• Fiat Tipo - następca Bravo? -dyskusja, opinie..

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #84123  autor: Ozz
 25 sty 2018, 22:54
Jest tylko jedno auto, które dobrze wygląda w czarnym lakierze i na czarnej feldze!






Obrazek
 #84774  autor: 68oct
 02 lut 2018, 11:51
hehe no tak, jak by je za darmo rozdawali to by była kolejka, ale, że trzeba za niego zapłacić to jest be, bo są inne lepsze za które też trzeba zapłacić i to więcej ale są lepsze:)

Bartek widziałem ze macie pierwsze s-design'y na forum tipowym.
 #84804  autor: wrotecki
 02 lut 2018, 19:57
:arrow: Prosiłbym o trzymanie się tematu, nie będę usuwał postów, ale kolejne bezsensowne wypady poza temat nagradzam :kaktus:
 #86655  autor: abezus
 24 lut 2018, 10:01
Wypowiem się bo ostatnio miałem możliwość pojeździć chwilę nową fabią (roczną) i Tipo w sedanie. Jak dla mnie porównanie zdecydowanie na korzyść tipo. Silnik Fabii miał nawet ciekawą charakterystykę (66KW więc chyba 1.2 TSI) ale to co się tam dzieje w środku w samochodzie to żałość. Jakość plastików identyczna jak w citygo, seicento. Ponadto siedząc w tym samochodzie człowiek dostaje depresji. Jednym słowem porażka.
Tipo natomiast w środku bardzo fajne, niestety nie wiem jaka to była wersja wyposażeniowa, miałem samochód testowy więc chyba nie najniższa (niemniej najwyższa też nie bo klimatornika nie było). Od razu mówię że nie zwracam uwagi na niepotrzebne pierdoły typu wyświetlacz lcd itp więc w mojej ocenie nie biorę tego pod uwagę . Mówię o ogólnym wrażeniu siedząc za kierownicą, jadąc samochodem. Piszę o tym bo bazowo te samochody mają podobne ceny, skoda jest nawet trochę droższa a moim zdaniem tipo jest nieporównywalnie fajniejszym samochodem. Kupując nowe auto do 50 tyś zastanawiałbym się chyba tylko pomiędzy tipo a dusterem którym miałem okazję jeździć i również mi się podobał.
 #86686  autor: Michu
 24 lut 2018, 13:48
Skoda - Tipo mam takie same odczucia. Tipo lepiej wykonany i jakiś taki przyjaźniejszy w środku.
Duster to prawda kusi ceną - podstawowa wersja niecałe 40 tys. i ponoć mocno poprawili jakość.
 #86988  autor: mariusz71
 26 lut 2018, 18:39
Podstawowa cena Dustera to 40 tys, ale nie można do niego dokupić klimy i jest bez radia. Ma za to silnik 1,6 115 KM i paski ledowe do jazdy dziennej .Aby doposażyć o klimatyzację trzeba zamówić wersję za niecałe 47 tys. + 2500 klima+lakier 2000. Jest radio z bluetooth ale lusterka ustawiane ręcznie.
 #86994  autor: wrotecki
 26 lut 2018, 19:09
Źle patrzysz po katalogu to jest silnik TCe 125 S&S wersja LAureate kosztuje 58 100 a 64.400 kosztuje Tipo Easy lepiej wg mnie wyposażone. Paytrzę oczywiście na wersję HB. W sumie do mnie sedan nie przemawia :) Także jak bym miał zmieniać bravo to tylko na wersję HB. Ale czy na Tipo , nie wiem - ale na pewno nie na Dustera.
 #87006  autor: mariusz71
 26 lut 2018, 19:58
Teraz jest nowy Duster. I za 60 tys. jest wersja comfort silnik 1,6 115 KM ,radio z ekranem dotykowym 7 cali i z nawigacją+ kamera cofania, czujniki martwego pola,bardzo ładne felgi 17 czarno-polerowane/coś jak w Bravo sport tylko inny wzór/, tempomat skórzana kierownica,no i te paski led do jazdy dziennej w reflektorach . No to chyba cena/wyposażenie bije na głowę Tipo i innych. Ale fakt ,deska twarda.
 #87018  autor: luk4s
 26 lut 2018, 20:56
Tyle żeby mieć coś więcej w Tipo - czy to mocniejszy silnik czy lepsze wyposażenie, trzeba mieć te 60 tys. I dalej to auto w tej cenie jest opłacalne, bo ma sporo miejsca w środku i duży bagażnik. A w tej cenie konkurencja proponuje głównie auta segmentu B (co prawda lepiej wyposażone).
 #87043  autor: bis
 27 lut 2018, 07:34
Samochód musi być dopasowany do możliwości i potrzeb nabywcy orz spełniać inne jego oczekiwania.
Mi Bravo pasuje: za pieniądze nie rujnujące budżetu mam auto na dojazdy do pracy i od czasu do czasu na wyjazdy dalsze, które jest bezawaryjne (tzn. wsiadam, odpalam i bezpiecznie dojeżdżam do celu; ewentualna usterkowość to inna rzecz). Do tego spełnia inne moje oczekiwania: jest ładne z zewnątrz i wewnątrz, dobrze wyposażone, jazda (ogólnie, a nie tylko osiągi) po normalnych drogach sprawia mi przyjemność. Tańsze wersje Tipo nie spełniają tego ostatniego warunku - jakość materiałów wewnątrz jest po prostu kiepska.
W Dusterze przecież nie jest lepiej, ale i oczekiwania są w przypadku tego auta inne. Liczy się nie tyle satysfakcja z rozsiadania się w nim, no może poza wysoką pozycją za kierą, ale świadomość bezproblemowego pokonywania każdej niemal drogi, jaka by nie była, a wszystko za rozsądną cenę.
A że ludzie i ich przypadki są rożne, to różne auta kupują.
Mojej ślubnej Bravo się nie podoba, a np. Duster tak. I Agilla 1 też. :twisted:
 #87052  autor: mariusz71
 27 lut 2018, 09:58
Chcąc wydać 50 tys. co lepsze Tipo 1,4 95 KM 127 Nm czy Duster 1,6 115 Km 156 Nm. Duster II bardzo fajnie wygląda z zewnątrz, paski led do jazdy dziennej , Tipo ma przestronniejsza kabinę i jednak lepsze materiały/plastiki. Wyposażenie bardzo podobne .
 #87053  autor: kml
 27 lut 2018, 10:06
1.6 będzie bardziej łakome na paliwo - to na pewno, chociaż jak to 1,4 dociążysz i pociśniesz to spali pewnie równie dużo. Ciężko obiektywnie porównać te dwa samochody. Najlepiej wybierz się na jazdę testową i oceń, co bardziej Ci pasuje.
 #87069  autor: LifeRelax
 27 lut 2018, 13:17
Łooo Panowie, ale kręcicie shitstorm. Tipo jest jedną z alternatyw i nie rozumiem dlaczego staracie się tak uparcie przekonać innych, że to takie g***o na kółkach - to, że nie odpowiada Tobie, nie znaczy, że dla drugiej osoby nie będzie odpowiednie. O przypisywaniu zachowań kierowców do marek aut już nie wspomnę...

