• Pomoc przy zakupie Fiata Bravo - linki/ocena

  • Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Regulamin forum: Obrazek
Dział jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
 #4767  autor: kubajg
 05 sty 2016, 18:36
Michał pisze:Auta z polskiego rynku miały 8 głośników i suba, auta z niemieckiego rynku miały standardowe audio.
Ciekawe, zazwyczaj jest zupełnie odwrotnie :)

Przypomniałem sobie że mam na dysku cennik z 2008 roku, faktycznie Sport miał te głośniki w standardzie u nas.

Tutaj pliczek PDF z cennikiem: http://docdro.id/3DNgUvC

Może musieli sobie odbić koszt DPFu, tam były fabrycznie a u nas w cenniku + 2750 zł :D
Natomiast dodatkowe głośniki i sub + 1900 zł
 #20838  autor: gumimis
 15 kwie 2016, 21:55
@pytalski jak dealer nie ma nic do ukrycia to sam udostępni Ci miernik przy oględzinach (ja jak kupowałem swoje to dealer tak zrobił - sprzedawca dał mi miernik i mówił, że mogę sobie mierzyć co tylko chcę); kupując z salonu również należy zachować zimną krew bo i tu zdarzają się wpadki; zapytaj czy gdybyś ew. kupował to kto będzie widniał na FV jako sprzedający: jak dealer oficjalnie to dobrze - w razie czego łatwiej egzekwować; jak komis u mirka.....
 #20840  autor: abezus
 15 kwie 2016, 21:59
Jak dostaniesz miernik, sprawdzaj słupki i dach, to jest najważniejsze... elementy wymienne samochodu są mniej ważne bo nawet jak powtórnie malowane, o niczym to nie świadczy. Jeśli na słupkach masz powyżej 200 mikronów JA odpuściłbym temat. Drzwi czy przednie błotniki z taką wartością oznaczają NIC, przecierkę parkingową itp, ale słupki mają mieć poniżej 150 mikronów i tyle w temacie.

W sumie najlepiej zrobisz jak właśnie powiesz na wejściu że chcesz wziąć auto na oględziny do innego salonu, i będziesz sobie patrzył jak pan za Twoje pieniądze trzepie auto i sprawdza powłokę lakierniczą.
Niestety miernik ma to do siebie że trzeba nauczyć się nim posługiwać, nie trudno źle go przyłożyć pokaże ci 800 mikronów, odwrócisz się i odpuścisz auto a nie będzie nawet malowane.
 #20841  autor: wwtcka
 15 kwie 2016, 22:09
Wnęki mają zawsze dużo mniejszą wartość od poszyć zewnętrznych, najczęściej oscylują w granicach 50-70 mikronów. Z tymi wartościami to też trzeba uważać, samo odczytanie wyniku to nie wszystko, trzeba też wiedzieć jak to interpretować. Dlatego najlepiej jakby jednak była z Tobą osoba mająca jakieś pojęcie w tym temacie.

Tak dla przykładu oglądałem dzisiaj nowe X6, wszędzie powłoka miała 200-220 mikronów jedynie drzwi przednie prawe 120-130, samochód nowy z salonu... i teraz interpretuj ten pomiar ;)
 #20850  autor: wwtcka
 15 kwie 2016, 22:33
@pytalski
Samochód dostaniesz jak będzie kasa na koncie albo wpłacona gotówka w całości. Możesz ew. zaliczkować i zanim wpłacisz resztę podjechać z kimś kto go jeszcze dokładnie obejrzy - nie powinni Ci robić z tym problemu. Ja również kupowałem używany z ASO, jechałem do 100% oryginału a okazało się podczas oględzin że dwa elementy były naprawiane, dla mnie nie miało to większego znaczenia bo wskazywało na jakąś drobną przecierkę. No i ważne żeby fakturę wystawiał dealer bo masz wtedy rękojmię na samochód.
 #20859  autor: bubuu77
 16 kwie 2016, 07:20
Przesiadłem się na Bravo 1.4 90kM z marei 2.0 150kM i powiem tak że da rade śmigać i widać różnice (największą w spalaniu bo jej nie ma) bo w jeździe można się przyzwyczaić.to fakt że mam pakiet sport i daje to dużą frajdę dla oka więc zależy jakie są oczekiwania kupującego czy chce mieć auto do normalnej jazdy czy musi mieć jeszcze ten zapas mocy żeby mieć.da rade jeździć Bravo 1.4 90kM lecz bez szaleństw.
 #21429  autor: Pympek
 20 kwie 2016, 21:56
1. poduszka nie powinna tak odstawać, przynajmnij z moijej opinii
2. nie, nigdy nie było wersji Abarth, jest to imitacja, zmienione tylko znaczki
3. tak, powinny być spryskiwacze przy oryginalnym xenonie
 #21434  autor: Michał
 20 kwie 2016, 22:08
Nie ma, nie było i nie będzie wersji Abarth, Bravo było w wersji Fresh, Active, Dynamic, Emotion i Sport, później były Estiva B&M, Pop, Street i coś tam jeszcze. Abarth jest tylko Punto i 500. Cały Abarth w Bravo to kwestia niewiedzy głupiego handlarza.

