• Silnik 1.4 T-Jet - żywotność

  • Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Regulamin forum: Obrazek
Dział jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
 #18020  autor: pytalski
 28 mar 2016, 00:40
Witam jeszcze raz wszystkich bardzo serdecznie :)

Mam możliwość kupna Fiata Bravo w wersji SPORT T-Jet 120 KM z 2009r.. Ogólnie cud malina, ale jest pewien problem. Samochód ma na liczniku aż 170 tyś kilometrów.
Samochód chcielibyśmy kupić conajmniej na okres ok. 7 lat. Licząc że będę robił przebieg 10 tyś kilometrów rocznie (a nawet i mniej) dojdę do ok. 250 tyś kilometrów. Czy uważacie że ta jednostka tyle uciągnie [szczególnie, że ojciec bo to dla niego będzie samochód, lubi bardzo dynamiczną jazdę na trasie (ok. 1000 km rocznie)]? Czy lepiej jednak odpuścić sobie i poszukać z mniejszym przebiegiem?
 #18021  autor: philips
 28 mar 2016, 00:49
Też miałem ten dylemat moje bravo jest z 2007 ten sam silnik i ma 185.000 serwisie ASO jak i u "fachowca" od fiatów (u mnie w okolicy) mówili że spokojnie 250.000+ bez problemu jedyna bolączka tego silnika to skrzynia ale to idzie jakoś przeboleć jej naprawę, każda inna eksploatacja w normalnych pieniądzach (części zamienne i ich dostępność)
 #18022  autor: tadzikpl
 28 mar 2016, 08:05
Chyba nie ma bardziej trwalej małej benzyny na rynku od 1.4 Fiata, i to od lat..

pzdr, tadzikpl
 #18025  autor: kaz200
 28 mar 2016, 10:00
Dociągnie czy nie, wszystko zależy od stanu technicznego w dniu zakupu. Podstawowy przegląd przed sprzedażowy w ASO to o ile pamiętam 250PLN ja dorzuciłbym do tego pomiar kompresji w cylindrach. Jeżeli wszystko będzie ok. warto rozważyć zakup tym bardziej, że w naszym kraju wskazanie licznika kilometrów to rzecz umowna :roll:
Na marginesie wersje sport mają na desce rozdzielczej przycisk "sport" w pozostałych przypadkach sport to pakiet stylizacyjny.
 #18101  autor: Bubcio
 28 mar 2016, 19:21
@pytalski ja kupilem t-jet krajowy z przebiegiem licznikowym 168kkm. Po podpieciu się pod komputer okazało się, ze przebieg został skorygowany o 52kkm. Od kupna, tj od 2 miesięcy przejechałem 5kkm. Na liczniku dobijam do 173kkm, więc faktyczny przebieg wynosi 225kkm i dalej bezproblemowo śmiga. Nie bierze oleju, turbo nie świszczy, żadnych podejrzanych odgłosów i objawów. Silnik chodzi cichutko, identycznie jak t-jet od klubowego kolegi, ktory ma najechane 53kkm:) wszystko zależy od tego, jak ktoś wcześniej dbał o ten samochód:) ja tylko potwierdzam, że przy przegiegu 225kkm ( Ty planujesz użytkować do 250kkm - ja dojde do tego przebiegu do konca roku ) silnik dziala sprawnie, żwawo i prawidłowo, na tyle, że ostatnio na światłach wydymałem BMW 3 E90 Coupe, na co mam świadka z klubu ( koniec offtopu ). Tak więc nie obawiaj się dużych przebiegów. Jeszcze szybciutko wtrące, ze w styczniu ktoś z rejonu Białegostoku sprzedawal t-jet 120 z przebiegiem 295kkm! ( z czego 240 najechane przez 4 lata ). Rocznik bodajże 2008 lub 09. Autko nadal śmigało:)
Pozdrawiam i mam nadzieje, ze moja opinia okaże się użyteczna

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
 #19306  autor: Alfa
 05 kwie 2016, 10:05
T-Jet jest bardzo trwala konstrukcja poniewaz jest prosty. Do silnika 1,4 dolozono tylko turbine ot i cala filozofia . Co innego MultiAir -gdzie pada sterowanie a naprawa to koszt 4tys.

Odnosnie przebiegow moj T-Jet ma 5,5 roku przebieg 66tys i w tym okresie nie mial zadnej awarii.

Najwiekszym bledem kupujacych jest to ze za wszelka cene chca kupic jak najmlodszy rocznik za jak najmniejsza cene , a pozniej opisuja na forach jakie to samochody awaryjne -oczywiscie ze awaryjne bo licznik cofniety o 100-200 tys.
Dlatego kupujcie samochod a nie rocznik ,czasami warto dac 4-5 tys wiecej i cieszyc sie jazda .
 #33539  autor: tomek1985
 06 sie 2016, 21:09
Moje Bravo ma 170 tyś. W tym 150 tyś.km. na lpg narazie ok. Mam je od 3 tyś. km. Silnik suchy bez wycieków itp. :D Mam nadzieję że tak będzie barrdzooo długoo
 #34916  autor: Toolbox
 19 sie 2016, 09:09
Jeśli wypowiadamy się w temacie "silnik T-Jet, żywotność" to odpowiedź jest prosta, silnik T-Jet jest udaną, trwałą i żywotną konstrukcją. Jest wiele wariantów T-Jeta (w innych modelach Fiata, w Alfie itp.) o różnych mocach ale zasadniczo się nie psują. Natomiast jeśli pada kwestia osprzętu, turbiny, układu sprzęgła, skrzyni biegów to bywa różnie. Turbina i kolektor w T-Jet są przegrzane dlatego prawie w każdym silniku korpus turbiny pęka, podobnie kolektor (często nie ma żadnych wyraźnychobjawów i użytkownik jeździ dalej). To typowa usterka wynikająca ze złego projektu i z ubogiej mieszanki. Dwumas i sprzęgło wytrzymuje tyle co w innych markach i modelach. Nie jest źle. Skrzynia w zależności od modelu może być lepsza i trwalsza albo gorsza. Po połowie roku 2010 to nowszy i obecnie stosowany w wielu modelach FCA typ C635 produkcji Fiata. Oczywiście w Bravo niezależnie od skrzyni możesz zapomnieć o idealnej zmianie biegów bez zacięć (zwłaszcza 1,2). W praktyce wiele zależy od szczęścia, jedni jeżdżą latami i tysiącami km bez problemów inni ciągle coś naprawiają albo jeżdżą z różnymi usterkami które są wkurzające ale auta nie zatrzymują ;)