• Pomoc przy zakupie Fiata Bravo - linki/ocena

  • Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Regulamin forum: Obrazek
Dział jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
 #100609  autor: Grzegorz34
 26 sie 2018, 23:00
Dzięki ćwiara,
Tak samo mi tłumaczył ten facet z tą poduszką, że na kolumnie kierownicy są takie znaczniki po obu stronach kolumny na godzinie 9 i 3 (widać zresztą takie wygładzone wielkości paznokcia) i gdyby one były przedziurawione to znaczy że ktoś wymieniał poduszkę (mam nadzieje, że dobrze to zobrazowałem). Ogólnie to od razu zadeklarował się, że możemy pojechać do ASO i potwierdzić, że poduszka jest. Zobaczymy jutro.
Dzięki za wzmiankę o siłowniku obiegu wewnętrznego - faktycznie może być jeszcze to. Oby się nie okazało, że to jakiś model po-powodziowy :speechless:
Wrażenia z jazdy super , auto zbiera się bardzo dobrze, żadnych stuków, dobrze wytłumione, turbiny wcale nie słychać (musiałem się dobrze wsłuchać, żeby coś usłyszeć). Skrzynia przy wszystkich biegach pracuje bez zarzutu, żadnego chrupania czy szumienia. Chociaż przyznam, że była to moja pierwsza jazda i to osławione 120KM w turbo nie zrobiło na mnie jakiegoś super wrażenia (chyba zbyt dużo oczekiwałem po przeczytaniu tylu zachwytów). Spodziewałem się, że turbo mnie wciśnie w fotel :D a po prostu poprawnie się zbiera (nawet nie odczułem, żeby miało jakąś turbo dziurę). Mam do porównania 150KM w dieslu Qashqai'a , auto dużo cięższe a jak depnę to wciska w fotel ;) Już zacząłem snuć teorie, że może nie tak coś z silnikiem, chyba zrobię test od 0-100 jutro ;) Dzwięk wydechu w tym aucie - miód dla uszu. :)
 #100610  autor: Cwiara
 26 sie 2018, 23:25
120KM może nie tak bardzo ale 150KM to już mocno wpycha d.psko w fotel :lol:
Turbo nie słychać tzn. jest OK a kręcenie wyższych obrotów żeby usłyszeć :?: Można.
Dostęp do filtra kabinowego jest prosty.Zdejmujesz osłonę przy lewej nodze pasażera i masz dostęp do pokrywy filtra.Naciskasz palcami na zaczepy , pociągasz i otwarte.Wysuwasz filtr i widzisz jak wygląda.
Może być jeszcze przytkany odpływ skroplin z klimy , ma ujście w tunelu środkowym , taka gumowa rurka widoczna po zdjęciu tej samej osłony.
Siłownik obiegu wew. to już wiecej kombinacji żeby sprawdzić.Przy prawej nodze kierowcy po zdjęciu osłony ale wysoko prawie w desce, jak naciśniesz przycisk obiegu to słychać jak klapka się zamyka ( ale musi być cichutko :lol: ) z lekkim jęczeniem , przynajmniej ja tak mam :P
 #100612  autor: Grzegorz34
 26 sie 2018, 23:42
Jasne, wymianę/naprawę jestem w stanie zaakceptować. Jedyne czego się obawiam czy auto nie jest po jakimś większym zalaniu. Jutro muszę dokładnie sprawdzić podłogę, inne zakamarki etc. Trochę mnie to martwi. Natomiast całe wnętrze bardzo zadbane, łącznie z silnikiem, kable, śruby wszystko w wygląda na oryginalne.
Wymienię jutro ten filtr kabinowy przed kupnem i może akurat to będzie to.
Jeszcze na youtube sprawdzam dżwięk zimnego silnika w bravo i faktycznie chodzi jak diesel kiedy zimy, jak się już zagrzał to już nie. Dzisiaj akurat taka pogoda, że tylko 12C było, wcześniej przy upałach tego nie stwierdziłem. Człowiek już wpada w lekką paranoje przy zakupie ech ;)
 #100613  autor: Cwiara
 26 sie 2018, 23:56
Wnęka koła zapasowego czy wkładu styropianowego jak wygląda i podnieść siedzenia tylne tam fajnie odchyla się wykładzina.
Klepie bo hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego zanim napełnią się olejem to przez dłuższą chwilę dają taki efekt jak diesel.
Jeżeli długo taki stan się utrzymuje to "szklanki" możliwe że są zużyte.
 #100622  autor: rybsztein
 27 sie 2018, 09:18
Grzegorz34 pisze:Spodziewałem się, że turbo mnie wciśnie w fotel :D a po prostu poprawnie się zbiera (nawet nie odczułem, żeby miało jakąś turbo dziurę). Mam do porównania 150KM w dieslu Qashqai'a , auto dużo cięższe a jak depnę to wciska w fotel ;) Już zacząłem snuć teorie, że może nie tak coś z silnikiem, chyba zrobię test od 0-100 jutro ;) Dzwięk wydechu w tym aucie - miód dla uszu. :)
120 a 150 to kosmiczna rożnica - przecież to ok 30KM - i nie ma co porównywać tych dwóch jednostek pod względem dynamiki bo silniki same w sobie różnią się bardzo pod względem konstrukcji.

