Witam.
Zastanawiam się nad zakupem egzemplarza po lifcie z 2011 r., który ma uszkodzony silnik. Objawy to trudne opalanie, dymienie i bardzo nierówna praca (na 2 lub 3 cylindry) przez co silnik i cała buda drży.
Moze to być aktywator Multi Air. Cena tego modułu na dziś to od około 4500 zł, plus uszczelki, filtry liczę ~500 zł. Sam bym to wymienił.
Jednak niepokoi mnie to dymienie i z ciekawości przeglądałem całe silniki 1.4 MA i one również kosztują około 5000 zł. Tylko, że w Bravo było tego bardzo mało i teraz pytanie czy silniki 1.4 MA z innych modele aut o seryjnie innych mocach (np Alfa Romeo 150 / 170 KM) miałyby ten sam słupek (czyli cały blok od pokrywy zaworów po miskę olejową)? Wtedy może bym szukał silnika który jest jeszcze na aucie i można go odpalić.
I kolejna temat: czy wymieniając cały silnik nie lepiej już poszukać prostszego 1.4 T JET? Czy skrzynia biegów pasuje p&p? A jak z osprzętem? Kolektor wydechowy, ssący, dolot, sprężarka klimy, alternator? Wiadomo że sterownik będzie zupełnie inny i wiązka silnika. Ale jakby większość osprzętu pasowała do przełożenia to bym przemyślał czy to nie lepsze od wymiany aktywatora, który pewnie wytrzyma z 50-100 tys km, może 150.
Pozdrawiam
Zastanawiam się nad zakupem egzemplarza po lifcie z 2011 r., który ma uszkodzony silnik. Objawy to trudne opalanie, dymienie i bardzo nierówna praca (na 2 lub 3 cylindry) przez co silnik i cała buda drży.
Moze to być aktywator Multi Air. Cena tego modułu na dziś to od około 4500 zł, plus uszczelki, filtry liczę ~500 zł. Sam bym to wymienił.
Jednak niepokoi mnie to dymienie i z ciekawości przeglądałem całe silniki 1.4 MA i one również kosztują około 5000 zł. Tylko, że w Bravo było tego bardzo mało i teraz pytanie czy silniki 1.4 MA z innych modele aut o seryjnie innych mocach (np Alfa Romeo 150 / 170 KM) miałyby ten sam słupek (czyli cały blok od pokrywy zaworów po miskę olejową)? Wtedy może bym szukał silnika który jest jeszcze na aucie i można go odpalić.
I kolejna temat: czy wymieniając cały silnik nie lepiej już poszukać prostszego 1.4 T JET? Czy skrzynia biegów pasuje p&p? A jak z osprzętem? Kolektor wydechowy, ssący, dolot, sprężarka klimy, alternator? Wiadomo że sterownik będzie zupełnie inny i wiązka silnika. Ale jakby większość osprzętu pasowała do przełożenia to bym przemyślał czy to nie lepsze od wymiany aktywatora, który pewnie wytrzyma z 50-100 tys km, może 150.
Pozdrawiam