• Bravo 1.4 Multi Air 140 KM uszkodzony Multi Air?

  • Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Regulamin forum: Obrazek
Dział jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
 #153150  autor: Elvis907
 28 paź 2023, 00:45
Witam.
Zastanawiam się nad zakupem egzemplarza po lifcie z 2011 r., który ma uszkodzony silnik. Objawy to trudne opalanie, dymienie i bardzo nierówna praca (na 2 lub 3 cylindry) przez co silnik i cała buda drży.
Moze to być aktywator Multi Air. Cena tego modułu na dziś to od około 4500 zł, plus uszczelki, filtry liczę ~500 zł. Sam bym to wymienił.
Jednak niepokoi mnie to dymienie i z ciekawości przeglądałem całe silniki 1.4 MA i one również kosztują około 5000 zł. Tylko, że w Bravo było tego bardzo mało i teraz pytanie czy silniki 1.4 MA z innych modele aut o seryjnie innych mocach (np Alfa Romeo 150 / 170 KM) miałyby ten sam słupek (czyli cały blok od pokrywy zaworów po miskę olejową)? Wtedy może bym szukał silnika który jest jeszcze na aucie i można go odpalić.
I kolejna temat: czy wymieniając cały silnik nie lepiej już poszukać prostszego 1.4 T JET? Czy skrzynia biegów pasuje p&p? A jak z osprzętem? Kolektor wydechowy, ssący, dolot, sprężarka klimy, alternator? Wiadomo że sterownik będzie zupełnie inny i wiązka silnika. Ale jakby większość osprzętu pasowała do przełożenia to bym przemyślał czy to nie lepsze od wymiany aktywatora, który pewnie wytrzyma z 50-100 tys km, może 150.
Pozdrawiam
 #153161  autor: grzech1991
 28 paź 2023, 16:10
Nie kojarzę aby ktoś robił swapa MA na forum na zwykły silnik, co do silnika mi mechanik powiedział, że ma być ten sam kod. Jak jest ten sam to luz. Ale to mówił o silniku, nie o MA.
 #153162  autor: Elvis907
 28 paź 2023, 20:07
Przeglądałem internet i fora, to znalazłem tylko jeden taki projekt / SWAP, wykonany przez TRS-Racing właśnie z 1.4 Multi Air na 1.4 T JET. Są tylko zdjęcia i ogólne opisy. Dziś tam dzwoniłem i dowiedziałem się, że to grube koszty wyszły, bo znacznie różni się elektronika silników.
Natomiast nadal czekam jakby ktoś więcej wiedział na temat rodziny silników Muli Air, czy słupki z różnych wersji mocy pasują zamiennie. Wiem, że np. grupa VAG w silnikach 1.8T miała wiele identycznych słupków silników mimo różnych kodów (oczywiście był podział na poprzeczne i wzdłużne). Z kodem silnika była powiązana moc i osprzęt.