Niemniej odnośnie Tipo (na podstawie przejechanych 22k km):
1. Uważam, że jest to zakup, który się opłaca dla firmy, lub konkretnych grup zawodowych - z racji rabatów do 20%.
2. T-Jet pozwala założyć, że uda się pokonać dużo km bez potencjalnych awarii, które unieruchomią auto na drodze. T-Jet z LPG pomaga w dodatku podróżować na prawdę tanio. Przez te 22k km nawet oswoiłem się z Euro 6 - wolniej zmieniam bieg z 1 na 2. Po za tym nie odczuwam z nim problemu. Na autostradzie spokojnie przejedziesz 300km z prędkościami blisko v-max.
3. Tipo jest bardzo pakowne. Już kilka razy przewoziłem Tipo bagaż, który zajmował cały tył (złożone siedzenia) i wchodzi do niego na prawdę dużo)
4. W Tipo jest sporo miejsca z tyłu - co ma znaczenie dla rodzin z dziećmi.
5. Wnętrze i plastiki - jedyny słaby plastik, który mnie irytuje to góra boczka drzwi. Niemniej wkurza mnie on tylko gdy wsiadam, potem o nim nie myślę. Wnętrze jest ergonomiczne - klimę obsłużysz bezwzrokowo pokrętłami, radio (tablet) działa sprawnie, a wyświetlacz miedzy zegarami pozwala wyświetlać więcej info niż to potrzebne).
6. Tipo jest podobne do Bravo - niektóre plastiki potrafią zahałasować na dziurach.
7. H7 w Tipo świecą lepiej niż H1 w Bravo. Niemniej ja założyłem HID, który w 100% spełnia oczekiwania.

Podsumowując - moje oczekiwania Tipo spełnia w znacznej większości. Gdybym miał wybierać podobnie - wybrałbym takie same Tipo (tylko dodałbym kamerę/czujniki cofania fabryczne).

Także trzymajmy się watku i opisujmy tutaj swoje wrażenia o Tipo. Bez wycieczek do innych marek czy osób. Peace.
 #87071  autor: abezus
 27 lut 2018, 13:20
Nikt nigdzie nie napisał że Tipo to gówno. Tipo to bardzo dobry samochód trafiający do konkretnych nabywców.
 #87073  autor: metalman
 27 lut 2018, 13:24
Panowie - spokój!!! Po pierwsze temat dotyczy Tipo a nie Dustera. Po drugie jest różnica między kulturalną wymianą opinii a wyzywaniem się a w tym drugim kierunku zmierzacie. Każdy następny post nie na temat Tipo będzie usuwany.
 #87076  autor: łysy
 27 lut 2018, 14:02
Ale chyba h7 w odbłyśnikach (bieda wersja) lepiej świeci niż h7 w soczewce (lepsze wersje). Soczewka zabiera dużo światła.
 #87077  autor: LifeRelax
 27 lut 2018, 14:10
Ciężko mi się ustosunkować. H7 w soczewce świeci na pewno lepiej niż Bravo. Odnośnie wersji bez soczewki, może @bahamut24 się wypowie
 #87090  autor: robs
 27 lut 2018, 17:08
Lampa zwykła w Tipo świeci bardzo dobrze a po włożeniu choćby Osram cool blue intense jest ładna barwa światła.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27