Dodano po 1 minucie 9 sekundach:
Swoją drogą auto z linka to Dynamic z pakietem Sport i dołożonym radiem 2DIN
 #21442  autor: Sagan07
 20 kwie 2016, 22:30
Wydaje mi się, że każdy silnik w Bravo jest w miarę udany (przynajmniej na tle konkurencji). Ja bym odrzucił 1.4 90 i 1.6 90 KM (wg mnie 90 KM do samochodu segmentu C to zbyt mało i nie tyczy się to tylko Bravo). Silniki 1.6 i 2.0 Multijet miały DPF (niezależnie od roku produkcji, za wyjątkiem 1.6 105 KM, który na rynek Polski nie miał, nie wiem jak z 1.6 90 KM). Z tego co wyczytałem (zarówno przed jak i po zakupie, na tym i innych forach) to:
- w silnikach 1.9 MJET 120 KM były montowane wadliwe koła dwumasowe (często padały przy kilkudziesięciu tysiącach kilometrów, w wielu przypadkach sprzęgło+dwumas było wymieniane na gwarancji)
- 1.4 TJET 150 KM: kilka osób (wydaje mi się, że również na naszym forum) miało do wymiany uszczelkę pod głowicą. Niestety nie pamiętam kto o tym pisał, ale o ile dobrze pamiętam sprawa dotyczyła samochodów z przebiegami 150000+. Nie wie jak sprawa ma się w przypadku 1.4 TJET 120
- 1.9 MJET 150 KM: problem z klapami wirowymi (w tym temacie chyba więcej informacji ma kolega @rybsztein)
- 2.0 i 1.6 MJET: wiele osób ma usunięte DPF i EGR, bo chyba to sprawia największe problemy. Nie wiem czy tych silników dotyczy problem klap wirowych
- 1.4, benzynowe z turbosprężarką posiadają dwumasowe koło zamachowe (tak samo jak diesle)
- najtańsza dwumasa jest do 1.6 MJET i 1.4 TJET (około 1000 zł)
- w 2.0 MJET dwumas uznawany jest za "pancerny" (chociaż ktoś kiedyś pisał, że miał wymieniany na gwarancji ze względu na wadę fabryczną). Nie wiem jak jest w innych silnikach, ale patrząc po tematach na forum chyba nie jest źle
- 1.9 MJET 120 KM ma 5 biegową skrzynię biegów

Jeżeli udzieliłem niepoprawnych informacji to proszę o sprostowanie przez bardziej doświadczonych kolegów.

Co do przedstawionych propozycji to nie wiem dlaczego, ale ten egzemplarz zwrócił moją uwagę (może ze względu na zadeklarowany stan licznika):
http://allegro.pl/show_item.php?item=61 ... e57f8da4d3

Wydaje mi się, że nie powinien mieć DPF.

Ja zacząłbym od oglądania samochodów z rodzimego rynku, najlepiej od pierwszego właściciela.

Edit Pympek : Przeniesione do odpowiedniego tematu ;)
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2016, 22:53 przez Sagan07, łącznie zmieniany 1 raz.
 #21779  autor: abezus
 23 kwie 2016, 10:56
Zdarzają się wyjątki, ale to sytuacje marginalne. 90% samochodów z mikro przebiegami to auta po mniejszych lub większych przygodach. Nie wiem jak jest z tym egzemplarzem bo go nie widziałem, natomiast faktem jest że mało kto sprzedaje praktyczne nowe auto jeszcze na gwarancji, z mikro przebiegiem bo ludzie z zasady a w szczególności Polacy nie są aż tak naiwni. Ale tak jak napisałem zdarzają się wyjątki. Szczególnie przy marce fiat bo patrząc po forum ludzie kupując te auta robią naprawdę niskie przebiegi roczne.
 #22190  autor: kubajg
 26 kwie 2016, 17:21
chelchow pisze:Dużo słoniki zużył do nabłyszczania, w środku kratki już straciły swoja farbę, wątpię by kierownica i gałka z tego rocznika tak wyglądała. Szwajcar zapewne miał drelichowe rękawiczki do jazdy nim i widać że pokaźny portfel bo odbił się na skórzanej tapicerce :)
O co chodzi z tymi kratkami? Przecież one tak są fabrycznie. Moja kierownica tak wygląda a rocznik 2007. Tylko gałkę mam trochę wytartą.

Tak czy inaczej widząc miejscowość Radom mój kursor myszki automatycznie przemieszcza się nad przycisk X w prawym górnym rogu ;) Zdziwiłbym się gdyby to auto było jednak godne uwagi.
 #22221  autor: chelchow
 26 kwie 2016, 18:56
Kratki nawiewu koloru oliwkowego to nie jest wyblaknięta farba ? Wydawało mi się ze z 2007 Bravom tak dziwnie farba blakła na kolor oliwkowy ?
 #22222  autor: Kamilus
 26 kwie 2016, 18:57
Oliwkowy kolor jest fabrycznie w wyższych wersjach. Też takie mam.
 #22265  autor: Paninaro
 26 kwie 2016, 21:44
Kamilus pisze:Oliwkowy kolor jest fabrycznie w wyższych wersjach. Też takie mam.
nic z tego
oliwkowy miały wszystkie wersje przedliftowe,po lifcie są już czarne
 #22271  autor: Kamilus
 26 kwie 2016, 21:50
Nieprawda. Dynamic kolegi 2009 ma czarne.
 #22283  autor: tadzikpl
 26 kwie 2016, 22:23
Ja mam czarne w Dynamic przedlift. Oliwkowe widziałem w bieda wersji przedlift.

pzdr, tadzikpl
 #22856  autor: abezus
 02 maja 2016, 07:23
Z jakiego forum, nie kojarze ksywy? Jesli chodzi o szczeliny to kwestia zdradliwa bo to fiat nie bmw czy audi. Podjedz sobie do salonu, obejrzyj jak sa poskladane nowe fiaty. Co prawda juz bravo nie uswiadczysz ale zerknij na punto. Pamietam jak pare lat temu sie smaialem ze wszystkie egzempalrze w salonie wyladaja jak po przejsciach. Jednym slowem to jest fiat, miernik w reke i sprawdzasz z fachowcem bo inaczej sie prawdy nie dowiesz. Nie wiem o ktorych srubach piszesz ale jesli tych przednich obok lamp to moga one byc zardzewiale, w wielu egzemplarzach sa, racji tego ze nie sa malowane. Jesli mowisz o srubach trzymajacych blotnik, to ok. Jednym slowem sorry ale wszystko co opisujesz to glupoty nie majace znaczenia. W NORMALNYM 5-8 letnim aucie bedzie zawsze widac slady uzytkowania bo ludzie te auta uzytkuja a nie sie nad nimi modla. Samochod ktory bedzie wygbladal jak nowy, kazda srubka, kazda pierdolka idealna, bedzie po prostu perfekcyjnie przygogotowany pod klienta ktory takiego szuka, co nie oznacza ze bedzie on w swoim normalnym stanie.
Wczoraj siedzialem w polifcie znajomego. Auto kupione w salonie jako nowe, obecnie przebieg taki jak mojego a stan wewnatrz owiele gorszy. Po prostu sa rozne egzemplarze.
 #23034  autor: Sagan07
 03 maja 2016, 19:51
Może po prostu właściciel tego Bravo postępuje tak jak mój szef. On na tydzień przed 5 rocznicą kupna samochodu mówi wszystkim znajomym, że sprzedaje samochód. Jeżeli nikt ze znajomych nie chce kupić to najpóźniej w 5 rocznicę jedzie do salonu Fiata (jeździ tylko Fiatami) i bierze nowy, a swój obecny zostawia w rozliczeniu. Aktualnie ma Bravo 1.6 MJET 120 KM (jego pierwszy diesel) i bije rekordy rocznych przebiegów - jednego roku zrobił prawie 10000 km. Jego poprzedni Grande Punto w momencie sprzedaży miał przejechane 45000 km. Powodem sprzedaży oczywiście był wiek samochodu. Wbrew pozorom są ludzie, którzy sprzedają samochód po przekroczeniu określonego wieku (mimo, że jest w świetnym stanie technicznym i serwisowany cały czas w ASO).
 #23776  autor: Dziki
 09 maja 2016, 18:11
Sam jest jak te pedała :D
Limitowana wersja Sport, piękne opony :mrgreen:
Zarejestrowany był jeszcze zanim go wyprodukowali - rok wcześniej.
Opony się kupuje dla piękności, czy mają być po prostu dobre i kleić do asfaltu...
Lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, elektrycznie sterowane, automatycznie składane - NO SZCZYT :D
Nawet w osłonach przeciwsłonecznych mu się lusterka składają...
Pistolet i strzelać w łokcie ...
 #23975  autor: SkyNet92
 10 maja 2016, 18:25
cały czas mam w wyszukiwarce zakładkę z gotowym wzorem i zobaczyłem coś takiego może ktoś już sprawdzał albo ktoś szuka i będzie chciał zobaczyć
http://otomoto.pl/oferta/fiat-bravo-bra ... 0e30cc715f
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 239