• Fiat 500L vs Renault Captur

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #97521  autor: lluukkass
 10 lip 2018, 21:25
Koledzy, rodzice szukają nowego samochodu i w sumie po kalkulacjach i ofertach mają do kupienia dwa modele. Fiat 500L Pop Star 1.4 16V 95KM 2017r. Pakiet mirror i Renault Captur 0.9 TCe 90KM ZEN 2018r.
Osobiście sam nie wiem co im polecić, chociaż lekko przeciągam ich w stronę Renault...
Jakieś opinię, doświadczenia?
 #97522  autor: 68oct
 10 lip 2018, 21:37
500L to takie trochę dziwadło, bardziej 500x mi się podoba. Miałem podobny dylemat w zeszłym roku, 500x czy kaptur. Wybraliśmy kaptura, przyjemne autko, ma przesuwania tylna kanapę co jest świetnym rozwiązaniem, można mieć naprawdę duży bagażnik albo tyleż miejsca na tylnej kanapie. Jak byś nie ustawił kanapy, zawsze będzie z tyłu więcej miejsca niż w bravo.
Co do silnika, 500X przegrał z powodu spalania, pięćsetka z silnikiem 1.6 etorque paliła katalogowo 10.2 w mieście o ile pamiętam, tce 0.9 pali 9.8l/100, Nowa o jeździe miejskiej. Co do przemieszczania się po np niemieckich autostradach to jest tez okej, śmiało poleci 170km/h.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2018, 12:16 przez 68oct, łącznie zmieniany 2 razy.
 #97529  autor: Dareek
 11 lip 2018, 00:29
W domu jest od 3 lat 500 L Treking T-JET - dla mnie właśnie Captur to dziwadło - z dziwnymi wskaźnikami pseudo szufladą zamiast schowka głośnie i mega sztywne i jakoś Tce mnie nie przekonuje.
Kiedy tylko ma okazje pojechać 500L gęba sama mi sie smieje - naprawdę fajne aut oz podwójną podłoga i ogromną ilością miejsca.
no i niezaprzeczalna zaleta- oparte na sprawdzonych podzespołach- kowal naprawi. Choć jak pisałem kiedyś - u mnie rodzina zapomniała co to naprawy po przejściu na włoską motoryzację.
 #97532  autor: 68oct
 11 lip 2018, 08:20
hmm, kolega porówna i zdecyduje. Jeśli chodzi o szufladę to druga po przesuwanej kanapie zaleta wnętrza tego auta, nie trzeba się schylać i grzebać jak w typowym schowku, siedząc na fotelu wysuwasz go i masz wszystko pod ręką, na dokładkę jest ładnie podświetlony.
Są różne gusta, okej, nie dyskutuje, porównanie dla oceny dziwactwa.
Obrazek

Moja "gęba" się bardziej raduje jadąc bravo niż kapturem ale mam ponad 100KM więcej i zupełnie inny styl jazdy, nie do końca pasujący do charakterystyki takiego małego crossovera jak kaptur.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2018, 12:16 przez 68oct, łącznie zmieniany 1 raz.
 #97542  autor: Misiekdg
 11 lip 2018, 12:10
Moja mam porusza się Capturem 2017 przed liftem ja rownież miałem okazje nim jeździć i wcale nie jest tak, że to nie jedzie wręcz przeciwnie byłem zaskoczony dynamiką i elastycznością 0,9 w mieście gdzie mam ma spalanie 6,5 l. I oczywiście silnik mało problemowy w porównaniu do 1,2. Oczywiście siedzi sie wysoko nawet wyżej niż w scenicu wcześniej nim jeździła, miejsca jest wystarczająco z tyłu nawet bym powiedział bo można całą kanapę cofnąć heh także ogólnie na + jakbyś miał więcej pytań lub jakieś spostrzeżenia to pisz pm postaram się pomóc, brała rocznego z salonu z gwarancją :)

Wysłane z mojego K5000 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio zmieniony 11 lip 2018, 12:10 przez Misiekdg, łącznie zmieniany 1 raz.
 #97543  autor: wojtekm
 11 lip 2018, 12:13
Kurde... po polsku się nie da?
 #97557  autor: Toolbox
 11 lip 2018, 16:43
Jeśli zależy Ci na rodzicach to doradź im kupno Captura. Nie chce mi się tu wywoływać wojny jakościowej tym bardziej że Dareek czuwa :) ale choćby ze względu na dynamikę. 500L nie jedzie w żadnej wersji, nawet w dieslu, a 1,4 16V to najsłabsza jednostka. Auto jest duże i ma aerodynamikę budki telefonicznej. Niech sobie kupią Captura z 5 letnią gwarancją i święty spokój.
 #97680  autor: Dareek
 12 lip 2018, 22:29
pozwól ze każdy wyrazi tu swój pogląd ok?
jednemu się podoba drugiemu nie . Dwie rożne filozofie miejskiego minivan-a.
Tylko please nie piszmy bzdur w stylu, że "nie jedzie" w każdej wersji silnikowej. Owszem 1.4 16V to zły pomysł w trasy, ale MJ 120 i T-JET 120 naprawdę nie ma się czego wstydzić a tym bardziej z kosiarkami Tce. No i jeszcze jedno- to typowo miejskie auta wiec w korku czy masz 90 czy 150 stoisz tak samo.
Nie jedzie- nie jedzie nic co ma mniej niż 250 koni- patrzmy na przeznaczenie tego typu konstrukcji - miasto - zakupy praca - dom - szkoła - przedszkole a nie tor wyścigowy.
Druga sprawa przejrzystość nadwozia- w tym przypadku jak porównanie szklani z piwnicą.
ale jak napisałem - tego typu samochody to kwestia gustu- ja np zwykłego 500 l nie kupiłbym tylko wersję trekking i tylko TB. z zalet- podwójna podłoga bagaznika regulowana- dodatkowy schowek na parasol , przesuwana kanapa tył bardzo przestronne wnętrze takze z tyłu, 2 schowki z przodu w tym jeden chłodzony, blokada przedniego dyfra działająca do 40km/h, dobry system uconnect.
Renia to nie mój klimat- jeszcze ujdzie kadjar.
 #97684  autor: lluukkass
 12 lip 2018, 22:57
Luuuzzz Panowie ;) W obu samochodach znalazłem plusy i minusy. Ale to nie ja go będę użytkował, więc główne priorytety rodziców są spełnione. Cena cena cena :D Poza tym klima, radio, wysoka pozycja za kierownicą, czujniki parkowania no i koniecznie po raz pierwszy i niestety ostatni nówka z salonu.
Wybór już zapadł, ale o tym wkrótce... :D