mazdy są genialne. Zwykły 120 KM zbiera się bardzo dobrze, pali niedużo, no i będzie na pewno dużo bardziej wytrzymały niż małe jednostki. Jedyny minus jest taki, że mazdy rdzewieją od samego patrzenia. Jeśłi miałbym wybierać między 2.0 mazdy a 1.2 PureTech to bym pewnie wybrał silnik mazdy, ale to nie znaczy, ze PureTech jest złym silnikiem.
 #65737  autor: Alfa
 26 cze 2017, 10:33
moris10 pisze: 26 cze 2017, 09:00 Mają wysoki stopień sprężania w prywatniu do konkurencyjnych silników benzynowych.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
I z tym sie zgadzam
diesel-zaplon samoczynny
benzyna -zaplon iskrowy
 #65738  autor: abezus
 26 cze 2017, 10:47
jablkot pisze: 26 cze 2017, 10:24 NO tak @gumimis miałem na myśli tego nowego 308. @abezus tak się skąłda, ze jechałem tym autem, bo wujas sobie ostatnio kupił i niestety nie mogę potwierdzić Twojej wypowiedzi. Auto zbiera się świetnie i naprawdę fajnie się jeździ samochodem z tym silnikiem. CO do downsizingu to piszesz o nim, ze jest "be", a sam jeździsz autem z silnikiem tego typu. Niestety motoryzacja idzie w tym kierunku już od jakiegoś czasu. W tej kwestii mogę poprzeć kolegę @paku , bo rzeczywiście silniki 2.0 mazdy są genialne. Zwykły 120 KM zbiera się bardzo dobrze, pali niedużo, no i będzie na pewno dużo bardziej wytrzymały niż małe jednostki. Jedyny minus jest taki, że mazdy rdzewieją od samego patrzenia. Jeśłi miałbym wybierać między 2.0 mazdy a 1.2 PureTech to bym pewnie wybrał silnik mazdy, ale to nie znaczy, ze PureTech jest złym silnikiem.
Wszystko zależy od punktu widzenia, podobno 1.4t-jet tez sie zbiera a jest pare osob wlacznie ze mna ktore teierdza ze jednak nie. Jednostki typu 1.2, 1.4 turbo sa fajne do miasta, jak pojedziesz w trase i trzeba troche powyprzedac to moc sie szybko konczy bo z malej pojemnosci cudow nie zrobisz. No ale kazdy ma inne podejscie...

P. S. Bravo sprzedalem rowno rok temu, na forum siedze bo jest tu fajny '' klimat''.
 #65745  autor: grzech1991
 26 cze 2017, 11:37
To fakt, że czasem mieć lepiej wolnossaka.

Co do wzrostu jestem wyższy i z lewej strony nie odczuwam żadnego problemu, gorzej z prawej jest tragedia. Chociaż i tak w porównaniu do aut którymi jeździłem bravo jest dosyć komfortowe.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 #65747  autor: jablkot
 26 cze 2017, 12:04
@abezus na autostradę tą 308ką nie wyjeżdżałem, ale po zwykłych drogach daje radę, ale jak pisałem i tak wybrałbym 2.0 mazdy nawet ten 120 KM, chociaż wiadomo 165 KM robiło by lepszą robotę :-)
 #65753  autor: metalman
 26 cze 2017, 13:20
abezus pisze: 26 cze 2017, 06:55 Gdyby w tym aucie było 2.0 EW10A
Posiadam obecnie ten silnik i jestem nim zachwycony - jak na 2.0 nie pali jakoś bardzo dużo, kultura pracy rewelacyjna, duża elastyczność i nawet jakoś to się pcha do przodu.
 #65759  autor: abezus
 26 cze 2017, 16:24
To jeden z najfajniejszych silników benzynowych wolnossących, praktycznie bez wad. Tak jak napisałeś, nie dość że dużo nie pije, dynamikę ma dobrą, to jeszcze awaryjność na mega niskim poziomie bo nie za bardzo ma się co tam zepsuć... W pewnych rocznikach był pewien kruczek z nim opisze Ci na PW jak będę miał czas, a tak z ciekawości podaj mi OPR swojego egzemplarza... OPR masz albo na drzwiach kierowcy albo na słupku A od strony kierowcy zaczyna się od cyfr 10XXX lub 11XXX...
 #65761  autor: rybsztein
 26 cze 2017, 17:08
Silniki mazdy 2.0 120 i 165km z tego co wiem są takie same. Moc ograniczona jest softem ale nie wiem czy tak jest na pewno bo gadał mi tak handlarz jak chciałem kupować. Dla mnie ten 165KM nie jechał jak sie z Bravo przesiadłem ale to pewnie kwestia mniejszego niuta. Odpuściłem bo bagażnik mikry - 330l, strasznie plastikowy w środku, mało schowków i w Wawie kradną je jak cholera a nie mam blisko parkingu strzeżonego.

