• Fiat Tipo - następca Bravo? -dyskusja, opinie..

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #73647  autor: Dareek
 24 wrz 2017, 11:39
@Toolbox właśnie kupowałem półtora tygodnia temu samochód i uwierz mi - mało co zostało nawet z 2017 r. Owszem zostaną Veolce lub wersje kosztujące grubo pona 90 tys ale 120 stek najbardziej chodliwych praktycznie nie ma- nawet na stronę o nazwie tzw stock jest grubo nieaktualna.
chcesz auto - zamawiaj - czas oczekiwania - 2-3 miesięcy z rabatem 3-5 tys.
 #73676  autor: Sagan07
 24 wrz 2017, 16:01
Zgadzam się z @Dareek że wyrwanie Giulietty poniżej 70k obecnie graniczy z cudem.

Problem polega na tym, że już nawet te 65000 za Astrę (w sumie to 67000, bo trzeba doliczyć ubezpieczenie) to wyraźne przekroczenie mojego budżetu (oczywiście wiem, że w perspektywie 7-8 lat dzięki LPG sporo zaoszczędzę na paliwie ale obecnie muszę dołożyć dobre 10% więcej niż planowałem). Generalnie muszę dobrze przemyśleć sprawę i jeszcze raz przekalkulować moje możliwości finansowe (oczywiście roześlę zapytanie ofertowe do innych dilerów).

Co do tego, że to stary model to dla mnie to zaleta (chyba się starzeje :D). Dzięki temu, że jest już kilka lat na rynku to mniej więcej wiem co i kiedy się popsuje i ile mniej więcej będzie kosztowała naprawa.

W każdym bądź razie jest to jakaś alternatywa dla Clio 1.2 TCE Grandtour :)
 #73694  autor: rybsztein
 24 wrz 2017, 19:15
Panowie to temat o Tipo jako nastepcy Bravo a nie Astrach, Clio i Julkach:)

Pojszło z Szajsunga Galaksy S5 Neło




 #73698  autor: Dareek
 24 wrz 2017, 19:39
no i jest - jakby nie patrzeć ale w cenie 50- 60 tys +- 2-3 tys raczej Tipo nie ma konkurencji. I możemy sprzeczać się o materiały ale jakoś ciężko mi się doszukać specjalnych wad dla tego samochodu.
 #73716  autor: Mily
 24 wrz 2017, 23:58
Pisałem to wcześniej, napiszę raz jeszcze. Tipo SW w wersji Lounge kosztuje przynajmniej 10 tys mniej niż auta konkurencji. Jeżeli chodzi o materiały wnętrza to przyczepić można się jedynie do góry drzwi bo plastik jest błyszczący (może środek matujący do kokpitu Megsa pomoże w pozbyciu się połysku). Deska rozdzielcza nie jest może wzorem, ale też i nie odbiega od kompaktów francuskich, japońskich czy koreańskich (można znaleźć testy nowego Hyundaia I30 za 100 tyś i więcej z trzeszczącym wnętrzem jak w starym Citroenie AX). Samo spasowanie i montaż nie pozostawia wiele do życzenia a obsługa klimatyzacji, nawiewów jest bardzo prosta i intuicyjna w przeciwieństwie np. do aut z tabletami.
Wygląd zewnętrzny rzecz gustu, ale obiektywnie na felgach 17 z pakietem chrom, auto wygląda bardzo dobrze.

PS A można kupić Julkę w wersji kombi, albo taką gdzie pasażerowie o wzroście +180cm z tyłu zmieszczą nogi?
 #73743  autor: Mily
 25 wrz 2017, 14:09
Dobrze, że nie dopisałeś jeszcze z pełną powagą, że takiej z większą ilością miejsca na nogi z tyłu też nie ma :)

To pytanie było trochę sarkastyczne z mojej strony ;)
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2017, 14:10 przez Mily, łącznie zmieniany 1 raz.
 #73744  autor: Ozz
 25 wrz 2017, 14:09
Niestety, bo byłaby to dobra alternatywa. To samo z Giulą. Swoją drogą, ciekawe czemu makaroniarze oddają ten kawałek rynkowego tortu? Nie kalkuluje się zaprojektowanie i wdrożenie? Rynek zapewne badali. Sorry za ot.
 #73748  autor: rybsztein
 25 wrz 2017, 15:43
Włoch to dziwny człowiek. Zobacz ile czasu robili SUVa. Jaki to rynek ogromny przecież.

Mily chciałem napisać, że ile na nogi miejsca by nie było to głową w sufit i tak z tyłu się wali:) A brak kombi to nie taka oczywista sprawa bo w necie znajdziesz zdjęcia - miała być:)

Sorry za OT.

