• Fiat Tipo - następca Bravo? -dyskusja, opinie..

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #81983  autor: Alfa
 01 sty 2018, 10:47
Nie ma sensu ciagnac tematu pakowania /pojemnosci bagaznika. Wiadomo jaka jest kolejnosc :
Tipo , Bravo , Giulietta.
Natomiast przyjemnosc z jazdy :
Giulietta ,............................................................Bravo,Tipo.

Fiat 126p bardzo dobrze uczyl " pokory w pakowaniu" , wiadomo przy dzieciach bagaznik nigdy nie bedzie za duzy.
 #81994  autor: Dareek
 01 sty 2018, 15:03
2 grosze- jedyna różnica miedzy Bravo a Julką w przestrzeni dotyczy 2 aspektów: bagażnika który przez wielowahaczowe zawieszenie jest płytszy i otworów drzwiowych - szczególnie tylnych- w środku jest niemal tyle samo miejsca
w przypadku tipo najgorzej wypada sedan- drzwi tylne są małe i ścięte górą oraz bagażnik mało praktyczny - płytki jak to w tego typu nadwoziach - pod tym względem HB a szczególnie Kombi to jak 2 klasy wyżej pod kątem przestrzeni.
 #82033  autor: robs
 01 sty 2018, 21:36
Gdzie Ty widzisz różnicę w drzwiach tylnych w Tipo?Jak dla mnie mają taki sam kształt we wszystkich wersjach.Otwór załadunku wcale w sedanie nie jest taki mały.Znam sedany które mają mniejszy.A 80 l pojemności bagażnika więcej w porównaniu z hb to wcale nie mało.
 #82036  autor: Dareek
 01 sty 2018, 22:43
popatrz na linię dachu Sedana kombi i Hb oraz kształtu tylnych drzwi a szczególnie okien.
mimo tych litrów bagażnikiem nie przewieziesz takich rzeczy jak kombi czy HB
 #82049  autor: robs
 02 sty 2018, 09:00
No lodówki czy pralki lub mebli nie, ale kto to dzisiaj robi osobówką?
 #83063  autor: Piter
 15 sty 2018, 12:49
No ja ostatnio od rodziców przewoziłem kuchenke gazową, ale ja mam kombiaka i nie widzę w tym nic dziwnego, osobówką kombi lodówki nie przewieziesz, bo powinna stać w pionie podczas transportu, ale pralkę czy w/w kuchenkę już tak . :)
 #83099  autor: Ardaenye
 15 sty 2018, 18:20
robs pisze:
02 sty 2018, 09:00
No lodówki czy pralki lub mebli nie, ale kto to dzisiaj robi osobówką?
Normalni ludzie :shock: Różne rzeczy się zdarza przewozić bo zajdzie taka (często niespodziewane) konieczność. Do Sedana ciężko cokolwiek innego niż typowa torba wepchać.
 #83168  autor: robs
 16 sty 2018, 08:45
Ja na szczęście jak potrzebuję coś większego przewieźć to biorę z pracy Craftera.
Każdy kupuje auto pod siebie.Dla mnie Tipo w sedanie wygląda najlepiej więc dokonałem świadomego wyboru.
 #83175  autor: Ardaenye
 16 sty 2018, 10:40
No i spoko ale nie ma co gadać, że kto to robi osobówką... bo mało kto ma możliwość zrobić to czymś innym niż swoim autem.
 #83179  autor: Ozz
 16 sty 2018, 11:21
W ostatnim "Motorze" tipo wygrało porównanie z focusem. 1nym punktem i głównie przez cenę niższą o 13k, ale jednak.
 #83193  autor: LifeRelax
 16 sty 2018, 12:55
Jeździłem Focusem sedan 1.6 Benz (wersja podstawowa) jak mi klepali Tipo i zdecydowanie wybieram Fiata.

Na szczęście jest sporo opcji do wyboru na rynku ;-)
 #83195  autor: Piter
 16 sty 2018, 13:21
Moze wybór duzy, ale pokaż mi silniki benzynowe w nowych autach o tak małej awaryjności i długiej żywotności jak t-jet 120KM . Ja znalazłem toyoty 1,6, kia gdi 1,6 jeszcze dostępna w salonach i honda 1,8 też jeszcze dostępna i to by było na tyle z trwałych silników, wszystkie wymienione to wolnossaki. Trwałej benzynki na turbinie dostępnej w salonach oprócz t-jeta nie znalazłem. :)
 #83197  autor: Ardaenye
 16 sty 2018, 13:46
Auto to nie tylko silnik :) Nie wiem jak w Tipo ale w Bravo jest sporo rzeczy "dookołosilnikowych", które sprawiają problem - skrzynia, turbo, kolektor, climatronic. Nowe TSI ponoć poprawione są już na tyle, że są to dobre motory. Spalanie T-Jeta też niskie nie jest, materiały wykończeniowe większość konkurentów ma lepsze. Tipo to jest jakaś opcja ale na pewno nie jest to najlepszy wybór.
 #83213  autor: MichalO
 16 sty 2018, 15:31
Gdyby brać pod uwagę wyłącznie silnik to t-jet nadal jest najlepszą jednostką tego typu na rynku, ale częściowo przez to, że jest pozbawiony nowoczesnych, mogących sprawiać problemy, rozwiązań. Z tym, że marki które wprowadzały te rozwiązania kilka lat temu do tej pory dopracowały te silniki na tyle, że wyeliminowano awarie wieku dziecięcego. I w tym momencie t-jet zostaje w tyle. Zrobiłem 1000 km 1.4 TSI i przy takim samym stylu jazdy (a może i czasem mocniejszym wciśnięciu gazu bo skrzynia w przeciwieństwie do Bravo działa o niebo lepiej) spalanie mam około 1 litr niższe.
Dodatkowo to co napisał @Ardaenye, sam silnik to nie całe auto. Zastanawiałem się nad Tipo przy zmianie auta, ale porównanie ceny i wyposażenia Tipo z tym samym dotyczącym innych aut niestety wypada na niekorzyść Fiata. Dlatego też wybór padł na inną markę.
 #83217  autor: Piter
 16 sty 2018, 16:12
Ardaenye pisze:
16 sty 2018, 13:46
Auto to nie tylko silnik :) Nie wiem jak w Tipo ale w Bravo jest sporo rzeczy "dookołosilnikowych", które sprawiają problem - skrzynia, turbo, kolektor, climatronic. Nowe TSI ponoć poprawione są już na tyle, że są to dobre motory. Spalanie T-Jeta też niskie nie jest, materiały wykończeniowe większość konkurentów ma lepsze. Tipo to jest jakaś opcja ale na pewno nie jest to najlepszy wybór.
Jeżdziłem przez rok Seatem Leonem kombi 2016 TSI 110KM 1,2 i nic mi sie z autem nie działo , nie brał oleju wszystko było jak należy, ale na forach jednak narzekają dalej na te silniki , czego nie można powiedziec o T-Jet 120KM, skrzynia c635 nie należy do awaryjnych, a te skrzynie są montowane w tipku, więc uważam,że autko należy do udanych , ale czas pokaże czy miałem racje. Wszelakie wycieki i pękające turbiny to juz przeszłość w tych silnikach , zostało to poprawione.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2018, 19:55 przez Piter, łącznie zmieniany 1 raz.
 #83221  autor: Ozz
 16 sty 2018, 16:26
Nom... U mnie zarówno kolektor jak i turbo (vl39) były nietknięte. Kolektor dalej służy, pomimo dziury na termoparę, a turbo poszło w świat. To nie podzespoły są źródłem problemów w t-jet, a temperatura i przestrzelony soft.
 #83255  autor: Toolbox
 16 sty 2018, 21:40
Piter pisze:
16 sty 2018, 13:21
Moze wybór duzy, ale pokaż mi silniki benzynowe w nowych autach o tak małej awaryjności i długiej żywotności jak t-jet 120KM . Ja znalazłem toyoty 1,6, kia gdi 1,6 jeszcze dostępna w salonach i honda 1,8 też jeszcze dostępna i to by było na tyle z trwałych silników, wszystkie wymienione to wolnossaki. Trwałej benzynki na turbinie dostępnej w salonach oprócz t-jeta nie znalazłem. :)
Turbobenzyna 1,5 EcoBoost z Forda, moc 150-182 KM, trwała, bezawaryjna i o wysokiej kulturze pracy. Mój wspólnik ma taki silnik (160 KM) w Mondeo, aktualny przebieg 167 tys km, zero awarii, silnik cichy, nowocześniejszy od T-Jeta i pracuje niemal aksamitnie w porównaniu w T-Jetem
 #83258  autor: Dareek
 16 sty 2018, 21:59
Ardaenye pisze:
16 sty 2018, 13:46
Auto to nie tylko silnik :) Nie wiem jak w Tipo ale w Bravo jest sporo rzeczy "dookołosilnikowych", które sprawiają problem - skrzynia, turbo, kolektor, climatronic. Nowe TSI ponoć poprawione są już na tyle, że są to dobre motory. Spalanie T-Jeta też niskie nie jest, materiały wykończeniowe większość konkurentów ma lepsze. Tipo to jest jakaś opcja ale na pewno nie jest to najlepszy wybór.
Umówmy się na jedno- to forum poważne i nie piszmy bredni w stylu awaryjne skrzynie turbo kolektory etc. bo ktoś to przeczyta i jeszcze uwierzy.
O poprawieniu TSI już tu było i też nie pisz o pobożnych życzeniach bo tak nie jest! tego się nie da poprawić podobnie jak M32 i wbij sobie to do głowy!! to nie moje słowa tylko mechaników ASO VAG.

Dodano po 3 minutach 16 sekundach:
Toolbox pisze:
16 sty 2018, 21:40
Piter pisze:
16 sty 2018, 13:21
Moze wybór duzy, ale pokaż mi silniki benzynowe w nowych autach o tak małej awaryjności i długiej żywotności jak t-jet 120KM . Ja znalazłem toyoty 1,6, kia gdi 1,6 jeszcze dostępna w salonach i honda 1,8 też jeszcze dostępna i to by było na tyle z trwałych silników, wszystkie wymienione to wolnossaki. Trwałej benzynki na turbinie dostępnej w salonach oprócz t-jeta nie znalazłem. :)
Turbobenzyna 1,5 EcoBoost z Forda, moc 150-182 KM, trwała, bezawaryjna i o wysokiej kulturze pracy. Mój wspólnik ma taki silnik (160 KM) w Mondeo, aktualny przebieg 167 tys km, zero awarii, silnik cichy, nowocześniejszy od T-Jeta i pracuje niemal aksamitnie w porównaniu w T-Jetem
no i ?
TIpo a Mondeo? no nieźle :mrgreen:
 #83263  autor: Toolbox
 16 sty 2018, 22:24
@Dareek przecież o silniku piszę a nie o modelu w którym jest dostępny, jest też np. w Focusie który ktoś wspominał powyżej ;)
 #83264  autor: LifeRelax
 16 sty 2018, 22:35
Oby tylko Fiat nie strzelił sobie w stopę podnoszeniem cen Tipo.

Ostatnio oglądałem w salonie Tipo HB S Design. Wygląda (dla mnie) obłędnie. Tylko ta cena... 77 450 to już kosmos.

Dokładnie ten:

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-tipo ... zc9qN.html
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 27