Pojszło z Szajsunga Galaksy S5 Neło




 #65772  autor: paku
 26 cze 2017, 18:59
Alfa pisze:Z tego co napisales mozna wywnioskowac ze silniki benzynowe w mazdzie nie maja swiec zaplonowych :D
Wywnioskowales to co chciałeś wywnioskować ;)

rybsztein pisze:Silniki mazdy 2.0 120 i 165km z tego co wiem są takie same. Moc ograniczona jest softem ale nie wiem czy tak jest na pewno bo gadał mi tak handlarz jak chciałem kupować. Dla mnie ten 165KM nie jechał jak sie z Bravo przesiadłem ale to pewnie kwestia mniejszego niuta. Odpuściłem bo bagażnik mikry - 330l, strasznie plastikowy w środku, mało schowków i w Wawie kradną je jak cholera a nie mam blisko parkingu strzeżonego.
Na forum Mazdy średnio co tydzień ktoś piszę ze mu buchneli auto, narazie więksZość ma ac. Kradną nawet z parkingow podziemnych na strzelonych osiedlach. Dramat.
 #65779  autor: rybsztein
 26 cze 2017, 20:18
I co z tego że AC .... jak ktoś wziął w kredycie to jest w dupę na kilkanaście albo i więcej tysięcy ..... a procedury też zajmują kilka tygodni bo policja musi umorzyć śledztwo. Stracony czas i pieniądze :/

Pojszło z Szajsunga Galaksy S5 Neło

 #65791  autor: paku
 26 cze 2017, 21:26
rybsztein pisze:I co z tego że AC .... jak ktoś wziął w kredycie to jest w dupę na kilkanaście albo i więcej tysięcy ..... a procedury też zajmują kilka tygodni bo policja musi umorzyć śledztwo. Stracony czas i pieniądze :/

Pojszło z Szajsunga Galaksy S5 Neło
Niektórzy po 2 tygodniach dostają pismo o umorzeniu śledztwa ;)

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

 #65800  autor: Alfa
 27 cze 2017, 01:09
paku pisze: 26 cze 2017, 18:59
Alfa pisze:Z tego co napisales mozna wywnioskowac ze silniki benzynowe w mazdzie nie maja swiec zaplonowych :D
Wywnioskowales to co chciałeś wywnioskować ;)
paku pisze:Ja polecam poczytać o silnikach Mazdy, chodzi o benzynowe jednostki.2.0. Do wyboru jeszcze 2.5. W tych benzynach paliwo w określonych warunkach spala się jak w dieslu, czyli poprzez wysoki stopień sprężania. :)

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka


Napisales bzdure bo wlasnie zasadnicza roznica pomiedzy silnikiem diesla a benzynowym polega na rodzaju zaplonu. A to ze w mazda ma podwyzszy stopien sprezania to inna sprawa.
 #65802  autor: Toolbox
 27 cze 2017, 07:12
jablkot pisze: 25 cze 2017, 22:04 Tylko, ze w 308 obecnie jest montowany silnik 1.2 PureTech, który jest jednym z najlepszych silników jakie obecnie są produkowane i ma moc coś ok. 130 KM.
Panie weź Pan zmień tabletki :D pomijam tą dynamikę bo mam porównanie z 120 konnym T-Jetem Eurp 5 który objeżdża nowe C4 z tym silnikiem (może od 0-80 idzie lepiej, potem ma zjazd) ale ciągle ma jakieś usterki. Mój dobry kolega ma służbowe C4 z 2016 r. Obecny przebieg to ok. 27 tys km i dwa razy wracał z trasy na lawecie (awarie osprzętu silnika) a w ASO na usuwaniu różnych błędów był conajmniej 8-10 razy. Charakterystyka pracy tej jednostki też dla masochisty, a dźwięk wysilonych 3 cylindrów to już niech sobie każdy oceni sam :mur: