• Lancia Delta

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #34596  autor: SkyNet92
 17 sie 2016, 10:08
Witam
Zaczynam się rozglądać za zamiennikiem dla mojego Bravo 1,4 90km.
Pierw chciałem zamienić na 1,4 150/140 km ale rozglądam się już jakiś czas i niestety nie ma nic na rynku i zacząłem rozglądać się za innymi modelami i spodobała mi się Lancia Delta np. ta

http://otomoto.pl/oferta/lancia-delta-s ... 4cdf78491a

Ktoś miał już styczność z tą marką i może coś mi o niej opowiedzieć bo pytałem znajomych w pracy to nikt nie mógł mi nic powiedzieć na ich temat, a widziałem już jeden temat się pojawił w tej zakładce tylko była to wersja z innym silnikiem i skrzynią biegów, a ja właśnie nie chce automatu preferuję prosty manual.

Dziękuję i życzę miłego dnia.
 #34597  autor: Shaq
 17 sie 2016, 10:21
Bravo z inna skorupa. Także cała wiedzę o Bravo możesz przełożyć na Delte.

Wysłane z Tapatalka
 #34610  autor: Kilgore
 17 sie 2016, 11:25
W środku wydaje się większe. Fajny patent z przesuwaną tylną kanapą, wiecej miejsca w drugim rzędzie lub bagażniku. Oryginalna sylwetka. Poza tym jak Shaq pisał to Bravo.

