• Konkurencja dla Bravo -co wybrać ?

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #90613  autor: mariusz71
 07 kwie 2018, 20:14
Z tą uszczelką to może przesada. W moim od nowości kontrolka gaśnie po ok 2sek. od uruchomienia, teraz mam 150 tys i nic się nie dzieje, silnik chodzi jak zegarek. Z DPF-em też nie ma problemu, zawsze cykl wypalania do końca /ok 10min./bez znaczenia czy jeżdżę po mieście , nie ma znaczenia jaka prędkość, ktoś wymyśla jakieś teorie, może na przykładzie innych marek lub czasopism. Ważne żeby nie wyłączać silnika w trakcie wypalania.
A co do konkurencji warto spojrzeć na nissana Pulsar. Fajne materiały wykończeniowe w środku i mega przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy ,Bravo się nie umywa jeśli o to chodzi, wielkość bagażnika porównywalna może trochę większy w Pulsarze. I błoga cisza podczas jazdy, Bravo niestety o wiele głośniejszy.
Tak że jak chodzi o komfort jazdy/wyciszenie/ i przestrzeń dla pasażerów to Bravo daleko w tyle.
 #90622  autor: arekb81
 07 kwie 2018, 21:55
Moim kolejnym samochodem będzie Volvo V40 2012+ lub Nissan Pulsar. Głównie z powodu lepszego wyciszenia.
 #97433  autor: wrotecki
 09 lip 2018, 20:19
Panowie i Panie szukam drugiego auta, mam bravo , szukam czegoś z większym bagażnikiem, ale bez przesady. Oglądam Kie Ceed (I ), Peugeota 307 , Fiata Crome. Generalnie wiadomo dla mnie Kia na 1 miejscu, tylko jedno ale - cena. I Fiat i Peugeot generalnie idzie kupić w rozsądnej kasie . Pytanie tylko przy jakich silnikach w fiacie można mieć minę ? Co wy byście doradzili ?
 #97441  autor: Michals
 09 lip 2018, 20:56
W Cromie benzyniaki to chyba wszystkie są konstrukcją GM. 1.8 lubią wcinać olej, a w 2.2 występują problemy z łańcuchem rozrządu. 1.9 JTDM 8V jest bezproblemowy (ale chyba był łączony z M32), 16V wiadomo klapy w kolektorze, choć jest duża szansa, że poprzedni właściciel je wywalił. Generalnie dobry samochód.

Znajomy do niedawna miał Kie Ceed I, od nowości. Jak dla mnie porażka. Po 3 latach zaczął się łuszczyć lakier na masce, zderzaku i dachu. Silnik 1.6 benzyna, generalnie bezawaryjny, ale brał olej. We wnętrzu tandetne srebrne plastiki. Zgrzytająca skrzynia biegów...
 #97442  autor: wrotecki
 09 lip 2018, 21:04
Jeździłem służbowym Ceedem i nie narzekałem :) auto jest generalnie potrzebne do 2 celów. Podróż do pracy oraz wakacje :) Niestety przy maluchu w Bravo brakuje bagażnika.
 #97455  autor: Cwiara
 09 lip 2018, 22:18
Jak Croma to tylko z dieslem.
Benzyna w tym aucie to najczęściej 2.2 i pije jak smok ,LPG nie zawsze się sprawdza.1.8 to jak 90KM w Bravo :lol:
Kumpel w pracy ma ropniaka 120 KM i sobie chwali.Bagażnik duży tylko próg między nadkolami przeszkadza ale i tak paka fest.
 #97472  autor: metalman
 10 lip 2018, 07:23
Przy takim wyborze brałbym 307 z benzyną 2.0 (EW10) ale koniecznie SW. Silnik jest sprawdzony, trwały, nie pali jak smok i w razie czego świetnie się nadaje do LPG a wersja SW ma zamiast tylnej kanapy 3 niezależne fotele (dla mnie rozwiązanie mega wygodne i nie wyobrażam sobie powrotu do jednej dużej kanapy).
 #97473  autor: Cwiara
 10 lip 2018, 07:51
No tylko kombi :!: przy tej mocy bezproblemowa jazda. Po co następny hatchback :P
O ile dobrze pamiętam są wersje z dwoma fotelami w bagażniku jak w Zafirze , i 7 osób jedzie :lol:
 #97483  autor: metalman
 10 lip 2018, 11:52
SW (a nie kombi) zawsze ma możliwość zamontowania dodatkowych foteli w bagażniku ale nigdy ich nie było w standardowym wyposażeniu - były to akcesoria dostępne w salonie. I upolowanie takich foteli graniczy z cudem :(
 #97490  autor: łysy
 10 lip 2018, 14:39
SW to również szklany dach. Generalnie 307 SW do dziś mi się podoba. Osobiście brałbym 2.0 PB plus LPG.
A może stilo sw?
 #97516  autor: wrotecki
 10 lip 2018, 21:05
@łysy ale benzyna / diesel ? na co zwracać uwagę poza rdzą :) Stilo nie wygląda już tak stylowo, taki trochę kanciak. 307 jako jedyny francuz :kabuum: choć mam do nich uraz.