Pojszło z mojego Szajsunga eS 7.




 #100628  autor: kain
 27 sie 2018, 10:41
Cześć

Co sądzicie na temat poniższego ogłoszenia?

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... a8b3e3b724

Niestety nie mogę dodać do załączników wyciągu z VIN-u.

Ogólnie szukam samochodu do 25 tysięcy (w tym ma być już cena instalacji gazowej) - wybór padł na Fiata Bravo z informacji znalezionych w internecie, jeśli chodzi o Bravo to szukam go właśnie w czarnym kolorze z tymi felgami, które są na zdjęciu, dodatkowo podoba mi się pakiet Sport jeśli chodzi o względy wizualne (nie musi być to pakiet Sport z przyciskiem) równie dobrze pasowałby mi samochód z 90KM - będzie służył do dojazdów do pracy (około 100km) dziennie po drodze jednopasmowej i Krakowie więc miejsca do wykorzystywania dużej prędkości za bardzo nie ma, chciałbym żeby było to trwałe i ekonomiczne auto, które będzie ładnie się prezentować i nie będzie drogie w serwisowaniu w wypadku jakiejś naprawy.
 #100633  autor: Cwiara
 27 sie 2018, 11:34
Jeśli masz takie założenia i budżet to szukaj 1.4 16V 90KM po 2010/2011(polift) i samemu zainstaluj gaz.
Do twoich potrzeb wystarczy.Jak kupisz już z gazem to fajnie jakby miał dokumenty z instalacji LPG np.książkę serwisową.
 #100664  autor: Grzegorz34
 27 sie 2018, 21:09
Byłem zobaczyć tego bravo co kolega kain powyżej wkleił....
Lewe drzwi szpachla na lewej części - w niektórych miejscach brakuje nawet skali ponad 1000um , trochę obok 600-800um. Pan tłumaczy, że wózek ze sklepu uderzył. Coś plaga z tymi wózkami bo już w innym poście, inne ogłoszenie, to samo czytałem.
Druga rzecz - przebieg - i tutaj już zakończyłem zwiedzanie. Ostatni wpis w książce serwisowej chyba 4-5 lat temu około 75k (sorry za moją pamięć), brak innych potwierdzających przebieg dokumentów po 2014-13 roku. Jedynie fakturki na naprawy do 2017r ale bez wpisanego przebiegu. No i gwóźdź programu - razem z innymi papierami znalazłem umowę kupna/sprzedaży pomiędzy tym Panem na którym widnieje przebieg 180k zamazany długopisem, obok wpisane 117tys. Pan tłumaczy, że sprzedająca Pani się pomyliła...
Edit: W komputerze pokładowym wyzerowany następny przegląd - Service.
Do tego nie przetłumaczone dokumenty, brak polskiego przeglądu, blachy niemieckie - nie zjazdowe. Przez telefon oczywiście zapewnienia, że wszystkie papiery zrobione. Według sprzedającego auto ma przegląd niemiecki do lutego 2019 - ale czy to przegląd taki zielony mały poziomy świstek (Zulassungsbescheinigung Teil I )? W każdym razie na nim nie ma wpisanego przebiegu.
Edit : Znalazłem w google, że to jest dowód rejestracyjny Tiel 1 a Tiel 2 - karta pojazdu.
Ja w moim peugeocie miałem dużą kartkę A4 TUV niebieską z aktualnym przebiegiem...

Do tego jak dla mnie za dużo rdzy, nie wiem może to przepalenia jeśli chodzi o turbinę a reszta to najzwyklejsza rdza. Cała rura od turbiny + różny osprzęt silnika. Cała tylna belka też plus reszta tylnego zawieszenia, przód już sobie podarowałem. Do tego spękany pasek klinowy, brak dokumentacji o wymianie rozrządu, więc podejrzewam, że będzie to samo. Olej czarny jak smoła. Dodatkowo znalazłem fakturę na wymianę wału napędowego - ciekawe. Moim zdaniem, nie dbał ktoś o ten samochód.