Wysłane z HUAWEI P8
 #34614  autor: kolejarz
 17 sie 2016, 12:27
Bo jest większa od Bravo-dłuższy rozstaw osi. Ta powyższa ma przesuwaną tylną kanapę. Ogólnie na LKP trochę tematów o tym modelu jest. Ja jednak nie jestem zwolennikiem tego pojazdu; taki udawany luksus...pewnie, że ma więcej "bajerów" ale ogólnie przerost formy nad treścią. Szczerze mówiąc jak dla mnie Bravo jest znacznie ładniejsze ;)
 #34619  autor: lukaselk
 17 sie 2016, 14:05
Na pewno łatwiej znaleźć egzemplarz ze skórą. Poza tym ewidentnie widać, że to to samo co Bravo, nawet boczki i deska rozdzielcza identyczne. Tunel środkowy też wygląda tak samo z tymi nic nie wartymi uchwytami na kubki.
Generalnie to samo tylko trochę większe i zapewne trochę lepiej wyposażone w tej samej kwocie (Lancie jeszcze bardziej tracą na wartości). No i co mocno przemawia to 1.9 JTD na dwóch turbinach, w grupie Fiata dostępne tylko w tym aucie :D
 #34623  autor: lukaselk
 17 sie 2016, 14:43
@Pympek akurat to jest 1750 TBi więc dostępny w innych autach grupy ale oczywiście nie w Bravo a potencjał konkretny :D . 1.9 TwinTurbo był tylko w Delcie. Poza grupą np SAAB 1.9 TTID.
 #34625  autor: Pympek
 17 sie 2016, 14:55
na na moje nie masz racji :), bo to jest pierwszy generacja tego silnika i wszędzie jest opisywane 1.8 DI (200KM)które było tylko w automacie
, przysłowiowe 1.75 pojawiało się od Giulietty (235KM i 240KM) i 159(200KM) zarówno w manulu jak i automacie.
 #34631  autor: lukaselk
 17 sie 2016, 15:45
@Pympek prawda, jest to pierwsza generacja. Kod silnika oczywiście inny. Pojemność, skok i średnica tłoka takie same. Nowy jest chyba tylko lekko odprężony. Praktycznie "jeden pies" :crazy: I tak lepsza opcja niż 1.4T-Jet :D
 #34823  autor: kubajg
 18 sie 2016, 18:09
Ja mimo ogólnej miłości do włoszczyzny jakoś nie mogę zaakceptować tego jak wygląda tył Delty. Coś jest mocno nie tak z tymi światłami, chociaż oryginalności nie brakuje :D Poza tym spoko, jedynie te srebrne wstawki na desce i przy zegarach wyglądają tandetnie IMO.
 #36169  autor: pinkpanther
 01 wrz 2016, 08:31
Witam Was. Z racji, że poszukiwania Bravo dalej trwają i nic pewnego & konkretnego się nie pojawiło na horyzoncie, zacząłem się przyglądać właśnie temu modelowi. Trochę ogłoszeń jest, a w większości są to sztuki sprowadzane (krajowego prawie nie uświadczysz) Mam na oku jedną ofertę z bliskiej okolicy i proszę Was o ocenę, czy to warte uwagi i zachodu. Ciekaw jestem jak się sprawuje zagazowany silnik 1.4 T-JET, no i na co ewent. zwrócić baczniejszą uwagę. Oferta pod tym linkiem:
http://otomoto.pl/oferta/lancia-delta-i ... 1585ce8dd5
 #40726  autor: dawidlewandowski
 24 paź 2016, 16:20
Co do delty byłbym ostrożny tylko z silnikiem 1.4 Turbo Multiair 140KM Start&Stop.
Wymiana oleju max co 10k km i po każdym razie płukanie silnika. Wiem co mówię, jeżeli poprzedni właściciel nie zlecał w ten sposób wymiany oleju, prędzej czy później będzie kosztowna naprawa systemu multiair.
 #40764  autor: Dawid
 24 paź 2016, 21:16
Miałem przez kilka chwil do czynienia z Deltą.I tak jak chłopaki na wstępie napisali to jest to samo co Bravo.Zasadniczą różnicę widać tylko i wyłącznie po ilości miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy.Jest tam naprawde bardzo obszernie.
Zadziwiającym jest fakt że Delta pozycjonowana jest jako klasa premium.Pytanie gdzie to premium czuć? Materiały użyte do wykończenia są identyczne jak w Bravo.A np panel radia woła o pomstę do nieba.Ten w Bravo wygląda dużo lepiej i dużo lepiej jest zrobiony.Skóra? A można to tak nazwać? Myślę że dobrze wyposażone Bravo choćby w pakiecie sport w niczym Delcie nie ustępuje.
Odnośnie tylnych lamp jest wiele tematów na LKP jak one się psują.A to nie działa kierunkowskaz,a to znów kilka ledów odmówiło posłuszeństwa.
Ogólnie jest Delta autem fajnym,na pewno zwracajacym na siebie uwagę ze względu na stylizację ale czy aby na pewno można ją brać pod uwagę jako następce Bravo?
 #40837  autor: daras
 25 paź 2016, 23:04
Kiedyś rozważałem zakup Delty i jeździłem testowo wersją T-Jet 150 KM.
Widać po silnikach, wnętrzu i podwoziu, że jest to samochód identyczny technicznie z Bravo.
Ale ma większy rozstaw osi, inaczej strojone podwozie i teoretycznie bardziej wygodne wnętrze.
W praktyce fotele przednie są dziwnie ukształtowane i dla mnie były niewygodne.
Silnik bardzo płynnie rozwijał moc i nie czuć było tych 150 KM.
Średnie spalanie wyniosło nieco ponad 9 l., 60/40 trasa podmiejska/miasto.
Mały bagażnik ale można powiększyć kosztem przesunięcia tylnej kanapy.
Prowadzenie takie specyficzne, niby wygodne ale ja się czułem trochę jak w autobusie.
Ogólnie Delta to fajne auto ale Bravo Multijet 120 KM, które wtedy porównywałem jeździło zdecydowanie lepiej.
 #43335  autor: mrozek
 20 lis 2016, 13:13
Różnica między Bravo a Delta jest większa niż by się wydawało. Mam Bravo 1.4 140 KM Multiair i Deltę III z tym samym silnikiem. Wnetrzę Delty jest wygodniejsze. Więcej miejsca, dużo lepsze fotele, rewelacyjna kanapa z tyłu. Rozstaw osi o 10 cm większy. Dzięki temu jest dużo więcej miejsca z tyłu. Bagażnik jest lepszy niż w Bravo, można go powiększać przesuwając całą lub tylko część kanapy. Kanapa jest nie tylko suwana, ale także z regulowanym oparciem. Jest lepiej wytłumiona (w papierach to chyba 3dB mniej, czyli dużo). Zawieszenie jest bardziej komfortowe, w niektórych egzemplarzach zdarza się nawet aktywne. Od 2011 jest bardzo zaawansowana kontrola trakcji Absolute Handling System oddziałująca na kierownicę (opis poniżej). Jest zdecydowanie lepiej zabezpieczona antykorozyjnie, ma bardzo dobrej jakosci powłokę lakierniczą. Blachy i plastiki są lepiej spasowane, nic nie trzeszczy, drzwi i klapy lepiej się zamykają. Nie ma tak tandetnego plastiku tunelu, który w Bravo doprowadza mnie do pasji (muszę wymienić na podłokietnik). Ma dzienne światła led, z tyłu ma ledy, nie martwisz się żarowkami. W wyposażeniu jest więcej opcji, takich jak grzane fotele czy asystent parkowania. Jako użytkownik obu aut twierdzę, że Delta jest zdecydowanie lepszym autem, wartym wydanych na nią pieniędzy.