Pojszło z Szajsunga Galaksy S5 Neło



 #73749  autor: Ozz
 25 wrz 2017, 16:16
Obrazek

Obrazek

Możemy obejść się smakiem...
 #73756  autor: LifeRelax
 25 wrz 2017, 17:41
Ja z mojej perspektywy mogę powiedzieć, że minusem Tipo jest dostępność części zamiennych (ale to jak w każdym nowym aucie). Jak już dojdzie kurtyna i czujnik od airbagow to może po 2 miesiącach odbiorę mojego z naprawy...
 #77151  autor: dam9an
 03 lis 2017, 23:35
Przeczytałem wiele stron tego wątku gdyż sam przymierzam się do zakupu auta. No i chce nowe auto z salonu dieselka aby miał jakieś tam osiągi. Wiadomo cena też gra role. Oglądałem tipo jeździłem nim i fakttycznie Góra drzwi czy tunel środkowy to trochę słabo wyglądające elementy. Ale do deski czy kierownicy nie ma się co czepiać. Przyciski są pod ręką. Siedzenia wygodne. Oczywiście na wstępie trzeba by odwiedzić tunera bo te normy euro niszza motoryzacje:/ dotychczas jeździłem oplami i kompletnie nie rozumiem dlaczego ludzie uważają opla za coś dobrego. Opel to straszna tandeta. Od ok 20 lat Silników nie umieją robić kompletnie chyba nie radzą sobie z tymi chorymi normami euro. Mam też skode octavie w rodzinie i pod kątem plastików strasznie tandetna jest. Dlatego zupełnie nie rozumiem jak ktoś tipo stawia poniżej astry jak opel to złom. Też kiedyś myślałem o insigni ale dałem sobie spokój bo tam już po 40 000 jest problem z biciem kierownicy wymieniane łożyska tarcze i ciągle to samo. Jeżeli ktoś ogląda tipo niech porównuje je z autami z tej samej klasy a nie z klasą Premium. Byłem w kilku salonach porownywalem w konfiguratorze i aby kupić coś o podobnej mocy w dieslu (120km) trzeba wydać co najmniej 10 tyś zł. Diesel jest strasznie drogi. Ale fiat ma dobre diesle i bez odlewania gownien typu adblue. Oczywiście alfa będzie lepsza ale nie za ta kasę co tipo. A tipo to kompromis między ceną a jakością. Inni za to samo chcą więcej.
 #77157  autor: rybsztein
 04 lis 2017, 05:25
Jak się pobawisz konfiguratorem, żeby w tym tipo było trochę więcej niż tylko klima to się okazuje, że w innych markach za to samo będzie nawet więcej.

Pojszło z Szajsunga Galaksy S5 Neło

 #77164  autor: rybsztein
 04 lis 2017, 10:09
Dodaj parę rzeczy do kombiaka Tipo 1.4 120 do wersji Lounge, skonfrontuj z Oplem 125km. W obu przypadkach wychodzi ok 80k a w Oplu dostaniesz jeszcze rabaty gdzie na Tipo g... dają. A i Astra będzie lepiej wyposażona.

Pojszło z Szajsunga Galaksy S5 Neło

 #77170  autor: dam9an
 04 lis 2017, 11:14
Skonfiguruje jak będę przy kompie. Opel to zlom. W silniku 1.6 turbo w corsach przy 100000 przebiegu korby pękają i to jest norma. A na fiata też idzie wywalczyć zniżki choćby na grupę zawodową. Opel ma jakościowo gorsze silniki. Co do reszty sprawdzę i się odezwę ;)
 #77172  autor: rybsztein
 04 lis 2017, 11:19
Bez dwóch zdań silniki i skrzynie Fiat ma lepsze. Ale kupujesz nowy samochód na gwarancji. Masz to w d.... tak naprawdę.

Pojszło z Szajsunga Galaksy S5 Neło

 #77191  autor: Piter
 04 lis 2017, 14:36
No tak niby jest gwarancja, ale jeśli chcesz zrobić autem te 200-250tys km to już jakość i wytrzymałość jest bardzo istotna . Ja tez zastanawiałem się nad oplem astrą 5 125KM 1.4 benzyna SW, ale wystraszyły mnie potencjalne usterki w tym aucie jak sypiąca się niby poprawiona skrzynia m32 po poprawkach zmiana nazewnictwa na m60, pękające tłoki przez spalanie stukowe, i te odchudzenie wagowe astry czyli słabsze i cieńsze materiały itd Bloki aluminiowe, w których występują pęknięcia przez przegrzanie itd Fiat ma sprawdzone silniki z głowicą aluminiową reszta to żeliwo jednym to odpowiada innym nie, przez te wszystkie wady opla zdecydowałem sie na tipo kombi 120KM t-jet i czas pokaże czy był to doby wybór.
Obrazek
 #77193  autor: rybsztein
 04 lis 2017, 15:24
A w Tipo problem np. z odpadającym lakierem :) Ciekawe czy problem z pękającym kolektorem i korpusem turbo został usunięty itd. Prawda smutna jest taka, że nie ma i nie będzie samochodów bez wad, więc nie ma co tak się doszukiwać w nowych samochodach. Kumpel ma i40 - na gwarancji remontowany silnik, wymienione wtryski, turbo i dwumasa. Kolejny i20 - sprzęgło nie wytrzymało 2 lat. Gwarancję zawsze można wydłużyć i po tych 5 latach po prostu kupić kolejny samochód. Albo wziąć abonament samochód w abonament, leasing etc.

Ale fakt - aluminiowego bloku silnika bym nie chciał.

Pojszło z Szajsunga Galaksy S5 Neło
 #77196  autor: dam9an
 04 lis 2017, 15:44
Ale jeżeli masz zapłacić więcej za pewnego gniota to sory. Z tym lakierem są pojedyczne przypadki przynajmniej na forum fiata. A jeżeli się okaże że te tloki to problem globalny to astry będą warte grosze przy od sprzedaży. A nie kazdy kupuje nowe auto co 3 lata
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21