Wrażenia z jazdy - bardzo dobre - pomijając wszystko powyższe auto jedzie rewelacyjnie. Skrzynia, turbo, zawieszenie - wzorowe. Środek, zadbany - dużo lepszy od reszty.

Zachowam dla siebie jakie przebicie ma ten Pan na tym aucie - wystarczy, że powiem, że dzisiejszy wieczór spędzę rozmyślając o zostaniu handlarzem. ;) (a tak na serio to chyba sam wybiorę się do Niemiec po auto).

PS Tego bravo z parującymi szybami jednak odpuściłem - wersja dynamic zrobiła na mnie duże wrażenie wizualne i skupię poszukiwania na niej.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2018, 22:09 przez Grzegorz34, łącznie zmieniany 1 raz.
 #100671  autor: Grzegorz34
 27 sie 2018, 22:15
No tak, ten dynamic i drugi też. Przynajmniej tak VIN mi mówi. Różnica w wyposażeniu SPORTING KIT 4
Pozdrawiam.
 #100717  autor: in3k8
 28 sie 2018, 12:45
Cześć. Co myślicie o tym?
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... B3zZW.html
Fajnie, że z gazem, ale z drugiej strony zastanawiam się teraz też nad dieslem - większy wybór. Najlepszy byłby benzyna 120km lub 150km ale wiem że będzie ciężko znaleźć z mocniejszym silnikiem.
 #100726  autor: Sandra
 28 sie 2018, 16:15
Cwiara pisze:
Sandra pisze: 24 sie 2018, 18:52 Witam,
Poszukuję Fiata Bravo, zależy mi na silniku 90 KM, co myślicie o poniższym egzemplarzu?
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... AXe8u.html
Cena wydaje mi się zawyżona, biegła w wyposażeniu nie jestem więc proszę o pomoc 😉
Oprócz widocznych różnic w odcieniu białego na błotniku LP i PT , bardzo czystemu wzmocnieniu LP pod pokrywą silnika i delikatnym niespasowaniu zderzaka z błotnikiem PT po naprawach obcierek lub stłuczce trudno coś więcej zarzucić.Kołpaki nie ORI.
Jeśli masz zamiar wydać 20 tysi to poszukaj polifta z 90KM trafiają się fajne z 2010/2012.
Dzięki za odpowiedź ;)
a co sądzicie o tym modelu? ;) :fiat1:
https://allegro.pl/ogloszenie/benzyna-l ... 7471712404
Cena atrakcyjna, dość długo jest wystawione więc zastanawiam się czy wszystko z nim OK :roll:

Orientujecie się może jaki jest koszt sprawdzenia samochodu w salonie Fiata?

Pozdrawiam :)
 #100745  autor: Cwiara
 28 sie 2018, 19:11
@Sandra na foto lepszy niż biały z Mysłowic.Polift, alumy , elektryka szyb tylnych.
Trzeba zobaczyć na żywo jak wygląda,w papiery czy tak słodko jak w ofercie ,przejechać się i jak jest z LPG żeby po zakupie nie było problemów i "łatania" z jazdą na gazie.
Koszt podłączenia do komputera to min.50/70 PLN w serwisie niezależnym który specjalizuje się w ITA.
ASO chyba obecnie od 90 do 200 taki rozszerzony przegląd przed kupnem.Czasem warto zapłacić żeby nie wtopić.
 #100801  autor: kolejarz
 29 sie 2018, 17:34
W 2013 roku miał 165 tyś km a mamy 2018 czyli 5 lat później a przebieg wynosi w ogłoszeniu 180 tyś to już daje dużo do myślenia. Ja mało jeżdżę samochodem a w pięć lat zrobiłem blisko 50 tyś km...a z gazem?
 #100813  autor: Cwiara
 29 sie 2018, 20:48
Sandra pisze: 29 sie 2018, 17:29 download/file.php?id=1275


Chyba kiepsko wypadło? To to czarne bravo z mojego poprzedniego postu. Coś robione z silnikiem? Orientujecie się może? ;)
To już teraz wiadomo czemu tak długo jest w ofercie :twisted: i będzie.Nawet instalacja LPG nie jest w stanie zachęcić kupującego.
Następny poproszę.
 #100965  autor: moris10
 01 wrz 2018, 06:03
@19Kris88
Tył tego auta jakoś dziwnie wygląda. Znaczek Bravo jakby nie na swoim miejscu, dwururka nie pasuje na wycięcie i mam wrażenie, że tylne lampy jakby nie od kompletu. Auto ma raczej modyfikowane zawieszenie bo bardzo nisko stoi, chyba że ma pęknięte obydwie przednie sprężyny.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  • 1
  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • 154
  • 239