Dodano po 2 minutach 40 sekundach:
Opis kontroli trakcji w Delcie III od 2011:

Absolute Handling System i kierownica z systemem DST (Drive Steering Torque)
Dla zapewnienia idealnej kontroli nad pojazdem, nowa Lancia Delta posiada Absolute Handling System (nowocześniejszą wersję ESP). Jest to system, który interweniuje w warunkach zbliżonych do granicznych, kiedy zagrożona jest stabilność pojazdu. Absolute Handling System wspiera kierowcę w opanowaniu samochodu. Dodatkowo Absolute Handling System współpracuje z systemem Hill Holder (pomoc kierowcy w ruszaniu pod górę), systemem zapobiegający poślizgowi kół ASR (Anti Slip Regulation), który przy każdej prędkości za pomocą hamulców i kontroli silnika dba o optymalizację trakcji, oraz system MSR (Motor Schleppmoment Regelung), który interweniuje w razie nagłej redukcji biegów, przywracając moment obrotowy silnika. Jednak system Absolute Handling w nowych samochodach Lancia Delta jest jeszcze bardziej rozwinięty. Wprowadza bowiem tak ważne funkcje jak na przykład LTF (Linearization Torque Feedback) i TTC (Torque Transfer Control). Ponadto system kontroli interweniuje w dyskretny sposób dzięki zespoleniu z DST (Drive Steering Torque) – aktywnym elektronicznym układzie kierowniczym, który automatycznie dokonuje korekt i kontroluje także nadsterowność na nawierzchni o małej przyczepności. System DST (Drive Steering Torque) pomaga utrzymać kontrolę nad pojazdem i powoduje, że interwencja systemu Absolute Handling jest bardziej dyskretna.

System TTC (Torque Transfer Control) poprawia przełożenie momentu obrotowego silnika na koła. Gwarantuje również poprawę właściwości jezdnych pojazdu na zakrętach - auto jest bezpieczniejsze w warunkach słabej przyczepności, a także daje kierowcy dużo przyjemności w jeździe sportowej. Innymi słowy, system TTC symuluje elektronicznie obecność samoblokującego mechanizmu różnicowego.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2016, 17:34 przez mrozek, łącznie zmieniany 1 raz.
 #43360  autor: Dawid
 20 lis 2016, 17:21
To że Delta ma wiecej miejsca to fakt.Lepsze fotele? Pod jakim względem.Tak samo za krótkie siedziska jak w Bravo a na dodatek ze słabym trzymaniem bocznym.Plastik tunelu jest identyczny jak w Bravo.Podejrzewam że są tłoczone na tej samej linii produkcyjnej.Z resztą większośc plastików jest taka sama.A jak pisałem jakość plastiku z którego jest zrobiony panel dookoła radia woła o pomstę do nieba.
Może i jest lepiej wyciszona a zawieszenie bardziej komfortowe.Tu pytanie czy wszyscy takowe lubią.Aktywne zawieszenie pewnie było plusem przy zakupie nowego auta,ale dla kowalskiego który kupuje używkę będzie ono w pewnym momencie generowało koszty.Odnośnie trzeszczenia-bravo też nie trzeszczy.Drzwi zamykają się tak samo,ba nawet wydają podobny dźwięk.Jakbym miał rozpoznać po głosie w ciemnościach które auto zostało zamknięte to byłby problem.
Nie żebym bronił Bravo a jechał po Delcie ale nie ma aż tak bardzo istotnych róznic w tych autach.Sam ostatnio rozważałem zamianę na Delte.Zrobiłem liste wszystkich za i przeciw i jakoś nijak nie mogłem się na Deltę zdecydować.
 #48729  autor: daras
 17 sty 2017, 22:38
Bo to są niemal identyczne samochody.
A historie o lepszym lakierze, wygłuszeniu czy zamykaniu drzwi w Delcie to bajki na dobranoc.
 #48757  autor: Kilgore
 18 sty 2017, 09:26
Dla niektórych wiecej miejsca w środku ma duże znaczenie. To jest ta podstawowa różnica.

P8
 #48963  autor: daras
 19 sty 2017, 21:46
Więcej miejsca jest jedynie na tylnej, wygodnej kanapie, jeśli jest przesunięta max do tyłu.
Ale wtedy bagażnik jest mniejszy niż w Bravo.
A jak przesuniemy kanapę tylną do przodu to bagażnik jest porównywalny z Bravo ale ilość miejsca na nogi się zmniejsza.
Coś, za coś.
Jedyna pociecha, że kanapa jest nadal wygodniejsza niż w Bravo.