• Alfa Romeo 159 - opinie -dyskusja

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #22339  autor: ptachu
 27 kwie 2016, 10:48
Zostaje na włoskim podwórku, ale padło na 159-tkę :D
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2016, 07:25 przez metalman, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Zmiana tytułu posta.
 #22391  autor: kubajg
 27 kwie 2016, 18:36
Tylko oglądaj dobrze te 159`tki i nie patrz na okazje, bo można trafić taką minę że szkoda gadać. Sam też szukałem jako naturalnego następcę po 147, ale załamałem się jakie auta ludzie sprzedają. Ostatnio po spędzeniu całego dnia u Cinka tylko utwierdziłem się w przekonaniu że dobra 159 jest na wagę złota i musi swoje kosztować ;)
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2016, 07:26 przez metalman, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Zmiana tytułu posta.
 #22579  autor: kubajg
 28 kwie 2016, 22:15
Kupując to auto trzeba niestety mieć na uwadze wyższe koszty utrzymania niż w przypadku Fiata. Wystarczy zerknąć ile kosztuje komplet wahaczy TRW na przód :) Świetnie się prowadzi, ale na pewno zawieszenie nie wytrzyma tyle co w Bravo (choć z tym jest już dużo lepiej niż w 147/156/GT). Zagłębiając się w silniki - 1.9 150KM jest najpopularniejsze, ale niestety połączone z ukochaną skrzynią M32 :( Poza tym większe przebiegi dają do myślenia jeśli nikt nie zaglądał do klapek wirowych. 2.0 170KM jest oczywiście droższe w zakupie bo są to młodsze roczniki, skrzynia ta co w Bravo czyli F40. 2.4 200/210KM to świetny silnik z fajnym brzmieniem, ale drogi w utrzymaniu i może być niezłą miną jak trafi się na zaniedbany egzemplarz, notorycznie urywają się szpilki kolektora wydechowego, pękają głowice. Serwis jest drogi.. żeby zdjąć kolektor trzeba wymontować pół przodu i układ klimatyzacji :) Szybko może się odechcieć takiego auta jak na dzień dobry zostawimy 4 cyfrową sumkę w warsztacie. Kilka dni temu stała taka u Cinka, na hamowni wypluła 14X KM :) Do wymiany wtryski - prawie 3kzł a i tak nie było pewności co jeszcze wyjdzie. Z benzyniakami jest słabo, 3.2 V6 produkcji GM to już niestety silnik pozbawiony emocji i brzmienia w porównaniu do Busso :( Wszystkie inne JTSy też nic ciekawego... jedyne sensowne to 1.75TBi (dużo pali) oraz... 1.8 MPi (nie jedzie) :)

AR159 jest trochę jak Insignia, wielka z zewnątrz ciasna w środku. Tym bardziej dziwi to, że Insignia jest częstym widokiem na drogach, a na AR trzeba zapolować ;) Ale trzeba przyznać że Alfa ma to coś, że mimo wszystko chciałoby się ją mieć pod domem, zwłaszcza w wersji Ti :roll:

Jeśli chodzi o Brere, stoi u mnie w mieście w komisie czerwona 2.2 JTS, nikt jej nie chce niestety :(
Edit: dokładnie ta http://otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-bre ... 6c32aeecf8 - widzę że cena powoli spada :)
 #22593  autor: metalman
 29 kwie 2016, 07:38
Mój kumpel ma 159 1.9 150 KM. Jeżeli chodzi o silnik to wiadomo - wszystko zostało powiedziane. Pierwsze co zrobił to pojechał do Cinka wywalić EGR, DPF i klapy :) Ogólnie auto mu śmiga bez jakichś większych problemów. Czasem tylko mówi, że jak Włoszka, ma humory ;) Np. kiedyś latem zaczął mu świrować centralny zamek i w czasie jazdy co chwilę się otwierał i zamykał migając, oczywiście, awaryjnymi :P Fakt, że wnętrze jest dość ciasne jak na tej klasy auto - nie ma tam wiele więcej miejsca niż w Bravo. Za to prowadzi się rewelacyjnie ;)

W ogóle to dzięki temu kumplowi jeżdżę Bravo :D On szukał chyba przez 2 lata Bravo, którym chciał zastąpić Stilo. No a ponieważ był już zorientowany, że to spoko auto a Bravo mi się podobało to wziąłem ;) Trochę był niepocieszony bo sam szukał 2 lata a ja po miesiącu już śmigałem swoim więc stwierdził, że nie chce Bravo tylko 159. Po pół roku miał już swoją ;)